- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Φρούτα και καφές: Η ασπίδα που μειώνει κατά 50% την ανθυγιεινή γήρανση των κυττάρων
Νέα έρευνα συνδέει τις πολυφαινόλες με τη διατήρηση του μήκους των τελομερών και την πρόληψη ασθενειών
Έρευνα δείχνει ότι η καθημερινή κατανάλωση φρούτων και καφέ μειώνει τον κίνδυνο κυτταρικής γήρανσης, προστατεύοντας τα τελομερή του DNA από τη φθορά.
Η κατανάλωση φρούτων και ενός φλιτζανιού καφέ την ημέρα θα μπορούσε να μειώσει στο μισό τον κίνδυνο ανθυγιεινής γήρανσης των κυττάρων, σύμφωνα με νέα επιστημονικά δεδομένα.
Τρόφιμα πλούσια σε πολυφαινόλες, όπως τα μούρα, τα μήλα, ο καφές, το κακάο και το τσάι, είναι γνωστά για τις αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές τους, οι οποίες δρουν ενάντια στη γήρανση των κυττάρων.
Μια νέα μελέτη ανακάλυψε ότι σχετίζονται επίσης με χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης κοντών τελομερών. Τα τελομερή είναι τα «καπάκια» στις άκρες του DNA που, όταν συρρικνώνονται, αυξάνουν τον κίνδυνο κυτταρικού θανάτου και πρόωρης γήρανσης.
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ναβάρα στην Παμπλόνα της Ισπανίας μέτρησαν το μήκος των τελομερών σε δείγματα περισσότερων από 1.700 ενηλίκων το 2008 και το 2015, αξιολογώντας παράλληλα τη συνολική κατανάλωση πολυφαινολών από τους συμμετέχοντες.
Η μελέτη, η οποία παρουσιάστηκε στο φετινό Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία στην Κωνσταντινούπολη, διαπίστωσε ότι όσοι κατανάλωναν τις μεγαλύτερες ποσότητες πολυφαινολών είχαν 52% χαμηλότερο κίνδυνο να εμφανίσουν κοντά τελομερή, σε σύγκριση με εκείνους που κατανάλωναν τις μικρότερες ποσότητες.
Συγκεκριμένα ευρήματα:
Καφές: Η μέτρια κατανάλωση (έως ένα φλιτζάνι την ημέρα) συνδέθηκε με 26% χαμηλότερο κίνδυνο κοντών τελομερών.
Φρούτα: Οι τέσσερις έως πέντε μερίδες φρούτων την ημέρα μείωσαν τον κίνδυνο κατά 29%.
Άλλες πηγές: Αν και το ελαιόλαδο, το κόκκινο κρασί και τα λαχανικά είναι πλούσια σε πολυφαινόλες, δεν παρατηρήθηκε στην παρούσα έρευνα να επηρεάζουν άμεσα το μήκος των τελομερών.
Η Ιζαμπέλα Κούρι Γκουσμάν, επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, δήλωσε: «Τα ευρήματά μας υποδεικνύουν ένα ευρύτερο μήνυμα: μια διατροφή πλούσια σε πολυφαινόλες μπορεί να είναι ένα κομμάτι του παζλ για τη στήριξη της υγιέστερης κυτταρικής γήρανσης. Δεν πρόκειται για μια μεμονωμένη "αντιγηραντική" τροφή, αλλά για τη συσσωρευτική επίδραση των καθημερινών διατροφικών επιλογών με την πάροδο του χρόνου».
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, η Άνα Ροντρίγκεζ-Ματέος, καθηγήτρια ανθρώπινης διατροφής στο King’s College του Λονδίνου, επεσήμανε ότι οι πολυφαινόλες βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στηρίζουν τη λειτουργία των αιμοφόρων αγγείων και του εγκεφάλου.
Από την άλλη πλευρά, ο Γκούντερ Κούνλε, καθηγητής διατροφής στο Πανεπιστήμιο του Ρέντινγκ, εμφανίστηκε πιο επιφυλακτικός, τονίζοντας τη δυσκολία ακριβούς μέτρησης της πρόσληψης πολυφαινολών και σημειώνοντας ότι είναι δύσκολο να διαχωριστεί αν το όφελος οφείλεται αποκλειστικά στις πολυφαινόλες ή συνολικά σε μια υγιεινή διατροφή πλούσια σε φυτικές τροφές.
(Με πληροφορίες Guardian)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ειδικοί και NASA προειδοποιούν: Η λάθος θέαση της έκλειψης μπορεί να προκαλέσει μόνιμη βλάβη
Έρευνα αποκαλύπτει πώς 20 λεπτά ποδηλασίας προστατεύουν τις αυτόματες κινητικές δεξιότητες
Γιατί η μυϊκή μάζα έχει σημασία
Εφαρμόστηκε για πρώτη φορά σε δημόσιο νοσοκομείο της πόλης
Καμιά φορά δεν χρειάζεται βία – αρκεί η λάθος κουβέντα στη λάθος ηλικία
Γιατί δεν είναι όλοι οι άνθρωποι λάτρεις του καλοκαιριού
Ρυθμίστε το βιολογικό σας ρολόι στη σωστή «ώρα» φαγητού
Η Ρέιτσελ Μπάιλ διαγνώστηκε από βρέφος με πομφολυγώδη επιδερμόλυση και περιγράφει τα μέτρα προστασίας
Εξέλιξη που ενισχύει ουσιαστικά την προστασία τους από διακρίσεις κατά την πρόσβασή τους σε πιστωτικά τραπεζικά προϊόντα
Οι τραυματισμοί των ματιών κατά την κολύμβηση και τα θαλάσσια σπορ είναι πολύ συνηθισμένοι αυτή την εποχή
Η ψυχογενής ή νευρογενής ανορεξία είναι ένα από τα σοβαρότερα ψυχιατρικά νοσήματα
Η έκθεση στον ήλιο και η πρόσληψη βιταμίνης D
Το Ημερολόγιο της Πλήξης: 9 Αυγούστου
Nέα έρευνα αποκαλύπτει το «ιδανικό» εύρος ωρών για άνδρες και γυναίκες
Νέες μελέτες τη συνδέουν με χαμηλότερα εισοδήματα, άγχος και αυξημένο κίνδυνο κατάθλιψης
Στην Ελλάδα γεννιούνται κάθε χρόνο περίπου 8-12 παιδιά με SMA, ενώ περίπου 1 στους 40 ανθρώπους είναι φορέας, χωρίς να το γνωρίζει
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.