- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ρίτσα Αναστασιάδου: Το design θέλει πάθος και φρέσκιες ιδέες
Σημαντικές για μένα είναι οι συνεργασίες μου με το Μουσείο Κνωσού και Ηρακλείου, με τη βεντάλια (R-Fan) που απεικονίζει λεπτομέρεια από την παράσταση χταποδιού (Τοιχογραφία του Ναυτίλου) και με το Μουσείο Μπενάκη στο οποίο μπορεί κανείς να βρει πολλά αντικείμενα από τη δουλειά μου. Τα έργα μου είναι όλα ιδέες που αποτύπωνα στο παρελθόν σε μορφή σκίτσου, με σκοπό κάποτε να τις υλοποιήσω.
Σημαντικές για μένα είναι οι συνεργασίες μου με το Μουσείο Κνωσού και Ηρακλείου, με τη βεντάλια (R-Fan) που απεικονίζει λεπτομέρεια από την παράσταση χταποδιού (Τοιχογραφία του Ναυτίλου) και με το Μουσείο Μπενάκη στο οποίο μπορεί κανείς να βρει πολλά αντικείμενα από τη δουλειά μου. Τα έργα μου είναι όλα ιδέες που αποτύπωνα στο παρελθόν σε μορφή σκίτσου, με σκοπό κάποτε να τις υλοποιήσω.

Από τις διακρίσεις που παίρνουν οι Έλληνες δημιουργοί, βλέπουμε ότι δημιουργικότητα και πρωτοπορία στο ελληνικό design υπάρχει. Νομίζω, όμως, πως δεν υπάρχει το κατάλληλο background.Προ κρίσης, υπήρχε ένα ποσοστό καταναλωτών που συντηρούσε την ελληνική παραγωγή, κι ας ήταν μικρή και ακριβή. Τώρα, πλέον, αυτό το ποσοστό δεν υπάρχει ή είναι ελάχιστο και καλύπτεται από μεγάλα καταστήματα μαζικής παραγωγής.

Οι Έλληνες παραγωγοί δυσκολεύονται να εισάγουν πρώτες ύλες, δεν μπορούν εύκολα να κρατήσουν το εργατικό δυναμικό τους και πολλοί άργησαν να επενδύσουν σε τεχνολογία. Έτσι αναγκάζονται και κλείνουν. Η ποιότητα, όμως, του ελληνικού design δεν νομίζω ότι έχει επηρεαστεί. Σημασία έχει ότι μέσα στην κρίση υπάρχουν ιδέες και δημιουργικότητα. Υπάρχουν πολλοί νέοι άνθρωποι που θέλουν να ασχοληθούν με το design.

Σαν αποτέλεσμα, βλέπεις κακές αλλά και πολύ καλές δουλειές. Στο μέλλον θα παραμείνουν αυτοί που έχουν ποιότητα και πάθος. Εμπνέομαι από οτιδήποτε υπάρχει στη φύση, στην καθημερινότητα, στις συζητήσεις, στις συνήθειές μας, στις λεπτομέρειες. Όλα μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο, αυτό όμως που κέντριζε πάντα το ενδιαφέρον μου ήταν το ίδιο το αντικείμενο, πώς μπορεί να παίξει διαφορετικό ρόλο ή πώς μπορεί να κρατήσει το ρόλο του αλλά να αλλάξει μορφή. Ως προς το μέλλον, με ενδιαφέρει να είμαι δημιουργική, να κάνω καλές και σωστές συνεργασίες.

Info: Η Ρ.Α σπούδασε στην Σχολή Γραφικών Τεχνών και Καλλιτεχνικών Σπουδών, στην Αθήνα. Συνεργάστηκε ως γραφίστας και designer με πολλές διαφημιστικές εταιρείες και δημιουργικά γραφεία. Η σχεδιαστική ανησυχία, η ανάγκη για πειραματισμό με ποικίλα υλικά σε λιτές φόρμες, αλλά και η διαφορετική άποψη σε κλασικές μορφές, την οδήγησαν στη δημιουργία της «Rdesign» το 2008. www.rdesign.gr

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ιστορίες από την κρύπτη του αρχιτεκτονικού χρόνου
Έφτασε η ώρα η Αρχιτεκτονική να επανασυνδεθεί με τη φύση
Ένα κτήριο φετίχ για τη Θεσσαλονίκη
Ανώνυμε αρχιτέκτονα, πώς να κρυφτείς από το φως που δεν δύει ποτέ;
Μία ευκαιρία εξερεύνησης της ποικιλομορφίας των κτηρίων που μας περιβάλλουν
Σαν το κέντρο της Θεσσαλονίκης δεν έχει
Όταν η μετακίνηση γίνεται εμπειρία design: υπόγειες γκαλερί και σπηλιές από ψηφιδωτό, 20 μέτρα κάτω από τη γη
Tο πρώτο αρχιτεκτονικό κέντρο στην Ελλάδα αποκλειστικά για παιδιά και νέους
«Το σημαντικότερο είναι να παραμένουμε πιστοί σε μια αρχιτεκτονική που βελτιώνει την καθημερινότητα και αφήνει θετικό αποτύπωμα στο περιβάλλον», τονίζει ο Πάνος Ευστρατίου.
Η πόλη έχει τη σφραγίδα του
Αρχιτεκτονικά στολίδια με σπάνια βιβλία και μεγάλη ιστορία
Ιστορικές αρχιτεκτονικές υπογραφές στο νέο αθηναϊκό τοπόσημο
Ένα φιλόδοξο αρχιτεκτονικό πρότζεκτ παρουσίασε η Ισπανική Ακαδημία Ταυρομαχίας
Κριτικοί Τέχνης και υπηρεσίες Πολιτισμού συμφωνούν ότι κάτι δεν πάει καλά με το σώμα της Γοργόνας
Παλιά βιομηχανικά συγκροτήματα στην Αθήνα και τον Πειραιά μεταμορφώνονται σε σύγχρονες κατοικίες, γραφεία και πολιτιστικούς χώρους, συνθέτοντας τη νέα αφήγηση της πόλης
Ο αρχιτέκτονας Κώστας Πουλόπουλος περιγράφει το όραμά του για την παραλία της πόλης
Η μεγαλύτερη ανάπλαση της νεότερης Ελλάδας χτίζεται πάνω σε στρώματα ιστορίας
Το «The Louis» θυμίζει πλοίο και είναι φτιαγμένο από... βαλίτσες
Ο γνωστός Αθηναίος σχεδιαστής μιλάει για τον νέο χώρο τέχνης και εστίασης που ανοίγει στη Σαντορίνη
Η Ελλάδα στην παγκόσμια σκηνή βιώσιμης αρχιτεκτονικής
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.