Τεχνολογια - Επιστημη

Πληρώνονται αδρά για να διορθώνουν τα λάθη της Τεχνητής Νοημοσύνης

Υπάρχει κόσμος που φοβάται ότι θα χάσει τη δουλειά του εξαιτίας του ΑΙ και υπάρχουν κι αυτές εδώ οι περιπτώσεις

62222-137653.jpg
A.V. Team
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Οι άνθρωποι που ζουν από τα λάθη της Τεχνητής Νοημοσύνης
© Sophie Warner

Ποιος είπε ότι η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν χρειάζεται διόρθωση; Να μερικά τρανταχτά παραδείγματα εργαζομένων

«Η τεχνητή νοημοσύνη μου αποφέρει επιπλέον εισόδημα», λέει η Sarah Skidd, διευθύντρια μάρκετινγκ προϊόντων και κειμενογράφος για τεχνολογικές και νεοφυείς εταιρείες.

Τον Μάιο, μια διαφημιστική εταιρεία περιεχομένου της ζήτησε επειγόντως να ξαναδουλέψει κείμενα ιστοσελίδας που είχαν δημιουργηθεί μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης για έναν πελάτη στον κλάδο της φιλοξενίας (και βέβαια, δεν πήγε πολύ καλά αυτό).

Οι επικεφαλείς της εταιρείας πίστεψαν ότι με τη χρήση ΑΙ θα εξοικομούσαν χρήματα που θα έπρεπε να ξοδέψουν σε κειμενογράφους / διορθωτές / επιμελητές. Όμως, αντ’ αυτού βρέθηκαν αντιμέτωποι με σωρεία λαθών, έναν εξοργισμένο πελάτη και τώρα έπρεπε να ξοδέψουν περισσότερα για να γίνει σωστά η δουλειά.

«Ήταν το είδος του κειμένου που βλέπεις συνήθως από την AI – πολύ απλοϊκό, δεν είχε ενδιαφέρον», λέει η Skidd. «Ήθελαν κάτι που θα ήταν ελκυστικό και θα βοηθούσε στις πωλήσεις, αλλά τελικά ήταν εντελώς άγευστο».

Η Skidd δούλεψε περίπου 20 ώρες για να ξαναγράψει το περιεχόμενο, χρεώνοντας 100 δολάρια την ώρα. Αντί για μερικές αλλαγές, «χρειάστηκε να το ξανακάνει όλο από την αρχή».

Παρόλα αυτά, δεν ανησυχεί που πολλές επιχειρήσεις στρέφονται σε εργαλεία όπως το ChatGPT αντί να χρησιμοποιούν επαγγελματίες κειμενογράφους. «Ίσως να είμαι αφελής», λέει, «αλλά πιστεύω πως, αν είσαι καλός, δεν θα έχεις πρόβλημα».

Στην παρούσα φάση, ακούει από άλλους γραφιάδες πως ο κύριος ρόλος τους είναι πια η διόρθωση και η επιμέλεια κειμένων που προέρχονται από AI. «Κάποιος μου είπε ότι το 90% της δουλειάς του τώρα είναι αυτό. Οπότε δεν είμαι μόνο εγώ που βγάζω λεφτά από τέτοια σφάλματα».

Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν μπορεί να μην κάνει λάθη - απλώς δεν μπορεί

Η Skidd δεν είναι κατά της AI – αντίθετα, τη θεωρεί πολύτιμο εργαλείο, ιδίως καθώς ο σύζυγος και ο γιος της έχουν δυσλεξία, κάτι που κάνει τη σύνταξη οποιουδήποτε κειμένου εξαιρετικά δύσκολη δουλειά γι’ αυτούς.

Τα τελευταία χρόνια, η χρήση εργαλείων AI σύνταξης και μετάφρασης έχει εκτοξευθεί, με επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν εργαλεία όπως το ChatGPT και το Google Gemini για εξοικονόμηση χρόνου και κόστους. Πάντως, η βιασύνη αυτή συχνά προκαλεί περισσότερα προβλήματα απ’ όσα λύνει.

Η Sophie Warner, συνιδιοκτήτρια του Create Designs στο Ηνωμένο Βασίλειο, περιγράφει αύξηση στα αιτήματα βοήθειας από πελάτες που χρησιμοποίησαν την AI για «γρήγορες λύσεις» και αντιμετώπισαν προβλήματα. Πελάτες ενσωμάτωσαν κώδικα από το ChatGPT στις ιστοσελίδες τους, με αποτέλεσμα να καταρρεύσουν ή να γίνουν ευάλωτες σε χάκερς. Σε μια περίπτωση, η χρήση λάθος οδηγιών κόστισε £360 και τριήμερη διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης.

Η Warner τονίζει ότι τώρα δαπανούν περισσότερο χρόνο ενημερώνοντας τους πελάτες για τις συνέπειες της αλόγιστης χρήσης AI. Συχνά χρεώνουν «τέλη έρευνας» για να εντοπίσουν τι πήγε στραβά.

Υπερεκτιμημένη Τεχνητή Νοημοσύνη και κόστη που ανεβαίνουν από τις γκάφες της

Ο καθηγητής Feng Li του Bayes Business School επισημαίνει ότι πολλές εταιρείες υπερεκτιμούν τις δυνατότητες της AI. Ελλιπής επιτήρηση μπορεί να οδηγήσει σε ζημιά στην εικόνα μιας επιχείρησης, κόστη, ακόμα και νομικές ευθύνες.

Παράλληλα, η copywriter Kashish Barot στην Ινδία λέει ότι περνά μεγάλο μέρος του χρόνου της διορθώνοντας περιεχόμενο που έχει παραχθεί από AI, ώστε να φαίνεται «ανθρώπινο». Αν και η ποιότητα είναι συχνά χαμηλή, οι πελάτες έχουν συνηθίσει την ταχύτητα της AI, έχοντας μη ρεαλιστικές προσδοκίες.

Η Barot σχολιάζει: «Η AI κάνει τον καθένα να νομίζει πως είναι δουλειά λεπτών. Αλλά το σωστό editing χρειάζεται σκέψη – όχι απλώς επιμέλεια χωρίς κατανόηση των λεπτών αποχρώσεων ενός κειμένου, όπως κάνει η AI».

Ο καθηγητής Li τονίζει πως πολλές εταιρείες πειραματίζονται χωρίς σαφείς στόχους ή επαρκείς υποδομές. «Η χρήση έτοιμων εργαλείων χωρίς κατανόηση των περιορισμών τους μπορεί να οδηγήσει σε φτωχά αποτελέσματα».

Η OpenAI αναφέρει ότι τα αποτελέσματα του ChatGPT διαφέρουν ανάλογα με το μοντέλο, την εμπειρία του χρήστη και την ποιότητα του prompt. Διαθέτει πολλαπλές εκδόσεις, η καθεμία με διαφορετικές ικανότητες.

Η Warner καταλήγει: «Η AI σπάνια λαμβάνει υπόψη την ταυτότητα της μάρκας ή τον σχεδιασμό για μετατροπές. Έτσι, το αποτέλεσμα μπορεί να βλάψει την αποτελεσματικότητα ή την εικόνα μιας επιχείρησης. Όσο χρήσιμη και να είναι ως εργαλείο, δεν αντικαθιστά την ανθρώπινη τεχνογνωσία και την κατανόηση του πλαισίου».

ΠΗΓΗ: BBC.com

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κερδίστε προσκλήσεις για την 1η Διεθνή Ολυμπιάδα ανθρωποειδών ρομπότ στην Ολυμπία
Κερδίστε διπλά VIP Accommodation pass για την 1η Διεθνή Ολυμπιάδα ανθρωποειδών ρομπότ στην Ολυμπία

Ένα γεγονός που φέρνει κοντά επιστήμονες, δημιουργούς, ερευνητές, μαθητές και οραματιστές από όλο τον κόσμο και μας προσκαλεί να ξαναφανταστούμε το μέλλον

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY