- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Στο ανανεωμένο Ωδείο Αθηνών, φτάσε μέχρι το υπόγειο
Κρυφός εδώ και 40 χρόνια, αποκαλύπτεται ο καινούργιος χώρος του Ωδείου μετά την ανακαίνιση του ΝΕΟΝ
Το κτίριο του Ωδείου Αθηνών στη Ρηγίλλης είχε ένα υπόγειο. Τρομακτικό σαν όλα τα υπόγεια, «στοίχειωνε» το -κατά τ’ άλλα- εμβληματικό Ωδείο, αφού εδώ και 40 χρόνια βρισκόταν σε βαθύ σκοτάδι. Αναξιοποίητο και παραμελημένο, το πρώτο υπόγειο του κτιρίου, που σχεδίασε αρχιτέκτονας Ιωάννης Δεσποτόπουλους, επιτέλους ανακαινίστηκε από τον Οργανισμό Πολιτισμού και Ανάπτυξης ΝΕΟΝ και μεταμορφώθηκε σε εμβληματικό χώρο πολιτισμού, μεγάλης αισθητικής και λειτουργικής αξίας.

Το Ωδείο Αθηνών πριν την αναμόρφωση, φωτό: Ναταλία Τσουκαλά
Αν και το οικοδόμημα του μεγάλου Δεσποτόπουλου παραμένει ακόμα ημιτελές, το 1959 κέρδισε το πρώτο βραβείο πανελλήνιου αρχιτεκτονικού σχεδιασμού για τη σύνθεσή του και ανήκει στις κορυφαίες εκφράσεις του ριζοσπαστικά μοντέρνου πνεύματος του Bauhaus. Το Ωδείον Αθηνών, καταβάλλει σημαντικές προσπάθειες αυτή την περίοδο ώστε να ολοκληρωθεί το σημαντικό αυτό κτίριο και να αποκτήσει τη θέση και αίγλη που του αξίζει στην αρχιτεκτονική κληρονομιά της πόλης, με την βοήθεια της πολιτείας, εθνικών, κοινοτικών αλλά και ιδιωτικών πόρων.

Το Ωδείο Αθηνών μετά την αναμόρφωση, φωτό: Πάνος Κοκκινιάς
Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας, ο ΝΕΟΝ χρηματοδότησε την αναμόρφωση του ξεχασμένου υπογείου, με κόστος 180.000 ευρώ. Μετά από εκτεταμένες εργασίες καθαρισμών και εξυγίανσης των χώρων, το Α΄ υπόγειο αποτελεί για πρώτη φορά χώρο πολιτισμού, που επεκτείνεται σε ένα εξαιρετικό αίθριο.
Συνολικής επιφάνειας 1.800τμ. και πληρώντας όλους του κανόνες υγιεινής και ασφαλείας, το υπόγειο του Ωδείου θα λειτουργήσει ως εκθεσιακός χώρος, ενώ η αποκατάσταση της λειτουργίας του αίθριου ως αύλιου χώρου συμβάλει ουσιαστικά στην οπτική ενοποίηση εκπαιδευτικών και πολιτιστικών λειτουργιών και στη συνοχή του κτιριακού συνόλου.
Το Ωδείο Αθηνών μετά την αναμόρφωση, φωτό: Πάνος Κοκκινιάς
Ο νέος χώρος πολιτισμού του Ωδείου Αθηνών θα εγκαινιαστεί αυτό το φθινόπωρο με την παρουσίαση δύο προγραμμάτων του ΝΕΟΝ, τη διοργάνωση που ερευνά το μέλλον των πόλεων Ideas City σε συνεργασία με το New Museum της Νέας Υόρκης και την έκθεση «Η Υπέρβαση της Άβυσσος». Στη συνέχεια, θα παραμείνει στη διαχείριση του Ωδείου Αθηνών για τη φιλοξενία και διοργάνωση εκδηλώσεων πολιτισμού.

φωτό: Θανάσης Καρατζάς
Από τη δημιουργία του το 2013, ο ΝΕΟΝ μεταφέρει τη φιλοδοξία του ιδρυτή του Δημήτρη Δασκαλόπουλου να φέρει τη σύγχρονη τέχνη κοντά στο κοινό, αξιοποιώντας παράλληλα χώρους που συχνά παραμένουν πολιτιστικά ανεκμετάλλευτοι, σε σύμπραξη με θεσμικούς φορείς του πολιτισμού. Στο πλαίσιο αυτό, έχει πραγματοποιήσει μέχρι σήμερα εκθέσεις και διοργανώσεις σύγχρονης τέχνης, ανοιχτές στο ευρύ κοινό, σε εμβληματικούς χώρους της Αθήνας όπως στη Γεννάδειο Βιβλιοθήκη, στη Γαλλική Σχολή Αθηνών, καθώς και σε αρχαιολογικούς χώρους, όπως η Αρχαία Αγορά, η Ρωμαϊκή Αγορά και ο Κεραμεικός.

φωτό: Θανάσης Καρατζάς
Το Ωδείο Αθηνών από την άλλη, με προσφορά 150 ετών στο χώρο των παραστατικών τεχνών, αγωνίζεται να επεκτείνει τις πολιτιστικές του δραστηριότητες και την εξωστρέφειά του μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό περιβάλλον και ο κ. Νίκος Τσούχλος, Πρόεδρος Δ.Σ. του Μουσικού και Δραματικού Συλλόγου Ώδείον Αθηνών – 1871’, αναφέρει χαρακτηριστικά: «Στην καρδιά της πρωτεύουσας, το εμβληματικό κτίριο του μεγάλου αρχιτέκτονα Ιωάννη Δεσποτόπουλου για το Ωδείο Αθηνών κοιμάται περιμένοντας εδώ και τέσσερις δεκαετίες την ολοκλήρωσή του. Σήμερα, ο οργανισμός ΝΕΟΝ έρχεται να φυσήξει μια φρέσκια πνοή στο έργο ενός μεγάλου Ευρωπαίου αρχιτέκτονα, να ξαναζωντανέψει μέρος από το εγκαταλειμμένο γιαπί του 1976 και να κάνει μαζί με το Ωδείο Αθηνών το πρώτο μεγάλο βήμα στο δρόμο της ολοκλήρωσης του λευκού κτιρίου που περιμένει μισοξεχασμένο εδώ και σχεδόν μισό αιώνα στην οδό Ρηγίλλης».

Το Ωδείο Αθηνών μετά την αναμόρφωση, φωτό: Πάνος Κοκκινιάς
Ο κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος, ιδρυτής του Οργανισμού ΝΕΟΝ, σημειώνει: «Όταν πρωτοαντίκρισα αυτόν τον ξεχασμένο χώρο, τον τόσο άρτιο αρχιτεκτονικά που όμως η εγκατάλειψη τον στερεί από τα μάτια του κόσμου, θεώρησα υποχρέωσή μου να αναλάβω την αποκατάστασή του. Είναι μεγάλη μου χαρά που, μετά τις εργασίες αναμόρφωσης, δημιουργήσαμε έναν ουσιαστικά νέο χώρο πολιτισμού, τον οποίο παραδίδουμε στο αθηναϊκό κοινό».
Info: Ωδείο Αθηνών, Ρηγίλλης & Βασιλέως Γεωργίου Β΄ 17-19, Καθημερινές 11.00-19.00, 2107240673
Γενικοί μελετητές και αρχιτέκτονες του έργου του Ωδείου, το γραφείο Θύμιος Παπαγιάννης και Συνεργάτες, με μελετητές μηχανολόγους - ηλεκτρολόγους το γραφείο DEKTIS Consultants. Κατασκευαστική εταιρεία του έργου, η DMD. Το κόστος της αναμόρφωσης ανήλθε στα 180.000 ευρώ και χρηματοδοτήθηκε εξ’ ολοκλήρου από τον ΝΕΟΝ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.