Design & Αρχιτεκτονικη

Το νέο πρόσωπο της Παναγίας των Παρισίων

Τι θα δούμε στην θέση του κατεστραμμένου καμπαναριού;

foto_1.jpg
Νικολέττα Σταμάτη
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
notre_dame.jpg
© ddouk

Τα σχέδια-προτάσεις αρχιτεκτονικών εταιρειών για την αντικατάσταση του καμπαναριού της Παναγίας των Παρισίων μετά την καταστροφή του από την πυρκαγιά

Πριν από περίπου έναν μήνα, στις 15 Απρίλη, μία φωτιά ξέσπασε στην Παναγία των Παρισίων κρατώντας όλο τον κόσμο με κομμένη την ανάσα για 15 ώρες, καθώς κατέστρεφε ένα από τα διασημότερα μνημεία παγκοσμίως. Τελικά, το εσωτερικό του ναού δεν υπέστη ζημιές χάρη στο πέτρινο ταβάνι του, αλλά η ως επί το πλείστον ξύλινη και μεταλλική οροφή του καταστράφηκε σε μεγάλο βαθμό (διασώθηκε περίπου το 1/3 της), ενώ το καμπαναριό του κατέρρευσε τελείως.

Τις επόμενες μέρες, ο Πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν, ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσει μία καμπάνια συγκέντρωσης χρημάτων, ώστε να ανοικοδομηθεί ο ναός, ενώ στις 17 Απριλίου προκήρυξε έναν διαγωνισμό για την ανάληψη του σχεδιασμού του νέου καμπαναριού. Ο Πρωθυπουργός, μάλιστα, της χώρα, Εντουάρντ Φιλίπ, δήλωσε ότι ψάχνουν νέες προτάσεις που θα έρθουν να προσαρμόσουν στην Παναγία των Παρισίων τεχνικές της εποχής μας και όχι αναγκαστικά μία ρέπλικα της προηγούμενης εικόνας του ναού.

Τα χρήματα γρήγορα συγκεντρώθηκαν, αφού μέσα σε μία βδομάδα μετά την πυρκαγιά είχε συλλεχθεί ένα πόσο άνω του ενός δισεκατομμυρίου, από δωρεές επιχειρηματιών όπως ο Φρανσουά-Ανρί Πινό, αλλά και εταιρειών όπως η Walt Disney. Συγχρόνως, πολλές αρχιτεκτονικές εταιρείες έχουν ξεκινήσει να προτείνουν το όραμά τους για το νέο πρόσωπο της Παναγίας των Παρισίων, με κάποιες από αυτές να φέρνουν μία πραγματικά πιο σύγχρονη ματιά (όχι πάντα με την καλή έννοια), αφού συναντάμε από πράσινες οροφές έως και το γλυπτό μίας χρυσής φωτιάς. Ο κόσμος, πάντως, φαίνεται να στηρίζει περισσότερο σχέδια που είτε προωθούν την επαναφορά του καμπαναριού όπως ακριβώς ήταν, είτε είναι αρκετά διακριτικά ώστε να μην προσβάλλουν την αισθητική του μνημείου. 
 

 






 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Paris a connu lundi dernier un des épisodes les plus bouleversants de son histoire patrimoniale. C’est sous les yeux impuissants de millions de Français que s’est consumé le toit de la cathédrale Notre-Dame, plongeant la capitale toute entière dans un nuage de fumée et de tristesse. Des vestiges de la charpente du XII ème siècle, il ne reste plus que des cendres. La flèche de 53 mètres de haut imaginée par Viollet-le-Duc au milieu du XIX ème siècle s’est elle aussi effondrée, connaissant ainsi le même sort de celle qui couronnait l’édifice jusqu’en 1792. Il est terrifiant de réaliser que même les plus grands chefs-d’oeuvres ne sont pas impérissables. Comment un ouvrage qui aura nécessité des centaines d’années de travaux peut-il s’envoler dans le ciel de Paris en quelques heures ? Outre les questions légitimes de protection et de systèmes de prévention que l’on est en droit de se poser, il nous appartient aujourd’hui de savoir comment faire revivre ce bijou architectural qui fait toute l’identité de la ville la plus visitée au Monde. En tant qu’architectes, nous sommes évidemment sensibles au projet de sa reconstruction mais une question se pose : faut-il la refaire à l’identique ? Ce sujet est très sensible pour des raisons que l’on comprend aisément. La forêt de bois qui constituait la charpente, ses assemblages et son âge en faisaient un ouvrage remarquable à tous les égards. On imagine mal qu’il existerait une autre option que celle consistant à reconstruire la charpente et la toiture à l’identique en nous appuyant sur tous les documents que nous possédons. A l’image du château de Guédelon que l’on construit à la force des bras et de l’amour du savoir-faire ancestral, Notre-Dame de Paris pourrait devenir un gigantesque chantier pédagogique à ciel ouvert. D’ici quelques décennies, cet épisodes tragique s’effacerait au profit d’une toiture flambant neuve, si vous nous passez l’expression. Mais à bien y réfléchir, serions-nous vraiment satisfaits de cette tentative de pied-de-nez au destin ? Quel autre plaisir y trouverions-nous à part celui de nous conforter dans la certitude que tout est éternel ?

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Godart + Roussel Architectes (@godart_roussel_architectes) στις

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"La Couronne Divine" @yuriytitarev "Our proposal for the restoration of the Notre Dame Cathedral is to use one element that it has the best, the stained glass. Make all the cover in stained glass, including the tower, with transparency to the inner side, through the opening of the vaults, leaving only the structures flying buttresses. In Gothic there is the connection of the earth to the sky, and inside the Cathedral, the natural illumination multiplies in colors through the filter of the cover in stained glass. At night the inner illumination turns into a grandiose retro backlit coverage. A single element used, stained glass. No new architectural features, no intervention elements (redesign), no ego, no artistic aspirations. Only a religious purpose! Whatever the choice of this restoration, may God enlighten the "Notre Dame", preferably in a stained glass cover Amen." Alexandre Fantozzi is not intervention, "redesign", is restoration! It is not competition of better 3d render, it is only idea of restoration project #lacouronnedivine @notredamedeparis @notredameproposal @alexandre_fantozzi @carvalho.juf @aj6studio @morpholio @architizer @adesignersmind @architecture_hunter @designboom @wallpapermag @archdaily @archdailybr @archdigest @architectanddesign @architecturenow @arch.design.daily @archello @notredame @saintgobaingroup @saintgobainbrasil @saintgobainglassbrasil @editoramonolito @carolinedemaigret @antoniospadaro @parisfutur @wazou_75 @seemyparis @vivreparis @labnf @vogueparis @glamurama @gnt @ad_magazine @thecoolhunter_@time #nytimes @babaktafreshi @designmilk @artbasel @artsytecture @instadaconexao @fernandoguerra @parisenespanol #notredame #notredameparis #paris #france #aj6 #aj6studio #morewithless #vitral #stainedglass #vitrail #arquitetura #architecture #architettura #saintgobain #saintgobainbr #glass #verre #lilysafra #restauration #notredesign #restoration #fantozzi #alexandrefantozzi #designer #iluminationdesign #stainedglasswindows #cathedral #parisjetaime

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Alexandre Fantozzi (@alexandre_fantozzi) στις

 










 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

"La Couronne Divine" @yuriytitarev Our proposal for the restoration of the Cathedral of Notre Dame is to use a single element that has the best, stained glass (vitrail). The greatest Gothic feature, using materials of the latest technology. All the cover is made in stained glass, including the tower, with transparency to the inner side, through the opening of the vaults, leaving only the structures of flying buttresses. In Gothic the stained glass signifies the connection of the earth to the sky, and inside the cathedral the natural illumination multiplies in colors through the colorful stained glass filter. At night, the interior lighting becomes a grand backlit cover. A single element used, stained glass. No new architectural features, no intervention elements (redesign), no ego, no artistic aspirations. The material specified for this stained glass is made of a high-tech glass produced by a renowned and traditional French factory. The glasses have sun protection, without changing the desired aesthetic. The windows offer greater thermal comfort inside the Cathedral, greater natural light, reduces external noise, makes the internal environment quieteproject #lacouronnedivine @notredamedeparis @pontifex_es @alexandre_fantozzi @carvalho.juf @aj6studio @architizer @adesignersmind @architecture_hunter @designboom @wallpapermag @archdaily @architecturenow @arch.design.daily @archello @notredame @saintgobaingroup @saintgobainbrasil @saintgobainglassbrasil @lilysafra @editoramonolito @carolinedemaigret @antoniospadaro @parisfutur @wazou_75 @seemyparis @vivreparis @labnf @vogueparis @glamurama @joycepascowitch @gnt @ad_magazine @thecoolhunter_ @time @babaktafreshi @designmilk @artbasel @artsytecture @instadaconexao @fernandoguerra @parisenespanol #notredame #notredameparis #paris#france #aj6 #aj6studio #morewithless #maiscommenos #vitral #stainedglass #vitrail #arquitetura #architecture #architettura #saintgobain #saintgobainbr #glass #verre #lilysafra #restauration #notredesign #restoration #fantozzi #design #designer #iluminationdesign #stainedglasswindows #manhattanconexion #parisjetaime

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Alexandre Fantozzi (@alexandre_fantozzi) στις

 

 

 

 

 


 

 

 

 

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ