- CITY GUIDE
- PODCAST
-
23°
Η επιστήμη αποφάσισε: Αυτά ζητούν οι γυναίκες από τους άνδρες
Πρώτα η «ασφάλεια» και μετά το πορτοφόλι
Του Αγίου Βαλεντίνου γιορτάζουν οι ερωτευμένοι, όμως έρευνα δείχνει πως η σκληρή πραγματικότητα την εποχή της οικονομικής κρίσης αλλάζει τα δεδομένα ακόμη και στον έρωτα! Γινόμαστε πιο ρεαλιστές, πιο κυνικοί, ενώ έρευνα δείχνει πως οι γυναίκες ανάλογα με το εισόδημά τους και τα προάστια που κατοικούν επιλέγουν με διαφορετικά κριτήρια ερωτικό σύντροφο!
Ειδικότερα, τα ευρήματα της νέας μελέτης του Ανδρολογικού Ινστιτούτου δείχνουν ότι οι γυναίκες της νέας εποχής αποζητούν πρωταρχικά την ασφάλεια από τον ερωτικό τους σύντροφο, τοποθετώντας τη στον πυρήνα της σχέσης, κρίνοντας ως μη απαραίτητη την οικονομική του κατάσταση και την κοινωνική του ζωή.
Ποιές είναι όμως οι διαφορές ανάλογα με το εισόδημα των γυναικών; Όπως φαίνεται από το δείγμα της έρευνας, οι γυναίκες που κατοικούν στα δυτικά προάστια κι έχουν χαμηλά εισοδήματα έχουν σαν ιδανικά πρότυπα του «άλλου τους μισού» την ασφάλεια και την πίστη, απαξιώνοντας την ερωτική ζωή ως μη απαραίτητο κριτήριο. Ενώ, οι γυναίκες με υψηλά εισοδήματα πάνω από 2.000 ευρώ αναδείκνυαν ως σημαντικό κριτήριο την καλή ερωτική ζωή, επιβεβαιώνοντας την ιστορική εμπειρία πως «ο έρωτας, για να ανθίσει, θέλει γεμάτο στομάχι και μεταξωτά σεντόνια».
Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε τρεις φάσεις. Συγκεκριμένα, έγινε κατά τη διάρκεια των ετών 2008, 2013 και 2016, σε δείγμα 600 γυναικών ηλικίας από 25 ως 45 χρόνων, μέσης και ανώτερης μόρφωσης, με μηνιαία εισοδήματα έως 1.000 ευρώ και άνω των 2.000 ευρώ, κατοίκων βορείων και δυτικών προαστίων της Αθήνας.
«Η εποχή του “η ζωή είναι μικρή για να είναι δυστυχής” και της νικηφόρας κατά κράτος οικονομικής πρακτικής “short term thinking capitalism”, που δεν έχει σημασία πόσο πλούσιος είσαι, αλλά πόσο γρήγορα γίνεσαι, δείχνουν πως τα κριτήρια επιλογής ερωτικών συντρόφων δεν είναι αυτά του Βαλεντίνου, όπου το ροζ και το κόκκινο κρύβουν τα βασικά ένστικτα επιλογής και επιβίωσης σε ροζ συννεφάκια με κατακόκκινες καρδούλες, θολώνοντας το βασικό ένστικτο της ανθρώπινης φύσης με ρομαντισμό», επισημαίνει ο πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου Δρ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης.
Ακόμη και οι γυναίκες που κατοικούν στα βόρεια προάστια και έχουν πιο γεμάτο πορτοφόλι επηρεάζονται από τη γενικευμένη ανασφάλεια και την αβεβαιότητα για το μέλλον, μετά από σχεδόν μια δεκαετία οικονομικής κρίσης. Έτσι, θέλουν ο σύντροφός τους να μπορεί να τις κάνει να αισθάνονται ασφαλείς, για να μπορέσουν να λειτουργήσουν μέσα στη σχέση και να υπάρχει διάρκεια. Οι αγάπες και τα λουλούδια έρχονται δεύτερα.
«Σε πολλές έρευνες φανταχτερών εντύπων, οι τέλειες γυναίκες με τα Hermes, διάλεγαν ως ερωτικό πρότυπο το χιούμορ, την ευφυΐα και την πίστη, σαν “Αγία Τριάδα” του ιδανικού ιππότη άρρενος, με το κοστούμι Armani και τα πανάκριβα αυτοκίνητα. Δείγμα αυτής της επιλογής είναι η επιτυχία της ταινίας οι “Πενήντα αποχρώσεις του γκρι”, όπου ο νέος, ωραίος και πάμπλουτος Grey, εντυπωσιάζει την φτωχή όμορφη, πλην τίμια φοιτητριούλα», λέει ο Δρ. Κωνσταντινίδης.
Και συνεχίζει: «Η γνωστή αρχαία ρήση, πως “ο έρωτας περνά από το στομάχι”, έρχεται να διαψεύσει την εξιδανικευμένη εικόνα, όπου ο έρως, τυφλός, διάλεγε τα θύματά του χωρίς να κοιτά το πορτοφόλι, αφού στο δείγμα της νέας έρευνας του Ανδρολογικού Ινστιτούτου οι γυναίκες με χαμηλά εισοδήματα επέλεξαν την οικονομική ασφάλεια και όχι τους γυμνασμένους κοιλιακούς. Οι γυναίκες μιας ανώτερης οικονομικά τάξης, που θεωρούσαν πως “ο έρως χρήμα δεν κοιτά”, αφού, όταν κάτι το θεωρείς αυτονόητο, δεν το ζητάς, δικαιώνουν πλήρως τη ρήση “αν οι φτωχοί δεν έχουν ψωμί, μπορούν να φάνε και παντεσπάνι”, που είχε πει η Αντουανέττα».
Ο έρωτας στα χρόνια της κρίσης έχει αλλάξει τα δεδομένα. Πριν από περίπου μια δεκαετία οι πραγματικά πλούσιες γυναίκες διάλεγαν με τον ίδιο τρόπο τον ερωτικό σύντροφό τους, ώστε να είναι όμορφος, ψηλός, γυμνασμένος και με χιούμορ - το πλούσιος τότε δεν το ζητούσαν, αφού όλοι ένιωθαν πλούσιοι. Στην κρίση, όμως, τα κριτήρια άλλαξαν άρδην, τουλάχιστον για τις γυναίκες που έχουν εισοδήματα έως 1.000 ευρώ το μήνα. «Η ανώμαλη προσγείωση στην πραγματική οικονομία έκανε τις γυναίκες να σκεφτούν πως οι πρίγκιπες δεν υπάρχουν στα super market και πως ασφαλής επιλογή είναι η σιγουριά, η εμπιστοσύνη και η αμοιβαία εκτίμηση, βάζοντας στο χρονοντούλαπο τον έρωτα, που συνήθως δε γεμίζει τα άδεια στομάχια», καταλήγει ο πρόεδρος του Ανδρολογικού Ινστιτούτου.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια κατάσταση που αφορά όλους και όχι μόνο τους μαθητές
Υπό το νέο εμπορικό σήμα Johnson & Johnson, με την αλλαγή στην εταιρική της ταυτότητα να αντιπροσωπεύει τη μακροχρόνια δέσμευση της εταιρείας στην καινοτομία και την προαγωγή της υγείας παγκοσμίως.
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού επιπέδου, του εισοδήματος, του φύλου
Γιατί λοιπόν τα air fryers είναι τόσο δημοφιλή που τρεντάρουν σε ολόκληρο τον κόσμο
Στόχος του ΟΦΕΤ να δημιουργηθούν στη χώρα μας επιστημονικές «κυψέλες» έρευνας
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναικολογικού Καρκίνου ο ΚΕΦΙ «αγκαλιάζει» τις καρκινοπαθείς γυναίκες με μία δωρεάν εκδήλωση στο Πάρκο Ελευθερίας
Η 20ή Σεπτεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Γυναικολογικής Ογκολογίας και μία πρωτοβουλία για τερματισμό τους στίγματος στις ογκολογικές ασθενείς
Το σύνθημα του φετινού Festival Alzheimer, μια προσπάθεια εξωστρέφειας και διεκδίκησης μιας καλύτερης ποιότητας ζωής
Στα 81,6 έτη επανήλθε το προσδόκιμο επιβίωσης στη χώρα μας
Την καμπάνια σχεδίασε η Gilead Sciences
Πότε θα πρέπει να επιστρέφουν τα παιδιά στο σχολείο αν έχουν αρρωστήσει
Η κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως τα καρδιαγγειακά νοσήματα
Η πιο συχνή κακοήθης νόσος των ανδρών
Ο καρκίνος που εμφανίζεται σε περίπου 330.000 ανθρώπους ετησίως
Η μεγαλύτερη γιορτή fitness & well-being έρχεται να μας δείξει τους δρόμους για μια καλύτερη ζωή
Βασικές αρχές για την ισορροπημένη και υγιεινή διατροφή των παιδιών μας
Κάθε αθλητής, επαγγελματίας ή ερασιτέχνης, απαιτεί το δικό του σύνολο θεραπειών
Σχεδόν ένας στους οκτώ ανήλικους θα την παρουσιάσει κάθε χρόνο
Προσκεκλημένος του Θανάση Δρίτσα ο καθηγητής Πολιτικής Υγείας Κυριάκος Σουλιώτης
Μια συζήτηση με τον Άγγελο Λεβέντη, κλινικό κοινωνικό λειτουργό και ψυχοθεραπευτή με ειδίκευση στο ψυχικό τραύμα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.