- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Νέα μελέτη που είδε το φως της δημοσιότητας επισημαίνει για ακόμα μία φορά τη σημασία της Βιταμίνης D, η οποία βελτιώνει την πρόγνωση των ασθενών με κορωνοϊό.
Όλο και περισσότερα δεδομένα που αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο της βιταμίνης D στην άμυνα του οργανισμού έναντι των λοιμώξεων, και ειδικά έναντι του κορωνοϊού, συγκεντρώνονται στην επιστημονική βιβλιογραφία. Οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Θεοδώρα Ψαλτοπούλου, Ιωάννης Ντάνασης και Θάνος Δημόπουλος (Πρύτανης ΕΚΠΑ, https://mdimop.gr/covid19/) συνοψίζουν τα δεδομένα μιας νέας σχετικής μελέτης που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο έγκριτο περιοδικό Plos One (Z. Maghbooli et al. Vitamin D sufficiency, a serum 25-hydroxyvitamin D at least 30 ng/mL reduced risk for adverse clinical outcomes in patients with COVID-19 infection. 25 September 2020. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0239799 ).
Οι ερευνητές διερεύνησαν τη συσχέτιση μεταξύ των επιπέδων της 25-υδροξυ-βιταμίνης D και την επίδραση στην κλινική έκβαση των νοσηλευόμενων ασθενών με κορωνοϊό. Στη μελέτη συμπεριελήφθησαν συνολικά 235 νοσηλευόμενοι ασθενείς. Σύμφωνα με τα κριτήρια του Κέντρου Ελέγχου Νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC), 74% των ασθενών είχαν σοβαρή λοίμωξη COVID-19, ενώ μόλις το 32.8% είχαν επάρκεια σε βιταμίνη D, δηλαδή επίπεδα
25-υδροξυβιταμίνης D στον ορό άνω των 30ng/mL.
Έχοντας λάβει υπόψη και άλλους γνωστούς προγνωστικούς παράγοντες, αναδείχθηκε μια σημαντική συσχέτιση μεταξύ της επάρκειας βιταμίνης D και της κλινικής βελτίωσης των ασθενών. Επιπλέον, οι ασθενείς με επάρκεια βιταμίνης D εμφάνισαν μειωμένη θνητότητα, καθώς και μειωμένα επίπεδα C-αντιδρώσας πρωτεΐνης (CRP) και αύξηση στο ποσοστό των λεμφοκυττάρων στο αίμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 9.7% των ασθενών με ηλικία άνω τα 40 έτη και επάρκεια βιταμίνης D κατέληξαν με λοίμωξη COVID-19. Αντίθετα, το 20 % των ασθενών με ανεπάρκεια βιταμίνης D, δηλαδή επίπεδα 25-υδροξυ-βιταμίνης D κάτω από 30ng/ml, κατέληξαν με λοίμωξη COVID-19. Επιπλέον, η
σημαντική μείωση στα επίπεδα της CRP του ορού, που είναι ένας φλεγμονώδης δείκτης, καθώς και η αύξηση του ποσοστού των λεμφοκυττάρων που παρατηρήθηκε σε ασθενείς με επαρκή επίπεδα βιταμίνης D μπορεί να ενισχύει την ανοσολογική απόκριση του οργανισμού.
Σε αυτό το πλαίσιο, η επάρκεια βιταμίνης D μειώνει τον κίνδυνο για εμφάνιση του συνδρόμου «καταιγίδας κυτοκινών» σε ασθενείς με λοίμωξη COVID- 19, που μπορεί να είναι δυνητικά θανατηφόρο. Συμπερασματικά, οι συγγραφείς συστήνουν ότι η βελτίωση των επιπέδων βιταμίνης D τόσο στο γενικό πληθυσμό, όσο και στους νοσηλευόμενους ασθενείς με COVID-19, παρουσιάζει δυνητικό όφελος ως προς τη μείωση της νοσηρότητας και θνητότητας κατά τη λοίμωξη COVID-19. Αξίζει να σημειωθεί ότι η χορήγηση βιταμίνης D συμπεριλαμβάνεται στη θεραπευτική αγωγή που λαμβάνει ο Πρόεδρος Trump.
ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ: Live updates - Τι πρέπει να ξέρουμε για τον κορωνοϊό- Συνεχής ενημέρωση εδώ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η «σιωπηλή» πάθηση της ψηφιακής εποχής
Αλλάζει τα βακτήρια του εντέρου και μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο διαβήτη
Δεν θα αρέσετε ποτέ σε όλο τον κόσμο. Ποτέ
Οι ειδικοί εξηγούν γιατί κάποιοι είναι απόλυτα συνεπείς και άλλοι όχι και τόσο
Τα fillers κάτω από τα μάτια και η αφαίρεση λίπους από τα μάγουλα στην κορυφή της λίστας
Η Λόρεν Φρίντμαν καταγγέλλει μόνιμο «χημικό ευνουχισμό» από αντικαταθλιπτικά - Τι είναι το σύνδρομο PSSD
Ο πρώην σταρ του NBA εξήγησε γιατί αποφάσισε να ακολουθήσει τη συγκεκριμένη θεραπεία
Εργαζόμενοι της εταιρείας σε συνεργασία με τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό καθάρισαν δασική περιοχή στον Διόνυσο
Νέα κλινικά δεδομένα για άτομα που μεταβαίνουν από το κάπνισμα στη χρήση pouches νικοτίνης
Πώς επηρεάζει η χρόνια φλεγμονή το σώμα
Το nivolumab σε συνδυασμό με το σχήμα χημειοθεραπείας AVD έλαβε διευρυμένη έγκριση στην ΕΕ
Η ψυχολογία εξηγεί γιατί ο εγκέφαλός μας αναζητά μοτίβα, «σημάδια» και νοήματα ακόμη και στις πιο απλές συμπτώσεις
Η χρονική σύμπτωση θεωρείται εντυπωσιακή
Η μελέτη εκτιμά ότι το αλκοόλ συνδέεται με περισσότερες από 200 διαφορετικές ασθένειες
Οι αισθήσεις μας καθορίζουν τις διατροφικές μας επιλογές, ακόμα κι όταν δεν πεινάμε
Νέα μελέτη δείχνει σύνδεση της μακροχρόνιας έκθεσης σε ρύπους με προχωρημένη στεφανιαία νόσο
Λάθος συμβουλές που ακούγονται αρκετά και ο λόγος που η ζάχαρη έχει τόσο κακή φήμη
Πώς βιώνεται η ανηδονία;
H χάρτα της ΕΠΕ σε «5+1» άξονες: Παρεμβάσεις σε ζητήματα δημόσιας υγείας για το αναπνευστικό σύστημα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.