- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Αθήνα: Πόλη σε βαθύ Αύγουστο
Η μισή πόλη είναι κλειστή, η άλλη μισή περιμένει τη συγκοινωνία…
Άνθρωποι, εικόνες και συνήθειες από μια πρωτεύουσα μέσα σε βαθύ Αύγουστο
Παρά τις διαμαρτυρίες («Μα δεν λείπει κόσμος!», «Ξεχάστε την άδεια Αθήνα του Αυγούστου!» κλπ), έχω να καταθέσω από τις ζεματιστές επάλξεις της Αθήνας ότι: είναι αρκετά άδεια. Δεν είναι όπως ήταν τα καλοκαίρια της δεκαετίας του 1990, ούτε καν του 2000 που έστηνες αντίσκηνο στην Πανεπιστημίου και δεν σε ενοχλούσε αμάξι. Δεν είναι η «έρημη πόλη» των παλιών Αυγούστων, με θεόκλειστα μαγαζιά παντού. Όλα τα τουριστικά μαγαζιά του κέντρου κάνουν χρυσές δουλειές και όλες οι γειτονιές τύπου Κυψέλη εξακολουθούν να έχουν μισή θέση παρκαρίσματος ανά εφτά αμάξια.
Αλλά βρίσκεις άνετα θέση (να παρκάρεις) στου Ζωγράφου, πχ, παραμονή του 15αυγουστου, όχι εγώ προσωπικά που δεν οδηγώ αλλά η φίλη που οδηγεί άψογα: στις 9.30 το βράδυ, σε άδειους δρόμους ειλικρινά σας λέω, τόσο άδειους που τους διασχίζουμε σαν τον Αστραπόγιαννο, σε λίγα λεπτά, από Ανατολικά προς Βόρεια, συναντώντας το πολύ δέκα άλλα αμάξια σε διαδρομή έξι χιλιομέτρων. Στο «πήγαινε», την ίδια διαδρομή το καταραμένο Γκουγκλ μου την έβγαζε 25’ με αμάξι, 45’ με τα πόδια – την έκανα με τα πόδια, επειδή δεν έβρισκα ταξί με τίποτα, και τα λεωφορεία μου κάνανε πλάκα, έγραφαν «35’» στις φωτεινές επιγραφές στις στάσεις, που βαριόμουν πάρα πολύ να περιμένω 35’ αντί να περπατήσω 10’ περισσότερο, στην τελική. Με τα πόδια, υπολόγιζα ότι θα βρω και κανένα ζαχαροπλαστείο ανοιχτό (δεν βρήκα), όπως και ότι θα δροσίσει (δεν δρόσισε), αλλά έφτασα στην ώρα μου, και τζάμπα εντελώς.
Δεν χρησιμοποιώ εφαρμογές ταξί αν μπορώ να τις αποφύγω, γιατί με τσαντίζει το επιπλέον χαράτσι, όπως και η «ηλεκτρονικουίτα» του πράγματος, ο απόλυτος, αυτοματοποιημένος εξευρωπαϊσμός - απαπα, η περιπέτεια του «ταξί-από-το-δρόμο» μου φαίνεται καλύτερη (πήγα να γράψω «πιο ελκυστική» και μαζεύτηκα…). Κάποιες μέρες πηγαίνω στη Δάφνη: με μετρό Πανόρμου-Σύνταγμα, που είναι μέχρι και δροσερό καθώς παραμένει ελαφρά μη-γεμάτο, αν όχι άδειο. Το δεύτερο σκέλος της διαδρομής προς Δάφνη, το Σύνταγμα-Ελληνικό, αναστενάζει από κόσμο που κατεβαίνει για μπάνιο, με τσάντες, ομπρέλες, καπέλα, μέχρι και ψυγειάκια, να τιγκάρουν τα βαγόνια… γιατί ξεκινάω κατά τις 3.00, ώρα που όλοι οι πιτσιρικάδες της Αθήνας ανοίγουν το μάτι τους και λένε «ρε δε πάμε μια θάλασσα;» Στην επιστροφή, κατά τις 7.00, τα βαγόνια είναι άδεια γιατί κανένας δεν γυρνάει από τη θάλασσα ακόμα, είναι νωρίς.
Τα τραίνα στο μετρό και τον Ηλεκτρικό έρχονται σα να σέρνονται, κάθε 20, 30, μέχρι και 45 λεπτά, τα λεωφορεία όποτε θέλουν, δεν έχει σημασία, κοιτάς-δεν κοιτάς το τελεμάτικς πάνω από τη στάση, αν είναι να’ρθει θε να ρθει αλλιώς θα προσπεράσει. Δεν διαμαρτύρομαι για τις καθυστερήσεις, έχω πάει και σε άλλα κράτη, σε όλο τον κόσμο έτσι είναι οι δημόσιες συγκοινωνίες τον Αύγουστο (εκτός από την Σκανδιναβία. Όπου σε κερνάνε και κεφτέδες, όχι μόνον έρχονται στην ώρα τους. Ναι, σιγά μη σου δίνουν και κομοδινάκια ΙΚΕΑ...)
Περπατάω πολύ στην Αθήνα τον Αύγουστο επειδή δεν χρειάζεται να περιμένω στα φανάρια, περνάω με κόκκινο των πεζών – δεν έρχονται αμάξια, ή όσα έρχονται, είναι αραιά και πού. Τα μικρότερα καφέ και μπαρ είναι κλειστά, σκοτεινά, με άδειες προθήκες, όπως και τα ζαχαροπλαστεία, οι φούρνοι, μέχρι και τα περίπτερα. Προσέχω να μη σκοντάψω και φάω τα μούτρα μου στα ανώμαλα πεζοδρόμια, γιατί έτσι και μου συμβεί κάτι ανάποδο μέσα στον Αύγουστο, την έβαψα, το ξέρουμε όλοι, παρακαλάς να είσαι αστέρι τον Αύγουστο και να μη σου τύχει στραβή. Τα πάντα όλα κλείνουν στις 15 του μήνα λες κι έχει πέσει ο διακόπτης, τα σουπερμάρκετ, μπακάλικα, μανάβικα, ό,τι είχε ξεμείνει ανοιχτό μέχρι την παραμονή της Παναγίας, κατεβάζει κιοπένκια και δεν ανοίγει πριν την Δευτέρα, με εξαίρεση κάποια σουπερμάρκετ, που ανοίγουν το ενδιάμεσο, καχεκτικό Σάββατο.
Το Τουριστικό, σόρι, το Ιστορικό Κέντρο παραμένει ορθάνοιχτο, με τουριστομάνι να αγοράζει παγωτά, σουβλάκια, σουβενίρ, καρτ-ποστάλ, πετσέτες με μαιάνδρους, ανοιχτήρια-σάτυρους και ό,τι άλλο σουβενίρ παράγει μαζικά η Κίνα, με Ελληνικό χαρακτήρα όμως, σα να φτιάχτηκαν στο Μέτσοβο. Από το Σύνταγμα και κάτω, η Αθήνα είναι μπήζυ λες και δεν έχουμε Αύγουστο. Λες και δεν έχει φύγει ούτε μισός άνθρωπος, ούτε καν για το Σαββατοκύριακο…
Παραμονή της Παναγίας λοιπόν, αργά το βράδυ, ένα ΔΡΟΣΕΡΟ αεράκι σπάει την ζεματιστή ατμόσφαιρα της πόλης: πιστέψτε με, είμαι εδώ και το απολαμβάνω, είναι λες και δεν έχουμε Αύγουστο. Δεν ακούγεται τράφικο, κίνηση, κορναρίσματα, φασαρία, άρα όλοι αυτοί που δημιουργούν τράφικο, κίνηση, φασαρία, μάλλον είναι εκτός Αθήνας. Άρα ο μύθος του «δεν έχει φύγει κανένας από την Αθήνα φέτος», είναι απλά ένας μύθος. Μακάρι, όσοι έφυγαν, να περνάνε υπέροχα και να μην επιστρέψουν πριν το τέλος του μήνα…
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Παρέες, cocktails, μουσική και η Πλατεία Καρύτση στα καλύτερά της
Άλλοι περίμεναν τον συρμό, άλλοι το "Mad about it"
Σάββατο 27 Ιουνίου, από τις 17:00 έως τις 20:00, στο Surf and Earth
Οι τιμές σε ξαπλώστρες, παγωτό και σινεμά
Οδηγός επιβίωσης για τις καυτές μέρες στην πόλη
Δωρεάν βουτιές στα νερά της Αττικής
Με ανανεωμένους χώρους και νέες γαστρονομικές αφίξεις ο όμιλος Divani επαναπροσδιορίζουν την έννοια του city escape
«Το θέατρο και το σινεμά σού οργανώνουν την όραση, τους την παραδίδεις και την αποθεώνουν, σου την επιστρέφουν ξαναγεννημένη, και γιατί, ως γνωστόν, η τέχνη πάντα σώζει την κατάσταση»
Βρήκαμε 5 σινεμά όπου κόβουμε εισιτήριο και για το μενού και το μπαρ τους
Από τις 20 Ιουνίου έως τις 20 Ιουλίου, 61 δωρεάν εκδηλώσεις θα πραγματοποιηθούν σε 50 διαφορετικά σημεία και στις επτά Δημοτικές Κοινότητες της πόλης
Οι καλοκαιρινές δραστηριότητες του Δήμου Αθηναίων
Από τις ακτές μέχρι το κέντρο, από τις γειτονιές μέχρι τις αγορές και τους χώρους εργασίας, η Αθήνα έχει πιάσει δουλειά πολύ πριν εμφανιστεί ο ήλιος
Οι άνθρωποι που κρατούν την πόλη όρθια όταν οι υπόλοιποι πατάμε παύση
Πέμπτη 18 Ιουνίου, Summer in the City Party στο Bless Me Father
Kαημένη Αθήνα. Ομορφάσχημη, φτωχοπλούσια, τουριστικά στραμμένη, αλλά εσωτερικά διαλυμένη.
Στα αφρικανικά κομμωτήρια της Κυψέλης γυναίκες από το Καμερούν και τη Νιγηρία μεταφέρουν μια τέχνη που ξεκινά από την παιδική ηλικία και καταλήγει στα πιο viral καλοκαιρινά looks της πόλης
Από τη Γιώτα Νέγκα και τα Κίτρινα Ποδήλατα μέχρι δράσεις ευεξίας και δημιουργίας δίπλα στη θάλασσα
Με αφορμή τα 1000 τεύχη της Athens Voice, φίλοι, συνεργάτες και γνωστοί Αθηναίοι γράφουν λόγους που αγαπούν την Αθήνα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.