Περιβαλλον

Η Ταϊλάνδη μειώνει τις εισαγωγές κοντέινερ με πλαστικά απόβλητα

Κατά 50% από το 2025

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Φορτηγό πλοίο με κοντέινερ σε λιμάνι
Φορτηγό πλοίο με κοντέινερ σε λιμάνι © Pixabay

Ταϊλάνδη - Μπλόκο στα πλαστικά απορρίμματα από ανεπτυγμένες χώρες - Μείωση κατά 50% των εισαγωγών κοντέινερ από το 2025

Οι αρχές στην Ταϊλάνδη θα απαγορεύσουν το 2025 την εισαγωγή κάποιων πλαστικών απορριμμάτων, προκειμένου να αντιμετωπίσουν τη μόλυνση, ανακοίνωσε η κυβέρνηση της χώρας, ωστόσο περιβαλλοντικές μη κυβερνητικές οργανώσεις εξέφρασαν την λύπη τους που η απόφαση αντιμετωπίζει μόνο ένα μέρος του προβλήματος.

«Το 2024 η εισαγωγή πλαστικών απορριμάτων θα μειωθεί στο 50% των υφιστάμενων ικανοτήτων παραγωγής» δήλωσε την Τρίτη (21/2) ο Τιπάνα Σιριτσάνα αναπληρωτής εκπρόσωπος της κυβέρνησης.

«Από τα τέλη του 2024 η Ταϊλάνδη δεν θα εισάγει πλέον πλαστικά απορρίμματα προκειμένου να αποφύγει τη μόλυνση» διαβεβαίωσε από την Μπανγκόκ μετά τη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου.

Αντιδρούν οι ΜΚΟ στην Ταϊλάνδη, ζητούν πιο αυστηρά μέτρα για τα πλαστικά

Η Ταϊλάνδη ανήκει στους μεγαλύτερους εισαγωγείς πλαστικών απορριμμάτων παγκοσμίως, μαζί με τη Μαλαισία, το Βιετνάμ, την Τουρκία και την Ινδονησία, χώρες στις οποίες καταλήγουν τα απορρίμματα των πιο ανεπτυγμένων χωρών.

Από τον Ιανουάριο ως τον Νοέμβριο του 2022 η Ταϊλάνδη εισήγαγε περισσότερους από 163.000 τόνους πλαστικών απορριμμάτων, τα μισά από τα οποία προήλθαν από την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία.

Οι ΜΚΟ προστασίας του περιβάλλοντος επέκριναν την απόφαση της Ταϊλάνδης εκτιμώντας ότι, αν και είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, δεν καταφέρνει να αντιμετωπίσει συνολικά το πρόβλημα.

«Δεν πρόκειται για απαγόρευση εισαγωγής όλων των πλαστικών απορριμμάτων» εξήγησε ο Τάρα Μπουακάμσρι διευθυντής για την Ταϊλάνδη της Greenpeace.

«Είναι ένα βήμα προς τα εμπρός (…) αλλά όχι μια ολοκληρωμένη λύση. Οι κυβερνητικές υπηρεσίες και η κοινωνία των πολιτών πρέπει να εξακολουθήσουν να ελέγχουν αν συνεχίζεται η εισαγωγή πλαστικών» μέσω άλλων οδών, σημείωσε ο Πουνιαθόμ Τζεουνγκσμάρν της ΜΚΟ EARTH.

Τα εμπορευματοκιβώτια με τα απορρίμματα «δεν ελέγχονται πάντα προσεκτικά» στα λιμάνια, γεγονός που δημιουργεί κενά τα οποία εκμεταλλεύεται η μαύρη αγορά, υπενθυμίζει ο ακτιβιστής.

Η απόφαση που έλαβε το 2018 η Κίνα να απαγορεύσει το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών πλαστικών απορριμάτων προκάλεσε μεγάλες αναταράξεις στην παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης. Τότε η νοτιοανατολική Ασία έγινε ο βασικός προορισμός των απορριμμάτων αυτών. Ωστόσο, οι χώρες της περιοχής δεν έχουν τη δυνατότητα να τα επεξεργαστούν όλα, με αποτέλεσμα τα περισσότερα να καταλήγουν στη φύση.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ