- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Τα social media και οι νέες δικαιοδοσίες των χρηστών
Μας απασχολεί, μας αφήνει αδιάφορους ή τελικά οδεύουμε σε μονοπάτια άλλης social κρίσης;
Ο Γεράσιμος Τζαμαρέλος σχολιάζει με αφορμή το Birdwatch, το πλαίσιο καταπολέμησης των fake news και αξιολόγησης στα social media.
Με την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων –που πιστέψτε με– θα είναι πολλά πια, όπως για παράδειγμα το Birdwatch, που το Twitter ζητά από τους χρήστες του να καταπολεμούν τα fake news, αρχίζουμε όλοι πλέον να έχουμε κάποια ερωτήματα. Δεν περιμένει κανείς ασφαλώς άμεση απάντηση, απλά ο δρόμος πλέον για ένα Brand ή ακόμα και για έναν απλό χρήστη ή επαγγελματία, ενδεχομένως να είναι ακόμα πιο δύσκολος. Όχι, δεν τρομάζουμε! Και δεν πρέπει αυτό να συμβεί.
Τα ερωτήματα λοιπόν για μια επιχείρηση είναι πλέον αρκετά, για να μην πω πάρα πολλά. Και τα αντίστοιχα τμήματα που διαχειρίζονται Social Media Accounts, θα πρέπει να κάνουν νέα πλάνα ή να τροποποιήσουν ενδεχομένως τα υπάρχοντα.
Ποιος, με ποιο σκοπό και με βάση τι, θα αναφέρει κάπου ή θα κοινοποιεί, εάν κάτι είναι fake ή όχι; Με κριτήριο τη γνώση ή την άποψή του; Άλλο έχω γνώμη και άλλο έχω γνώση. Το αναφέρω σχεδόν πάντα, γιατί η διαφορά μεταξύ γνώμης και γνώσης είναι χαοτική.
Δεν λέω, ένας χρήστης ναι πρέπει να έχει δικαιοδοσίες. Αλλά το ερώτημα είναι που σταματάνε αυτές. Θα μπορούσε μια είδηση που αναφέρετε σε ένα Brand-φάντασμα που «έκλεψε» το κοινό –πολλά τα παραδείγματα ειδικά στον τουρισμό-, να πει ο οποιοσδήποτε ότι είναι fake; Πιθανόν; Ίσως; Και ποιος θα διαψεύσει ποιον και με τι τρόπο;
Δεν μπαίνω σε άλλα παραδείγματα, γιατί λίγο κάποιος να το σκεφτεί παραπάνω θα τρελαθούμε όλοι μας. Όμως, θέτω ένα σοβαρότατο ερώτημα, ακόμα και για συζήτηση: Δεν θα έπρεπε μια ομάδα, που θεωρούνται ιδανικά experts, να αναλάβουν κάτι τέτοιο; Και τελικά, ένας απλός χρήστης, είναι τόσο πια ενημερωμένος για τα πάντα, που θα μπορεί να κρίνει ένα Brand ή ακόμα και τον «φίλο» του, ότι λέει fake news;’
Ερωτήματα που θα πρέπει να μπουν σε μια ατζέντα συζήτησης με την ομάδα σας. Ερωτήματα που θέλουν διευκρινήσεις. Εκτός, εάν και όλοι οι όροι χρήσης αλλάξουν. Αλλά ποιος διαβάζει όρους χρήσης; Και εάν διάβαζε, θα ήταν κατανοητό το περιεχόμενό τους;
Δεν ξέρω... Κάτι αρχίζει να μην μου αρέσει σε όλο αυτό... Ψεκασμένος ή μη, εγώ αποφάσισα. Συνεχίζεται...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα βίντεο, καλοφτιαγμένα και πειστικά, παραπλανούν ανυποψίαστους χρήστες
Η Κομισιόν επέβαλε το πρώτο πρόστιμο βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες
Η κυκλοφορία του Black Ops 7 απογοήτευσε, με πτώση πωλήσεων και λιγότερους ενεργούς παίκτες
Δημιουργείται ένας από τους μεγαλύτερους κόμβους τεχνητής νοημοσύνης σε Ασία-Ειρηνικό
«Έπεσαν» Canvas και Zoom
...και τα βρίσκουμε στα ρούχα μας ή ακόμα και μέσα στον κάδο και στα λοιπά τμήματα της συσκευής
Συνομιλία με έναν φιλόσοφο στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης
Ανάλυση γενετικού υλικού από πίσσα σημύδας στην Εσθονία φέρνει στο φως σκηνές της Λίθινης Εποχής
Mελέτες αρχαιολόγων στην Καταλονία - Xρησιμοποιούνταν για επικοινωνία και μουσική έκφραση πριν από 6.000 χρόνια
Νέα ενημέρωση Android καταργεί την ιδιωτικότητα στα εταιρικά κινητά
Η αποστολή Perseverance της NASA κατέγραψε ηλεκτρικές εκκενώσεις στην ατμόσφαιρα του πλανήτη
Έρευνα διαπιστώνει ότι το δωρεάν chatbot της OpenAI αποτυγχάνει να εντοπίσει επικίνδυνες συμπεριφορές
Δείτε τον σεισμικό χάρτη της χώρας
Ακόμη και έτσι όμως, οι γονείς ζουν με συνεχή αγωνία
Ανοιχτή επιστολή εκφράζει ανησυχίες για απώλεια θέσεων εργασίας και κλιματικές επιπτώσεις
Ακυκλοφόρητη σκηνή θα κάνει πρεμιέρα σε animation μικρού μήκους στο βιντεοπαιχνίδι
Η ιστορία που έχει συγκλονίσει τον κόσμο
Εικόνες υψηλής ανάλυσης από την Ανταρκτική και τη Γη του Πυρός, μόλις 50 ώρες μετά την εκτόξευση
Προσφορές που ενθουσιάζουν τους λάτρεις της τεχνολογίας και σώζουν το πορτοφόλι σου
Oι επιστήμονες κατάφεραν να χαρτογραφήσουν με ακρίβεια αυτές τις φάσεις
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.