Πολεις

Πόλεις όλου του κόσμου μπορούν να διεκδικήσουν $1.000.000 για την κατασκευή ποδηλατόδρομων

Νέο πρόγραμμα χρηματοδότησης ξεκίνησε το ίδρυμα του Μάικ Μπλούμπεργκ

62224-137655.jpg
Newsroom
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
10 πόλεις σε όλο τον κόσμο θα λάβουν βραβείο έως και 1 εκ. δολάρια η καθεμία για τη δημιουργία ασφαλών ποδηλατικών διαδρομών - Το φιλόδοξο πρότζεκτ Μπλούμπεργκ.
«Πρέπει να παλέψουμε ενάντια στην ιδέα ότι οι αναβάτες δεν ανήκουν στους δρόμους της πόλης», υποστηρίζει ο φορέας του σχεδίου για τη δημιουργία ποδηλατικών υποδομών © Unsplash

10 πόλεις σε όλο τον κόσμο θα λάβουν βραβείο έως και 1 εκ. δολάρια η καθεμία για τη δημιουργία ασφαλών ποδηλατικών διαδρομών - Το φιλόδοξο σχέδιο Μπλούμπεργκ.

Πόλεις σε όλο τον κόσμο θα έχουν την ευκαιρία να διαγωνιστούν με έπαθλο 1 εκατομμύριο δολάρια σε χρηματοδότηση, καθώς και τεχνογνωσία για την κατασκευή νέας ποδηλατικής υποδομής.

Η δυνατότητα προσφέρεται στο πλαίσιο ενός σχεδίου που ξεκίνησε από τον φιλανθρωπικό οργανισμό που ιδρύθηκε από τον Μάικ Μπλούμπεργκ, ο οποίος στο παρελθόν, ως δήμαρχος της Νέας Υόρκης πρωτοστάτησε στην προώθηση προγραμμάτων δημιουργίας ποδηλατικών λωρίδων στην αμερικανική μητρόπολη.

Σύμφωνα με τους όρους του προγράμματος, που ξεκίνησε τη Δευτέρα από το Bloomberg Philanthropies, 10 πόλεις θα λάβουν βραβείο έως και 1 εκατομμύριο δολάρια η καθεμία για τη δημιουργία ασφαλών ποδηλατικών διαδρομών, ενώ θα βοηθηθεί επίσης να σχεδιαστούν τα προγράμματα και να εμπλακούν με τους κατοίκους και την πιθανή αντιπολίτευση.

Η τεχνογνωσία προέρχεται από την Global Designing Cities Initiative (GDCI), μια ΜΚΟ με έδρα τη Νέα Υόρκη που συνεργάζεται με πόλεις για τη δημιουργία βιώσιμων μεταφορών. Ιδρύθηκε από την Τζανέτ Σαντίκ - Καν, η οποία ήταν επίτροπος κυκλοφορίας της Νέας Υόρκης υπό τον Μπλούμπεργκ.

Οποιαδήποτε πόλη με πληθυσμό 100.000 κατοίκων και άνω μπορεί να υποβάλει αίτηση μεταξύ Νοεμβρίου και Φεβρουαρίου, με τους 10 νικητές να ανακοινώνονται την άνοιξη του επόμενου έτους.

10 πόλεις σε όλο τον κόσμο θα λάβουν βραβείο έως και 1 εκ. δολάρια η καθεμία για τη δημιουργία ασφαλών ποδηλατικών διαδρομών - Το φιλόδοξο πρότζεκτ Μπλούμπεργκ.
Δέκα νικήτριες πόλεις θα λάβουν κονδύλια για να δημιουργήσουν ασφαλείς ποδηλατικές υποδομές © Unsplash

Η Σαντίκ - Καν, η οποία ηγείται του συμβουλευτικού συμβουλίου για το GDCI, επέβλεψε την εγκατάσταση ποδηλατοδρόμων μήκους 400 μιλίων στη Νέα Υόρκη ως επίτροπος μεταφορών από το 2007 έως ότου άφησε τα καθήκοντά της το 2013, δημιουργώντας δεκάδες νέες πεζοδρομημένες πλατείες, συμπεριλαμβανομένης της Τάιμς Σκουέαρ.

Έχοντας να αντιμετωπίσει τη θορυβώδη αντιπολίτευση σε μια πόλη που εξακολουθεί να κυριαρχείται από μηχανοκίνητα οχήματα, παρά το σχετικά συμπαγές μέγεθός της, η Σαντίκ – Καν είπε ότι μέρος της συμβουλευτικής που θα δοθεί στις νικήτριες πόλεις, θα αφορά το πώς να αντιμετωπίσουν τους αναπόφευκτους επικριτές.

10 πόλεις σε όλο τον κόσμο θα λάβουν βραβείο έως και 1 εκ. δολάρια η καθεμία για τη δημιουργία ασφαλών ποδηλατικών διαδρομών - Το φιλόδοξο πρότζεκτ Μπλούμπεργκ.
Η δημιουργία ποδηλατικών διαδρομών θα μπορούσε να δώσει σημαντικές λύσεις στην πληθυσμιακή αύξηση των μεγάλων πόλεων © Unsplash

«Οι άνθρωποι έχουν πολύ έντονα συναισθήματα για τους δρόμους τους, κάτι που είναι υπέροχο», είπε. «Υπάρχουν 8,4 εκατομμύρια Νεοϋορκέζοι και κατά καιρούς ένιωσα ότι υπήρχαν 8,4 εκατομμύρια μηχανικοί της κυκλοφορίας.

»Πάντα θα υπάρχει αντίδραση όταν δοκιμάζεις νέα πράγματα. Όταν αλλάζετε το στάτους κβο, το στάτους κβο ωθεί προς τα πίσω. Αλλά πιστεύουμε ότι οι παγκόσμιοι ειδικοί θα βοηθήσουν να δοθεί κύρος και αξιοπιστία σε αυτά τα προγράμματα».

Οι πολεοδομικές διαμάχες της Νέας Υόρκης, πρόσθεσε, βοήθησαν στη δημιουργία πληθώρας αποδεικτικών στοιχείων για τα οφέλη της ποδηλατικής υποδομής, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου με τον οποίο τείνει να ωφελήσει τις επιχειρήσεις κατά μήκος ποδηλατικών διαδρομών και τον τρόπο με τον οποίο οι ιδιοκτήτες αστικών εταιρειών υπερεκτιμούν το ποσοστό των πελατών που φτάνουν με αυτοκίνητα.

«Όταν το σκεφτείς, οι ποδηλατόδρομοι είναι για τον 21ο αιώνα ό,τι οι γέφυρες, οι σήραγγες και οι τεράστιες διασταυρώσεις ήταν τον περασμένο αιώνα», είπε η Σαντίκ – Καν.

«Πρέπει να παλέψουμε ενάντια στην ιδέα ότι η ποδηλασία είναι αναψυχή, ότι οι αναβάτες δεν ανήκουν στους δρόμους της πόλης, που είναι πραγματικά μόνο για αυτοκίνητα. Χρειάστηκε να παλέψουμε ενάντια στον μύθο ότι ο επανασχεδιασμός των δρόμων είναι κακός για τις επιχειρήσεις. Έχουμε δει μια πραγματική επανάσταση, ιδιαίτερα στην Ευρώπη, των πόλεων που βλέπουν το ποδήλατο ως πραγματική επένδυση σε αστικές υποδομές για τη μακροπρόθεσμη υγεία των πόλεων τους».

10 πόλεις σε όλο τον κόσμο θα λάβουν βραβείο έως και 1 εκ. δολάρια η καθεμία για τη δημιουργία ασφαλών ποδηλατικών διαδρομών - Το φιλόδοξο πρότζεκτ Μπλούμπεργκ
Το πρόγραμμα χρηματοδοτεί ο φιλανθρωπικός οργανισμός που ιδρύθηκε από τον δισεκατομμυριούχο Μάικ Μπλούμπεργκ © Unsplash

Η ποδηλατική επανάσταση της Νέας Υόρκης παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα έργο σε εξέλιξη. Ο σημερινός δήμαρχος, Έρικ Άνταμς, έφτασε στην εξουσία με σχέδια για μια αξιοσημείωτη επέκταση των ποδηλατικών διαδρομών, κάτι που σύμφωνα με τους επικριτές ήταν πολύ δύσκολο να συμβεί στην πραγματικότητα.

Αλλά μια αξιοσημείωτη κληρονομιά της θητείας της Σαντίκ - Καν, όπως φαίνεται από τον νέο διαγωνισμό, είναι ο τρόπος με τον οποίο ο Μπλούμπεργκ, ο δισεκατομμυριούχος ιδρυτής της ομώνυμης αυτοκρατορίας των επιχειρηματικών ειδήσεων, παραμένει συνδεδεμένος με την ιδέα της ποδηλασίας ως βασικό μέρος των αστικών μεταφορών.

Ως δήμαρχος, ο Μπλούμπεργκ δεν ήταν αρχικά υποστηρικτής του ποδηλάτου, αλλά άλλαξε πορεία κατά τη δεύτερη θητεία του μετά το PlanNYC, ένα στρατηγικό σχέδιο του 2007 που εξέταζε πώς η πόλη θα μπορούσε να αντιμετωπίσει έναν αυξανόμενο πληθυσμό, με τα συμπεράσματα να προκρίνουν τον ρόλο των ποδηλατόδρομων.

(Με πληροφορίες του Guardian)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ