- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Το βιβλίο του Μισέλ Φάις «Κτερίσματα» (εκδ. Πατάκη) έδωσαν την έμπνευση στον Τάσο Μαντζαβίνο και Καλλιόπη Ασαργιωτάκη – τα λάδια, οι ακουαρέλες και τα σχέδιά τους «ξαναδιαβάζουν» την ερωτική θανατογραφία τους. Στην έκθεση συμμετέχει και ο συγγραφέας με 12 ασπρόμαυρα φωτογραφικά δίπτυχα.
Η ιστορικός τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα, στον κατάλογο της έκθεσης, επισημαίνει για τον Τάσο Μαντζαβίνο:
«Ο Μαντζαβίνος επανέρχεται στη μοναχική μορφή του εαυτού του που κουβαλάει από τη φύση της τον "γδαρμένο εαυτό" του Φάις. Οι κυρτωμένες φιγούρες του φέρουν τα γνωστά αρχετυπικά πρόσωπα-μάσκες και η σκληροτράχαλη μορφολογία των σωμάτων τους μοιάζει να αντιστοιχεί στη μορφολογία της σημαδεμένης ψυχής τους. Το μαύρο της αδιέξοδης Κομοτηνής του ήρωα γίνεται το βόρειο σκοτεινιασμένο μπλε της θάλασσας του Μαντζαβίνου, που στην άκρη της η μάνα κι ο γιος των Κτερισμάτων ξορκίζουν σφιχτοπιασμένοι χέρι-χέρι έναν αναπόφευκτο χωρισμό».


Τάσος Μαντζαβίνος
Ενώ για την Ασαργιωτάκη υπογραμμίζει:
«Οι μορφές της Ασαργιωτάκη ανακαλούν επιτύμβια ανάγλυφα, έγκλειστες σε έναν κόσμο ιδιωτικό. Η ζωγράφος μοιάζει να τις παρατηρεί σαν μέσα από ένα διάφανο ύφασμα, όπως ο αφηγητής των Κτερισμάτων τους ήρωες που αποτελούν τη δική του ζωή. Άχνα υφασμάτων κάτω από μεσοφόρια με πόδια που δεν ερεθίζουν και ημίγυμνα σώματα που δεν πείθουν για τη σαρκικότητά τους: κεντημένα στο χειροποίητο χαρτί με χρυσοποίκιλτες γραμμές, οι λεπτομέρειές τους γίνονται θέμα του έργου και το καθιστούν βαρύτιμο. Το ενοχικό μεσημεριανό μοίρασμα του κρεβατιού με τον γονιό αποδίδεται από ψηλά, με γραμμές που χαράζουν, ενώ άλλες κυκλώνουν απόμακρα τη ντροπή μιας μορφής με τα χέρια στα μάτια. Η εικόνα του πατέρα διαλύεται μέσα στην αφαίρεση της νερομπογιάς, όπως χάνεται σιγανά η ανάμνηση της μορφής ενός αγαπημένου προσώπου».


Καλλιόπη Ασαργιωτάκη
Τέλος σημειώνει για τον Φάις:
«Το δισυπόστατο των φωτογραφικών διπτύχων του Φάις μοιάζει να αντικατοπτρίζει και να συνενώνει όλη την προβληματική της έκθεσης και τη σχέση της με το βιβλίο – της «σαρκικής, ενύπνιας και γλωσσικής περιπέτειας» της ζωής του ήρωα και αφηγητή των Κτερισμάτων. Οι νεκρικές φωτογραφίες του Φάις συνδιαλέγονται με τα σχέδια της Ασαργιωτάκη: όνειρα θανάτου, αποσύνθεση ερωτικών λειψάνων, υγρασία παρελθόντος πάθους, απενεργοποιημένη ψυχή. Οι φωτογραφίες της νεαρής γυναίκας ανταποκρίνονται στα έργα του Μαντζαβίνου: ακατέργαστος φόβος, αδύνατος έρωτας, ωμή λαγνεία, σώμα τώρα».


Μισέλ Φάις
Η έκθεση «Κτερίσματα» όμως, εκτός το εκθεσιακό κομμάτι θα έχει και τρεις ενδιαφέρουσες παράπλευρες δράσεις που θα κατανέμονται σε όλη τη διάρκεια της έκθεσης:
Στις 29 Μαίου, στις 8.30 μ.μ. η ιστορικός τέχνης Ελισάβετ Πλέσσα και ο κριτικός λογοτεχνίας Βαγγέλης Χατζηβασιλείου θα συνομιλήσουν με θέμα: «Η ερωτική θανατογραφία στην τέχνη και στη λογοτεχνία», με αφορμή το βιβλίο του Φάις.
Στις 6 Ιουνίου, στις 8.30 μ.μ., οι ηθοποιoί Όλια Λαζαρίδου και Αλεξία Καλτσίκη θα διαβάσουν αποσπάσματα από τα Κτερίσματα.
Στις 13 Ιουνίου, στις 8.30 μ.μ., η σκηνοθέτης και τραγουδίστρια Μάρθα Φριτζήλα θα ερμηνεύσει και θα σκηνοθετήσει τραγούδια (ελληνικά και ξένα) που προκύπτουν από τα κείμενα και τις εικόνες αυτής της συνάντησης.
Από 14/5, Χώρος Τέχνης «24», Σπευσίππου 38, Κολωνάκι, 210 7217897
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.