Ταξιδια

ALERÓ: Μια καλοκαιρινή εμπειρία απόδρασης, που δεν αποτυπώνεται με λέξεις

Ένα σαββατοκύριακο στο ALERÓ Seaside Skyros Resort, το νέο place to be για μια slow-living εμπειρία

Εύα Βαλαμβάνου
10’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Το Alero στην Σκύρο.

ALERÓ Seaside Skyros Resort: Η Αλέξανδρα και η Ηρώ Γκριμπίζη μιλούν στην ATHENS VOICE για το παραθαλάσσιο luxury resort στην Σκύρο.

Το απόλυτο όνειρο κάθε ταξιδιώτη, η τέλεια απόδραση: στο νοτιότερο νησί των Σποράδων, στην πανέμορφη Σκύρο, στην περιοχή της Βίνας, δίπλα στην καταγάλανη θάλασσα, βρήκα το δικό μου καταφύγιο. Το ALERÓ, ένα παραδεισένιο ξενοδοχείο, που με έκανε να νιώθω «σαν το σπίτι μου». Τις νύχτες καθισμένη στο μπαλκόνι μου χάζευα τα αστέρια να τρεμοπαίζουν και το ξημέρωμα είδα τον ήλιο να λούζει με χρυσό φως τα γαλάζια νερά του Αιγαίου. Είναι που εδώ ο χρόνος κυλάει αλλιώς, οι προτεραιότητες αλλάζουν, εσύ και η φύση γίνεστε ένα.

Η ενέργεια και η ηρεμία που αποπνέει ο ήχος των κυμάτων και το δροσερό αεράκι, η λιτότητα και η ουσιαστική πολυτέλεια, η γνωριμία με τους ανθρώπους του νησιού και τις σκυριανές γεύσεις και συνήθειες, ήταν για μένα μια εμπειρία διαμονής που είχα καιρό να νιώσω. Φτιαγμένο με σεβασμό στη φύση, το most-talked παραθαλάσσιο resort στην Σκύρο, που άνοιξαν πέρσι το καλοκαίρι δύο νέα κορίτσια, η Αλεξάνδρα και η Ηρώ Γκριμπίζη, ανήκει στην κατηγορία των boutique hotels, όπου design και φύση, ανέσεις και περιβάλλον δημιουργούν τον απόλυτο προορισμό για διακοπές.

01alero

Η Ηρώ με παρέλαβε και, στη διαδρομή μας μέχρι το ξενοδοχείο μου, διηγήθηκε πώς ξεκίνησε στην ενασχόλησή της με το ALERÓ. Ήξερε από μικρή ότι μετά το σχολείο ήθελε να φύγει κατευθείαν στο εξωτερικό. Πήγε στην Αμερική για το πρώτο της πτυχίο, όπου σπούδασε Οικονομικά και Ανθρώπινα δικαιώματα. Έμεινε εκεί για 5 χρόνια και έκανε πρακτική στον ΟΗΕ. Συνεχίζοντας την πορεία της πήγε στο Λονδίνο για μεταπτυχιακό στην Κοινωνική Πολιτική. «Παραλίγο να γίνω Κοινωνική Λειτουργός, αλλά η πανδημία με γύρισε πίσω στην Ελλάδα και άνοιξε ο κύκλος του ALERÓ!»

Το ALERÓ ξεκίνησε να χτίζεται το Σεπτέμβριο του 2019 και ήταν έτοιμο τον Ιούλιο του 2021 και όπως μας είπε η Ηρώ κανένας δεν πίστευε ότι θα καταφέρουν να ανοίξουν, αλλά τελικά τα κατάφεραν!

02alero-thalassa

Φτάνοντας στο ξενοδοχείο κατευθυνθήκαμε στη ρεσεψιόν. Πέτρα και ξύλο, εντυπωσιακοί τρούλοι στο ταβάνι, μοναδικά tailor-made φωτιστικά, μια διακριτική πολυτέλεια που κυριαρχεί είναι η πρώτη μου εντύπωση. Όσο χάζευα την γωνία με παιχνίδια, αφιερωμένη στα παιδιά των επισκεπτών με τα χρωματιστά Σκυριανά καρεκλάκια και μύριζα τα αρωματικά κεριά από το beauty corner του shop του ALERÓ με sustainable προϊόντα της OLIVE ERA, κατέφθασε η Αλεξάνδρα.

Μπαλκόνι από το δωμάτιο του Alero.

Πώς ξεκίνησε η περιπέτεια του ALERÓ; Πώς όμως η Αλεξάνδρα από τις Θεατρικές Σπουδές στην Πάτρα και μεταπτυχιακό στο Fashion Marketing and Promotion και η Ηρώ, με πτυχίο στα Οικονομικά και Ανθρώπινα Δικαιώματα στην Αμερική και μεταπτυχιακό στην Κοινωνική Πολιτική, βρέθηκαν με ξενοδοχείο στην Σκύρο; «Ξεκίνησα να πηγαίνω σεζόν στη Μύκονο, όπου έμεινα για 6 χρόνια και απέκτησα εμπειρία πάνω στον κλάδο του τουρισμού», μου εξομολογείται η Αλεξάνδρα καθώς πίνουμε καφέ και απολαμβάνουμε το brunch μας- το πιο νόστιμο open avocado toast με καπνιστό σολομό και αυγά benedict που έχεις δοκιμάσει- στην AMÉRISSA, το σύγχρονο εστιατόριο του ALERÓ. «Στην αρχή δούλευα στην εστίαση και ύστερα σε ξενοδοχείο. Ατελείωτες ώρες δουλειάς, απαιτητικοί πελάτες… Απέκτησα υπομονή, έμαθα να είμαι επαγγελματίας, να διαχειρίζομαι σωστά δύσκολες καταστάσεις και να μην πελαγώνω. Στη Μύκονο κατάλαβα ότι μου αρέσει πολύ η φιλοξενία, ο τουρισμός και η επαφή με τον πελάτη. Έτσι αποφάσισα να κάνω μεταπτυχιακό Marketing & Management for Luxury Tourism, το 2018, στην Marbella, στη Les Roches».

Οι founders του ALERÓ, Αλεξάνδρα και την Ηρώ Γκριμπίζη

Το 1985 επισκέφθηκαν τη Σκύρο οι γονείς τους, τους άρεσε πολύ το νησί, η αυθεντικότητα  και η απλότητα που αποπνέει στους επισκέπτες, και αμέσως «μίλησε» στην καρδιά τους. Επίσης το νησί ήταν κομβικό σημείο και στη σχέση τους, αφού τότε ήταν αποφάσισαν ότι θα παντρευτούν. Ξανάρθαν το 2014 έχοντας στο μυαλό τους την ιδέα να κάνουν κάτι επιχειρηματικό σε κάποιο νησί που θα δενόντουσαν συναισθηματικά και κάπως έτσι «κούμπωσε» η Σκύρος. «Εγώ και η Ηρώ βάλαμε την ιδέα στους γονείς μας για το ξενοδοχείο, καθώς και οι δύο προέρχονται από διαφορετικούς κλάδους. Μόλις είδαν το οικόπεδο, που στεγάζεται σήμερα το ALERÓ, το οποίο ήταν μπροστά στη θάλασσα, το ερωτεύτηκαν! Εκτός από το συναισθηματικό κομμάτι, είδαμε ότι η Σκύρος έχει καλή προσβασιμότητα, αεροδρόμιο και υστερούσε σε ξενοδοχεία όπως το ALERÓ. Αποφασίσαμε λοιπόν να καλύψουμε αυτό το κενό», εξηγεί η Αλεξάνδρα.

Λεπτομέρεια του Alero.

Η αμέσως επόμενη ερώτησή μου ήταν πώς προέκυψε το όνομα του ξενοδοχείου. «Το όνομα έχει διπλή σημασία. Αρχικά, λόγω των ονομάτων μας, από το Ale (ξάνδρα) και (I) Ro (Ηρώ). Και από τον συνδυασμό των λέξεων αλάτι και νερό, μιας και αγαπάμε πάρα πολύ τη θάλασσα».

Αφού ολοκληρώσαμε όσο πιο γλυκά γινόταν το brunch μας με την «κολασμένη» αυγόφετα με τσουρέκι, κρέμα ζαχαροπλαστικής και φρούτα εποχής κατευθυνθήκαμε προς το δωμάτιό μου. Όλες οι σουίτες, εκτός από τις Deluxe, είναι διώροφες και έχουν θέα θάλασσα από τον πάνω όροφο. «Μαζί με τον αρχιτέκτονα αποφασίσαμε ότι θα διατηρήσουμε την αμμοθίνα, που ουσιαστικά είναι η προστασία του ξενοδοχείου από τους αέρηδες και τις κακές καιρικές συνθήκες. Όλα τα σπίτια στην περιοχή έχουν διατηρήσει τη φυσική προστασία που τους παρέχει η αμμοθίνη, τους δύσκολους μήνες του χειμώνα».

Το πρώτο βράδυ έμεινα σε μια από τις Junior Suites. Μια μεζονέτα, με θέα στη θάλασσα από τον πάνω όροφο και ιδιωτική πισίνα. Το πρωί που ξύπνησα απόλαυσα την πρώτη γουλιά εσπρέσο στο μπαλκόνι και μια βουτιά στην πισίνα του δωματίου. «Όλα τα δωμάτια έχουν κουζίνες, για να εξυπηρετούν τις άμεσες ανάγκες των πελατών μας. Θέλουμε οι πελάτες μας να νιώσουν σαν το σπίτι τους και να έχουν όλες τις ανέσεις».

06alero

Στη συνέχεια, κατευθύνθηκα προς την AMÉRISSA για να παραγγείλω το καφεδάκι μου από το εξυπηρετικότατο και ευγενέστατο προσωπικό και μετά ξεκίνησα για την παραλία του ALERÓ για να συναντήσω την Αλεξάνδρα και την Ηρώ, να μάθω περισσότερα για τα δωμάτια και το πώς οραματίζονται την φιλοξενία...

«Δεν θέλαμε να δημιουργήσουμε δωμάτια που να καλύπτουν μόνο μια ανάγκη. Το ALERÓ είναι ένα καταφύγιο για τους solo travelers, τα ζευγάρια, τις οικογένειές αλλά και τους φίλους. Γι’ αυτό τον λόγο, δημιουργήσαμε τέσσερις διαφορετικές τυπολογίες σουιτών όλες με τη δική τους ατομική πισίνα» μου λέει η Αλεξάνδρα. «Η πρώτη τυπολογία είναι οι Deluxe Suites, οι οποίες είναι 33 τ.μ. Πρόκειται για έναν ενιαίο χώρο με θέα στην αυλή του ξενοδοχείου και δική του πισίνα. Δύο από τις Deluxe Suites έχουν και private gym. Μετά πάμε στις Junior Suites, δωμάτια-μεζονέτες με θέα στη θάλασσα. Υπάρχουν τα Loft, τα οποία είναι επηρεασμένα από το Σκυριανό σπίτι σε μια πολύ πιο μοντέρνα εκδοχή. Χαρακτηριστικό τους είναι το παραδοσιακό σφα, ένας υπερυψωμένος χώρος στον οποίο βρίσκεται η κρεβατοκάμαρα. Τα Loft έχουν δύο κρεβατοκάμαρες, η μια είναι στον πάνω όροφο και η άλλη στον κάτω. Έχουν ένα μπαλκόνι με θέα θάλασσα και μια μεγάλη ιδιωτική αυλή με δίκη της πισίνα όπως κάθε τύπος άλλωστε. Τέλος, οι Friends & Family Suites είναι 55 τ.μ. με δύο ορόφους που ενώνονται με εξωτερική σκάλα δίνοντας τη δυνατότητα απομόνωσής των δύο ορόφων. Ο κάτω όροφος έχει ένα μεγάλο σαλόνι και καναπέ  που γίνεται διπλό κρεβάτι. Πάνω είναι το main bedroom και ένα παιδικό δωμάτιο με 2 μονά κρεβάτια. Όλα μας τα στρώματα είναι COCO-MAT, ακόμα  και στους καναπέδες, καθώς είναι πολύ σημαντική η άνεση για εμάς». Το τελευταίο το επιβεβαιώνω και με το παραπάνω καθώς κοιμήθηκα σαν πουλάκι στο αφράτο και μαλακό στρώμα μου.

Δωμάτιο του Alero.

Σε κάθε λεπτομέρεια στο ξενοδοχείο το sustainability και η glocal προσέγγιση είναι αισθητή. Το πράσινο της λεύκας, είναι το χαρακτηριστικό χρώμα του branding του ξενοδοχείου και το επέλεξαν γιατί είναι το αγαπημένο χρώμα της μητέρας τους και συνδέεται με τη φύση. Οι στολές του προσωπικού, σχεδιασμένες από την ελληνική εταιρεία PARA TODOS, είναι στο χρώμα του ALERÓ φτιαγμένες από βαμβάκι και λινό μεταφέροντας κατευθείαν στον επισκέπτη την αγάπη τους για το περιβάλλον. Τα λευκά είδη του ξενοδοχείου όπως και όλα τα amenities είναι επίσης από ελληνικές εταιρείες με οικολογική συνείδηση.

Αλεξάνδρα: «Νομίζω ότι αρχικά ξεκίνησε από τον τρόπο που μεγαλώσαμε, καθώς οι γονείς μάς μεγάλωσαν με ένα eco-friendly mindset. Επιλέξαμε συνεργάτες που έχουν την ίδια φιλοσοφία με εμάς. Ο αρχιτέκτονάς μας, Στέφανος Σκανδάλης μαζί με τη σχεδιάστρια εσωτερικών χώρων, Ολύβια Σίσκου, έδωσαν μεγάλη βαρύτητα στη διατήρηση του φυσικού στοιχείου στο χώρο, όπως επίσης και στη χρήση φυσικών υλικών».

Ηρώ: «Προσπαθήσαμε να επέμβουμε όσο το δυνατόν λιγότερο στο φυσικό τοπίο. Χρησιμοποιήσαμε κυρίως ξύλο, πέτρα, μάρμαρο και λινό. Αντίστοιχα, η AMÉRISSA, το εστιατόριό μας, είναι zero food waste, με πολλές vegan/vegetarian επιλογές, και όλα μας τα αναλώσιμα είναι οικολογικά. Στόχος μας να μεταφέρουμε στον πελάτη έναν πιο οικολογικό τρόπο ζωής. Από τα φυσικά υλικά μέχρι και την καθημερινότητά μας προσπαθούμε  να μην παρεμβαίνουμε στη φύση και να μην την επιβαρύνουμε με την κατανάλωση που κάνουμε σαν ξενοδοχείο».

Η «περιπέτεια» όμως δεν τελειώνει εδώ! Αφού κάναμε τις βουτιές μας στη θάλασσα και φάγαμε τις φρουτοσαλάτες μας πήγαμε για ιππασία στο δάσος, μια μοναδική εμπειρία που πρέπει να δοκιμάσετε οπωσδήποτε μικροί και μεγάλοι. Μια βόλτα μιας ώρας ανάμεσα σε δέντρα, η οποία καταλήγει σε μια ονειρεμένη αμμουδιά! Μη διστάσετε να ρωτήσετε την Αλεξάνδρα και την Ηρώ για τις δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε στην Σκύρο, από ιππασία μέχρι να νοικιάσετε σκάφος και να ανακαλύψετε παραλίες που δεν είναι προσβάσιμες από τη στεριά.

09alero

Το βράδυ δοκιμάσαμε το μενού του dinner της AMÉRISSA, του εστιατορίου του ξενοδοχείου. «Η AMÉRISSA είναι το "παιδάκι" μου», λέει, πολύ περήφανη, η Ηρώ. «Το εστιατόριο πήρε το όνομά του από την γιαγιά Αμέρισσα που έμενε εδώ. Έχουμε αναπαλαιώσει το πετρόχτιστο σπίτι της, διατηρώντας ίδιο το τζάκι, την πέτρα (πουριά) χαρακτηριστική στην περιοχή της Βίνας. Συνεργαστήκαμε με τον Άγγελο Λάντο για το μενού. Όλες οι γεύσεις είναι ελληνικές, σε μια μοντέρνα εκδοχή τους με τοπικά προϊόντα. Έχουμε ψάρι, κρέας και διάφορες σκυριανές συνταγές, τις οποίες έχουμε "πειράξει" λίγο, όπως η λαδόπιτα, το σκυριανό αρνί και όλα τα σκυριανά τυριά. Όλα είναι χειροποίητα στο εστιατόριο, από τη σάλτσα ντομάτας μέχρι το φύλλο της πίτας μας».

Το εστιατόριο Amerissa του Alero.

Η AMÉRISSA υποδέχεται βεβαίως και εξωτερικούς πελάτες. Μπορεί κάποιος να απολαύσει το brunch του από τις 8:00 το πρωί και να γευματίσει μέχρι τις 11:00 το βράδυ, ενώ μέχρι τις 2:00 μπορεί να απολαύσει το ποτό του. Έχουν και τα δικά τους cocktail -ως λάτρεις του ποτού- στα οποία χρησιμοποιούν την τεχνική infusion και τα ονόματά τους είναι επηρεασμένα από ποιήματα του Άγγλου ποιητή Rupert Brooke. «Τον "ξέβρασε" το κύμα στην Σκύρο στον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο στην κυριολεξία, αφού αρρώστησε όσο ήταν στο καράβι, τον άφησαν εδώ και μετά δεν ήθελε να φύγει. Έζησε όλη του τη ζωή στο νησί, πέθανε και θάφτηκε εδώ, και αποτελεί εμβληματική προσωπικότητα για τη Σκύρο», διηγείται η Ηρώ.

Το Alero στην Σκύρο.

Το επόμενο μεσημέρι πήγαμε σε ένα ταβερνάκι, όπου καθίσαμε για φαγητό παρέα με ντόπιους γνωστούς της Ηρώς που τυχαία συναντήσαμε. Πάνω στη συζήτηση, με τη συνοδεία παγωμένης μπύρας και της πιο τραγανής τηγανητής πατάτας που έχω φάει ποτέ, παρατηρώ τα παπούτσια που φορούσε ένας από την παρέα, που είχαν για πάτο ένα κομμάτι λάστιχο που συγκρατούσαν λωρίδες δέρματος. Τον ρωτάω. «Λέγονται τροχάδια. Είναι το παπούτσι του βοσκού και του αγρότη». Η Σκύρος διατηρεί ακόμη ζωντανά τα έθιμα και τις παραδόσεις της. «Ό,τι κουτσομπολιό είχαμε στο χωριό, καθώς τότε δεν υπήρχαν ούτε εφημερίδες, ούτε sites, μαζευόμασταν όλοι οι ψαράδες την Καθαρά Δευτέρα με μεζεδάκια και μπουκάλια κρασί, βαφόμασταν με μουτζούρα από το τζάκι για την αποκριά και βγαίναμε στην πλατεία. Εκεί λοιπόν μαζευόταν ο κόσμος και άκουγε τα άπλυτα όλου του κόσμου!».

Αμέρισσα.

Τι καλύτερο από πρωινό στο κρεβάτι! Καγιανάς, acai bowl, φρεσκοστυμμένος χυμός πορτοκάλι και το πιάτο που έκλεψε την παράσταση, η σκυριανή λαδόπιτα με ξυνοτύρι και μέλι-ακόμα το ονειρεύομαι. Καθώς μάζευα τα πράγματά μου για την επιστροφή, σκεφτόμουν όλη την εμπειρία της διαμονής και πόσο επάξια κέρδισαν τα κορίτσια το «Bronze Tourism Award for Authentic Stay» φέτος. «Χαρήκαμε πολύ με την βράβευση, καθώς όλη η ιδέα γύρω από το ALERÓ στηρίχθηκε στην αυθεντική φιλοξενία και μας χαρακτηρίζει απόλυτα. Ήταν επίσης μεγάλη μας τιμή να βρισκόμαστε ανάμεσα σε μεγάλα ξενοδοχεία με χρόνια εμπειρίας στη φιλοξενία», όπως μου έλεγε Αλεξάνδρα.

Family Suite του Alero.

Έχοντας πάρει την ALERÓ πάνινη τσαντούλα μου με αγαπημένα sustainable προϊόντα, τα οποία μπορείς να βρεις στη ρεσεψιόν του ξενοδοχείου, το πανέμορφο αυτό τριήμερο στη Σκύρο έκλεισε με την πιο γλυκιά γεύση. Γνώρισα δύο πανέμορφα κορίτσια τα οποία επάξια κερδίζουν τον τίτλο του «girlboss», αφού έχουν καταφέρει να διαχειρίζονται με μεγάλη επιτυχία ένα αρκετά δύσκολο και απαιτητικό project. Πάντα είναι με το χαμόγελο στα χείλη, από το πρωί μέχρι το βράδυ να εξυπηρετήσουν όλους τους πελάτες τους και να τους κάνουν να νιώσουν πραγματικά σαν το σπίτι τους. Εγώ σίγουρα ξεκουράστηκα, γέμισα μπαταρίες, πανέμορφες εικόνες και θα επανέλθω στο ονειρεμένο ALERÓ για περισσότερες μέρες!

ALERÓ | Seaside Skyros ResortΙστότοποςFacebookInstagram και το Instagram της Amerissa.

Ευχαριστούμε θερμά την Ηρώ και την Αλεξάνδρα για την υπέροχη φιλοξενία!