- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης: Η πιο κλασική μοντέρνα συλλογή
Η πιο κλασική μοντέρνα συλλογή στον κόσμο είναι εδώ
Ο καθηγητής Νικόλαος Χρ. Σταμπολίδης, διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, εξηγεί γιατί η συλλογή με τα «Κυκλαδικά εδώλια» θεωρείται τόσο μοντέρνα.
Ο καθηγητής Νικόλαος Χρ. Σταμπολίδης, διευθυντής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης, εξηγεί γιατί η συλλογή με τα «Κυκλαδικά εδώλια» θεωρείται τόσο μοντέρνα. «Οι καλλιτέχνες της αυγής του πολιτισμού ήδη από τα νεολιθικά χρόνια σ’ αυτό τον τόπο, ως δέκτες και πομποί των αξιών αυτών, έθεσαν την ανθρώπινη μορφή στο κέντρο του ενδιαφέροντός τους και ιδιαίτερα την παραγωγική της έκφραση, τη γυναίκα. Έτσι, όταν προχώρησαν οι κοινωνίες, κυρίως του Αιγαίου, στην αποτύπωση της ανθρώπινης μορφής μέσα στην 3η προχριστιανική χιλιετία, στην Πρώιμη εποχή του Χαλκού, “πνευματοποιημένη” η μορφή του ανθρώπου ενεδύθηκε μέτρο, λιτότητα, απλότητα, καθαρότητα.
Αυτές οι αξίες –πιο έντονα διατυπωμένες από την απώλεια των αρχικών χρωμάτων πάνω στα κυκλαδικά ειδώλια– ενέπνευσαν τη μοντέρνα τέχνη και καλλιτέχνες όπως οι Brancusi, Matisse, Picasso, Modigliani, Moore και άλλοι, οδηγώντας τους σε εκφραστικούς δρόμους και τρόπους ικανούς να μεταδώσουν το δικό τους δυναμισμό και ζωντάνια, συνάμα όμως και τους προβληματισμούς τους, σε μια νέα εποχή που ξεκινούσε στην ανθρωπότητα στα τέλη του 19ου και τις αρχές του 20ού αιώνα. Αυτή η περίοδος ανακατατάξεων και επαναδιατυπώσεων αρχών και αξιών δημιούργησε ένα διάλογο από τους δημιουργούς του μοντερνισμού και με πρώιμους “αρχαϊκούς– πολιτισμούς”, όπως ο Κυκλαδικός, που συνεχίζεται και σήμερα στις κοινωνίες μας, οι οποίες αγωνιούν να βρουν το στίγμα τους. Αυτός ο διάλογος, όχι μόνο σε ένα πρώτο, απλό επίπεδο συγγενικών, ομοιογενών σχημάτων ή μορφών, αλλά και στο υλικό, τη δομή, τη φόρμα ή και την ανομοιογένεια, αλλά και ανάμεσα στην παράδοση και την ανανέωση, το παλιό και το νέο, τη σταθερότητα και την κινητικότητα, είναι που καθιστά τη Συλλογή των Κυκλαδικών ειδωλίων την πιο κλασική μοντέρνα Συλλογή διεθνώς».
Φωτό: Ειδώλιο γυναικείας μορφής κανονικού τύπου (παραλλαγή Δωκαθισμάτων)
Μάρμαρο, Πρωτοκυκλαδική ΙΙ περίοδος - φάση Σύρου, 2800-2300 π.Χ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.