- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Ανοιχτή επιστολή 88 καλλιτεχνών της Documenta 14 για την καλλιτεχνική αυτονομία της έκθεσης
Καταγγέλλουν προσπάθεια άσκησης πολιτικού ελέγχου
«Η απόδοση της ευθύνης από τους εταίρους σε συγκεκριμένα πρόσωπα, η αμφισβήτηση της κεντρικής επιμελητικής ιδέας της documenta 14, και η ανακήρυξη της Αθήνας ως ένοχης για το έλλειμμα της έκθεσης, σηματοδοτούν την προσπάθεια άσκησης πολιτικού ελέγχου στην documenta» καταγγέλλουν με ανοιχτή επιστολή τους 88 από τους 400 καλλιτέχνες που συμμετείχαν στην documenta14 «Αθήνα –Κάσσελ: Μαθαίνοντας από την Αθήνα».
Οι καλλιτέχνες διευκρινίζουν όλα τα σημεία που –σύμφωνα με την άποψή τους- προκάλεσαν ένα οικονομικό σκάνδαλο και αρνητικές εντυπώσεις για τη μεγάλη διεθνή διοργάνωση σύγχρονης τέχνης που διεξάγεται κάθε πέντε χρόνια.
Στην επιστολή αυτή υπογραμμίζουν ότι η Διευθύνουσα Συμβούλος της documenta Ανέτε Κούλενκαμπφ είχε επισημάνει εγκαίρως από τον Μάρτιο του 2017 την ελλιπή χρηματοδότηση της διοργάνωσης , αφού Αθήνα και Κάσσελ ήταν ισότιμοι τόποι διεξαγωγής της documenta 14 και οι απαιτήσεις λόγω αποστάσεων ήταν μεγαλύτερες αυξάνοντας τον προϋπολογισμό. Λένε επίσης οι υπογράφοντες πως τα μέλη του Συμβουλίου της documenta gGmbH συνεδρίασαν αμέτρητες φορές από το 2013 όταν και επιλέχθηκε στη θέση του Καλλιτεχνικού Διευθυντή ο Ανταμ Σύμτσικ και δεν είχαν καμία αντίρρηση στις προτάσεις του, ώστε να υλοποιηθεί η πρώτη διοργάνωση στην ιστορία της documenta που θα παρουσιαζόταν ισότιμα σε δύο χώρες. Καμία εισήγηση της Διευθύνουσας Συμβούλου Ανέτε Κούλενκαμπφ δεν συνάντησε την αντίρρηση ή την απόρριψη των μελών του Εποπτικού Συμβουλίου κατά το ίδιο διάστημα.
«Από τον Αύγουστο του 2017, μόλις η «επιτυχία», η οποία αποτιμήθηκε μόνο με οικονομικούς όρους, άρχισε να αμφισβητείται, η documenta 14. Εν τω μεταξύ, ο εισαγγελέας θα κρίνει αν στοιχειοθετείται υπόθεση κατά της Διευθύνουσας Συμβούλου, του Καλλιτεχνικού Διευθυντή της documenta 14 και του πρώην δημάρχου του Κάσελ μετά την προσφυγή του ακροδεξιού κόμματος AfD στο Κάσελ. Το AfD, ως γνωστόν, ψήφισε την περικοπή της δημόσιας χρηματοδότησης των προγραμμάτων που ενθαρρύνουν την πολιτιστική ποικιλομορφία, καταψήφισε το χρηματο-οικονομικό πακέτο για την documenta 14, και τα μέλη του αποκάλεσαν το έργο Monument for Strangers and Refugees (Μνημείο Αγνώστων και Προσφύγων) που εκτέθηκε στο Κάσελ, ως «entstellte Kunst», ανακαλώντας το ναζιστικό όρο «εκφυλισμένη τέχνη».
Ως καλλιτέχνες της documenta 14, συνεργαστήκαμε με μια επιμελητική ομάδα, καθοδηγούμενη από τον Adam Szymczyk, και μια αντίστοιχη διοικητική ομάδα, καθοδηγούμενη από την Annette Kulenkampff, οι οποίες χειρίστηκαν και πραγματοποίησαν με άψογο επαγγελματισμό ένα εξαιρετικά σύνθετο και οικονομικά απαιτητικό πρότζεκτ, παρουσιάζοντας νέες αναθέσεις έργων και «δάνεια» ιστορικών έργων και στις δύο πόλεις της έκθεσης. Πάνω από ένα εκατομμύριο επισκέπτες και στις δύο πόλεις παρακολούθησαν αμέτρητες εκδηλώσεις και συμμετείχαν στα δημόσια προγράμματα και τις συζητήσεις που ξεκίνησαν έναν ολόκληρο χρόνο πριν το άνοιγμα της έκθεσης στην Αθήνα. Με το έργο μας, προσπαθήσαμε να συμβάλουμε σε ένα όραμα περισσότερο βιώσιμων σχέσεων ανάμεσα στις χώρες και τους λαούς (χωρίς να εστιάζουμε αποκλειστικά στη Γερμανία και στην Ελλάδα).
Ο εκπεφρασμένος μας στόχος ήταν να συνεργαστούμε κυρίως με θεσμούς επιχορηγούμενους από το κράτος, συμπεριλαμβανομένων Σχολών Καλών Τεχνών και μουσείων και στις δύο πόλεις της documenta 14, αρχείων και αρχαιολογικών χώρων, όπως και κοινωνικών πρωτοβουλιών πολιτών».
Διαβάστε ολόκληρη την επιστολή εδώ: [[{"fid":"472275","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":""},"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":""}},"link_text":null,"attributes":{"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.