Τεχνολογια - Επιστημη

Πώς τα αμερικανικά κανάλια στο YouTube απειλούν την κουλτούρα του Ηνωμένου Βασιλείου

Τι σημειώνουν ειδικοί

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Πώς τα αμερικανικά κανάλια στο YouTube απειλούν την κουλτούρα του Ηνωμένου Βασιλείου
Πώς τα αμερικανικά κανάλια στο YouTube απειλούν την κουλτούρα του Ηνωμένου Βασιλείου © Unsplash

Πώς τα αμερικανικά κανάλια στο YouTube απειλούν την κουλτούρα του Ηνωμένου Βασιλείου

Η υπερβολική κατανάλωση αμερικανικού περιεχομένου από τα παιδιά στο YouTube απειλεί να αποδυναμώσει τη σχέση τους με την βρετανική γλώσσα και κουλτούρα, προειδοποίησε η Πατρίσια Ιντάλγκο, επικεφαλής παιδικών προγραμμάτων του BBC. Όπως εξήγησε, ο αλγόριθμος της πλατφόρμας οδηγεί τα παιδιά κυρίως σε αμερικανικά βίντεο, αφήνοντας στο περιθώριο το εγχώριο περιεχόμενο που συμβάλλει στη διαμόρφωση πολιτιστικής ταυτότητας. «Δεν υπάρχει τίποτα κακό με τα αμερικανικά προγράμματα, αλλά δεν είναι βρετανικά και δεν είναι πολιτισμικά συναφή. Αν δεν υπάρχει ισορροπία, τα παιδιά δεν θα εκτεθούν στη δική τους κουλτούρα σε μια κρίσιμη ηλικία», σημείωσε, προειδοποιώντας ότι ακόμη και η ίδια η γλώσσα κινδυνεύει να χαθεί αν δεν προστατευτεί.

Στοιχεία της Ofcom δείχνουν πως μόλις το 20% του χρόνου που δαπανούν οι Βρετανοί χρήστες στο YouTube αφορά περιεχόμενο τοπικής παραγωγής, ενώ πάνω από το 50% προέρχεται από τη Βόρεια Αμερική. Η Ιντάλγκο ανέφερε ως παραδείγματα τα αμερικανικά παιδικά κανάλια «Miss Rachel» και «Blippi», με δεκάδες εκατομμύρια συνδρομητές, τονίζοντας ότι η μαζική απήχησή τους «ρίχνει» τη ζυγαριά του αλγορίθμου. Στο πλαίσιο αυτό, το BBC παρουσίασε το νέο διαδραστικό πρόγραμμα "CBeebies House: Time to Play", που θα προβάλλεται στο YouTube και στο iPlayer, με στόχο να ενισχυθεί η παρουσία βρετανικού περιεχομένου για παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Παράλληλα, έρευνα του BBC έδειξε ότι τα περισσότερα παιδιά προτιμούν την κεντρική πλατφόρμα του YouTube αντί του YouTube Kids, με ποσοστά που ξεπερνούν το 50% σε ηλικίες έως 12 ετών. Από την πλευρά της, η πλατφόρμα απαντά πως στηρίζει τους Βρετανούς δημιουργούς μέσα από ειδικά προγράμματα και επισημαίνει ότι οικογένειες σε όλο τον κόσμο έχουν πρόσβαση σε ένα μίγμα εκπαιδευτικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου, με παραδείγματα επιτυχημένων καναλιών όπως το Cosmic Kids Yoga. Την ίδια στιγμή, η υπουργός Πολιτισμού Λίζα Νάντι και η Ofcom έχουν προαναγγείλει πρωτοβουλίες ώστε οι δημόσιοι ραδιοτηλεοπτικοί φορείς να αποκτήσουν μεγαλύτερη προβολή στο YouTube, αφήνοντας ανοιχτό ακόμη και το ενδεχόμενο ρυθμιστικών παρεμβάσεων.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY