- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Η αύξηση των ποδηλάτων στην Αθήνα έχει ήδη σηματοδοτήσει την αρχή μεγάλων αλλαγών για τη μετακίνηση στην πόλη. Μετακίνηση όχι μόνο πιο οικονομική, αλλά και πιο ξέγνοιαστη, ευχάριστη και υγιεινή. Η Δημοτική Αρχή, έχοντας γνώση των πλεονεκτημάτων που προσφέρει η χρήση ποδηλάτων στην κοινωνική και οικονομική ζωή της πόλης, ανταποκρίνεται στην πρόκληση προχωρώντας στην εγκατάσταση και λειτουργία «Συστήματος Κοινόχρηστων Ποδηλάτων» βασισμένη στα πρότυπα των σύγχρονων ευρωπαϊκών πόλεων.
Το σχέδιο για τα κοινόχρηστα ποδήλατα βρίσκεται ήδη σε δημόσια διαβούλευση που θα διαρκέσει μέχρι τις 20 Μαΐου. Στο σχέδιο περιλαμβάνεται η επιλογή των χώρων στάθμευσης, οι τεχνικές προδιαγραφές των ποδηλάτων και το σύστημα της μίσθωσης και της χρήσης τους. Η ανάπτυξη του ΣΚΠ θα γίνει από ανάδοχο που θα επιλεγεί κατόπιν ανοιχτής δημοπρασίας, ενώ ο ρόλος του Δήμου περιορίζεται στην χωροθέτηση των θέσεων στάθμευσης των ποδηλάτων και στην διαμόρφωση ποδηλατοδρόμων στο οδικό δίκτυο της πόλης.
Η βασική αρχή του σχεδίου είναι οι χρήστες να απολαμβάνουν την ευκολία και όλα τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η χρήση του ποδηλάτου στην πόλη χωρίς να επιβαρύνονται με τα μειονεκτήματα που έχει η ιδιοκτησία ενός ποδηλάτου, όπως το κόστος αγοράς, το άγχος της κλοπής ή το πρόβλημα της φύλαξης, αλλά και η δυσκολία μεταφοράς εντός του μετρό. Ο χρήστης θα μπορεί να ενοικιάσει ένα ποδήλατο από μια αφετηρία και να το αφήσει σε ένα άλλο σημείο που θα βρίσκεται κοντά στον προορισμό του. Αρχικά θα υπάρξουν 70 σταθμοί και 1.000 ποδήλατα, που θα καλύπτουν το κέντρο της πόλης. Εάν η αποδοχή από τον κόσμο είναι θετική τότε θα υπάρξει επέκταση των σταθμών και των ποδηλάτων.
Το επικρατέστερο σενάριο για τη χρέωση των ποδηλάτων περιλαμβάνει συνδρομητική εγγραφή για ετήσια, μηνιαία, εβδομαδιαία ή και ημερήσια χρήση. Για όσους δεν θα έχουν συνδρομητική κάρτα τα πρώτα 30 λεπτά κάθε μίσθωσης θα είναι μάλλον δωρεάν, και η χρέωση θα είναι κλιμακωτά αυξανόμενη για περισσότερες ώρες συνεχούς χρήσης με μέγιστη επιτρεπόμενη χρήση 24 ωρών. Η μίσθωση του ποδηλάτου θα είναι δυνατή και με πιστωτική κάρτα για την εξυπηρέτηση των τουριστών, ενώ τα παιδιά θα πρέπει να συνοδεύονται υποχρεωτικά από τους γονείς οι οποίοι θα φέρουν και την ευθύνη της ασφάλειας τους.
Προδιαγραφές υπάρχουν και για τα ποδήλατα που θα πρέπει να είναι εύκολα στη χρήση, ξεκούραστα και ασφαλή, αλλά και να έχουν ένα ιδιαίτερο σχεδιασμό που να είναι αφενός αρμονικός με τα χρώματα και την αισθητική της πόλης αφετέρου να αποθαρρύνει τους εν δυνάμει κλέφτες.
Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η επιλογή της μετακίνησης με ποδήλατο βελτιώνει τόσο την εικόνα όσο και την ποιότητα της ζωής στην πόλη. Απαραίτητη προϋπόθεση, όμως, είναι η χάραξη των ποδηλατοδρόμων τόσο για την αποφυγή ατυχημάτων, όσο και για την δημιουργία κυκλοφοριακής συμπεριφοράς των ποδηλατών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι διακυμάνσεις της παραγωγής ενέργειας από τον ήλιο και τον άνεμο δημιουργούν μεγάλες προκλήσεις στη διαχείριση του ενεργειακού μας συστήματος, με την αποθήκευση και το υδρογόνο να είναι οι κύριες απαντήσεις
Ποια είδη δεν πρέπει να φυτεύονται σε πόλεις
Και το πρώτο που θα σπάσει το φράγμα του 1,5° Κελσίου
Τι δείχνουν τα σενάρια του Network for Greening the Financial System – Δίκτυο για ένα Πράσινο Χρηματοπιστωτικό Σύστημα (NGFS)
H Γουίσντομ εντοπίστηκε για πρώτη φορά το 1956 - Ήταν με έναν νέο σύντροφο φέτος
Οι προκλήσεις, τα κενά και οι προοπτικές για τις θάλασσές μας που δοκιμάζονται
Πώς ερμηνεύεται το φαινόμενο που έχει να εμφανιστεί από τη δεκαετία του 1980
Αντικείμενα που χρησιμοποιούμε όλοι και καταστρέφουν το περιβάλλον
Υποθαλάσσιες έρευνες σε βάθος 5.000 μέτρων αποκάλυψαν ένα τεράστιο κοίτασμα μαγγανίου που περιέχει και αρκετό κοβάλτιο για να καλύψει τις ανάγκες της Ιαπωνίας για περίπου 75 χρόνια
«Ποιος είναι υπεύθυνος;» - Η τοπική κοινότητα προσπαθεί να ανακαλύψει τον ένοχο
Η εξάρτηση από τα μικρά, «φορητά» μπουκάλια και το περιβαλλοντικό κόστος
Στη σημαντικότερη παραλία ωοτοκίας του είδους σε όλη τη Μεσόγειο
«Δεν είμαι τρελαμένος οικολόγος ούτε ακτιβιστής, επιθυμώ να υπάρχει ισορροπία στη φύση και να διατηρηθεί κάθε είδος ζωής» έλεγε
Τεράστιος ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος - Πώς καταστρέφονται ολόκληρες κοινότητες
Συνέντευξη με τον Δρ. Κώστα Ανδριοσόπουλο με θέμα τις Ενεργειακές Κοινότητες και τη χρηματοδότηση μέσω crowdfunding.
Με οδηγό την τεχνητή νοημοσύνη, το μέλλον προβλέπεται πιο βιώσιμο
Χρειαζόμαστε το αττικόψαρο (Pelasgus-marathonicus), όπως μας χρειάζεται και αυτό. Η απώλεια της φύσης μοιραία θα οδηγήσει στη δική μας φτώχεια και δυστυχία
Στο Βόρειο Αιγαίο καταγράφηκαν έντονοι και μεγάλης διάρκειας θαλάσσιοι καύσωνες
Βρισκόμαστε σε μια νέα εποχή κατά την οποία η Κλιματική Κρίση θα αμφισβητηθεί δεόντως
θα παρθεί κάποια ουσιαστική απόφαση για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των επιπτώσεών της;
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.