Life in Athens

ΚΟΛΩΝΑΚΙ: Η βιτρίνα της πόλης

4741-35213.jpg
Δημήτρης Μαστρογιαννίτης
ΤΕΥΧΟΣ 337
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
12853-29099.jpg

Κολωνάκι: Η ιστορία της πιο διάσηµης γειτονιάς της πόλης.

Κείµενα: ΛΕΝΑ ΧΟΥΡΜΟΥΖΗ, ∆ΗΜΗΤΡΑ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΕΝΕΓΟΣ
Φωτογραφίες: ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΜΑΣΟΥΡΗ, ΜΑΡΩ ΖΗΝΑ


 Η βιτρίνα της πόλης

Τόνια Κρασσακοπούλου • Old Town Gallery

«Το Κολωνάκι ήταν πάντα κάτι σαν το δεύτερο σπίτι μου. Στην οδό Πλουτάρχου βρισκόταν η οικογενειακή επιχείρηση, Βουκουρεστίου & Ακαδημίας το γραφείο του συζύγου μου. Έτσι, όταν θέλησα πριν από 6 χρόνια να ανοίξω την γκαλερί δεν είχα δεύτερες σκέψεις για το πού. Αποφάσισα να ασχοληθώ με έργα Ελλήνων καλλιτεχνών της περιόδου 1830-1930, αλλά τελευταία πέρασα επιλεκτικά και σε σύγχρονους καταξιωμένους. Το Κολωνάκι σαφώς έχει προβλήματα, όμως είναι η καρδιά του κέντρου και πρέπει να το προστατεύσουμε».


 Η βιτρίνα της πόλης

Ελεάννα Σταματοπούλου • La Fenêtre

«Το Κολωνάκι είναι συνδεδεμένο με τα παιδικά μου χρόνια, με μια Αθήνα διαφορετική, πιο ανθρώπινη. Μια μικρή γειτονιά, όπου τα κάνεις όλα περπατώντας. Σε μας βρίσκεις δώρα για το σπίτι, το εξοχικό, τα σκάφη, το βουνό. Δώρα για γάμους και βαφτίσεις. Ξεκινούν από 15 ευρώ και μετά ανεβαίνουν. Το “παράθυρό” μας “μιλάει” γαλλικά, γιατί πιστεύω ότι αυτό το κάνει λίγο πιο φίνο».


 Η βιτρίνα της πόλης

Σπύρος Γεωργαντάς • Menu Jewellery

«Το Κολωνάκι είναι ένας ιδιαίτερος τόπος συνάντησης. Αν ήταν η πλατεία ωραία και όχι αυτό το χάλι, θα ήταν πιο ανεβασμένο. Ανοίξαμε το 2003, και ήμασταν το πρώτο κατάστημα σε Ελλάδα και εξωτερικό με καθαρά ανδρικό κόσμημα. Το 2008 προσθέσαμε και γυναικεία – η αναλογία τους 50-50%. Τα χαρακτηριστικό μας είναι η διαφορετική βιτρίνα κάθε μήνα από τον Γιώργο Δρακίλη, τα πρωτότυπα κοσμήματα και η μεγάλη γκάμα τιμών από € 30 ως 3.000».


 Η βιτρίνα της πόλης

Ελένη Ζαχαροπούλου & Αγγελής Νάνος • Favela Dress Code

«Εδώ είμαστε κάτω Κολωνάκι. Πιο εναλλακτικοί και αρκετά ρομαντικοί. Εδώ υπάρχει η βόλτα, γενικώς το χάζι. Κολωνάκι για μένα είναι αυτό ακριβώς: η ξενοιασιά. Έτσι κι εμείς ξεκινήσαμε πριν από ενάμιση χρόνο με ρούχα Λατινικής Αμερικής και στην πορεία αλλάξαμε. Χαρούμενα χρωματιστά πράγματα. Δεν μας αρέσουν τα μαύρα. Μέσα σε αυτές τις δυσκολίες που μας περιτριγυρίζουν θέλουμε να έχουμε ρούχα που να φτιάχνουν τη διάθεση. Κάνουμε επίσης κάποια πάρτι με εκπτώσεις και κρασί μία φορά το μήνα». 


 Η βιτρίνα της πόλης

Χριστίνα Μανοπούλου • Οikοs

«Το Κολωνάκι δεν κοιμάται ποτέ. Είναι η Αθήνα με τα πιο ωραία καταστήματα. Μέσα σε αυτή τη ζωντανή γειτονιά εμείς υπάρχουμε χρόνια για να παρουσιάζουμε ανά πάσα στιγμή ό,τι πιο σύγχρονο στο χώρο του ντιζάιν. Μας αρέσουν οι τολμηροί συνδυασμοί: το παλιό με το καινούργιο. Η ανακύκλωση με την υψηλή τεχνολογία. Η ποικιλία αντανακλάται και στις τιμές».


 Η βιτρίνα της πόλης

Μάνος & Ελένη Δημητριάδη • Notis Ηaute Coiffure

«Στο κομμωτήριο του μπαμπά όταν ακούμε τη λέξη Κολωνάκι αισθανόμαστε σα να μιλούμε για το χωριό μας. Μια οικογενειακή υπόθεση. Ένα κομμωτήριο που του αρέσει να κοιτάει μπροστά. Κι εννοείται ότι ο μπαμπάς ασχολείται ακόμα. Πρώτος έρχεται και τελευταίος φεύγει. Είναι η κολόνα μας στο Κολωνάκι. Όλοι μιλούν για την κρίση, αλλά εμείς την προλάβαμε. Είχαμε ανέκαθεν προσφορές, μόνο που τις πρόσεχαν περισσότερο οι ξένοι των πρεσβειών. Ξαφνικά τις είδαν και οι Έλληνες».


 Η βιτρίνα της πόλης

Γιάννης Κοροβέσης • Nouvelle Vague

«Το Κολωνάκι έχει τον καλύτερο και πιο απαιτητικό κόσµο απ’ όλες τις γειτονιές της Αθήνας. Είναι η Μέκκα των κοκτέιλ και των µπαρ. Όλες οι καινούργιες τάσεις της πόλης ξεκινούν από αυτό εδώ το µικρό κέντρο της πόλης. Ως µπάρµαν έχω παρατηρήσει ότι ο κόσµος στο Κολωνάκι είναι πιο δεκτικός σε καινούργιες γεύσεις και αποστάγµατα. Για αυτόν το λόγο κι εµείς εδώ διαθέτουµε µεγάλη κάβα µε ποτά από το εξωτερικό που δεν εισάγονται στην Ελλάδα, και τα οποία προµηθευόµαστε µόνοι µας».


 Η βιτρίνα της πόλης

Νίκος Μουρτσινός • Be Seen

«Στο Κολωνάκι µού αρέσει που έχω τα στέκια µου και νιώθω οικειότητα. Όσο για την περιοχή είναι, όπως και οι υπόλοιπες, σηµαντικά επηρεασµένη από την κρίση. Το γεγονός όµως ότι κυοφορεί πάντα τις πιο πρωτοποριακές τάσεις στέλνει, κόντρα στο ρεύµα, µηνύµατα αισιοδοξίας. Η φιλοσοφία του Be Seen είναι να φέρνει τα top brands παγκοσµίως. Τα γυαλιά για εµάς δεν είναι απλώς χρηστικά αντικείµενα αλλά το απόλυτο αξεσουάρ».


 Η βιτρίνα της πόλης

∆ηµήτρης ∆ηµητρόπουλος • Mommy Open

«∆εν νοµίζω πουθενά αλλού να έχεις τόσο κοντά τόσες πολλές επιλογές. Αυτή η αίσθηση της διαρκούς κίνησης είναι που µε συναρπάζει. Στο Mommy φτιάξαµε ένα “σπίτι” για την οικογένεια που θέλουµε να αποτελούµε µαζί µε τους πελάτες µας. Είµαστε ανοιχτά καθηµερινά από τις 18.00 (το Σαββατοκύριακο από το πρωί) και σερβίρουµε ιταλική κουζίνα µαζί µε καφέδες και ποτά και τις –διαφορετικές κάθε µέρα– µουσικές από τους καλύτερους DJs της Αθήνας, σε λογικές τιµές, π.χ. € 10-15 για καλό φαγητό».
(Στη φωτό οι εργαζόµενοι του Μ.Ο.)


 Η βιτρίνα της πόλης

Λευτέρης Λαγούτης • Κόκκοι Café

«Βρισκόµαστε στα όρια µεταξύ Κολωνακίου και Εξαρχείων, στην “πράσινη γραµµή” που λέµε, όπου διατηρείται ο χαρακτήρας της γειτονιάς. Αυτή είναι και η φιλοσοφία – να στηθεί ένα στέκι όπου οι πελάτες θα γνωρίζονται τόσο µε µας όσο και µεταξύ τους. Νοµίζω ότι το πετύχαµε χωρίς “τιµές Κολωνακίου”, προσφέροντας καλό καφέ από τις 9 το πρωί και καθαρά ποτά µέχρι τις 4 µετά τα µεσάνυχτα, µε σταθερές τις τιµές εδώ και 5 χρόνια (ποτό € 6, σπέσιαλ € 7, κοκτέιλ € 7,30)».


 Η βιτρίνα της πόλης

Βαγγέλης Κώτσος • Crepa-Crepa

«Η  πρώτη σκέψη που κάνεις για το Κολωνάκι  είναι “καφές, καφές, καφές και για αλλαγή άντε και µία Dolce Gabbana”. Το βράδυ, όµως, θα φας τις καλύτερες κρέπες της πόλης. Το τρίπτυχο που βασίζεται το Crepa Crepa είναι ποιότητα, ποικιλία, χαµόγελα συν ένας χώρος διαµορφωµένος για όλα τα γούστα. Κρίση; Αφού µαζί τα φάγαµε! Και αν χρειαστεί να τις “φάει” κάποιος, πάλι όλοι µαζί θα τις φάµε! Για τις κρέπες µιλάω!»
(O Β.Κ. είναι ο advertising manager της εταιρείας. Στη φωτό ο εργαζόµενος ∆ηµήτρης ∆ουριώτης.)

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ