- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Vegan διατροφή και καρκίνος: Τι δείχνει η μεγαλύτερη μελέτη
Οι ερευνητές τονίζουν ότι η μελέτη δεν αποδεικνύει αιτιώδη σχέση,
Vegan διατροφή και καρκίνος: Τι δείχνει η μεγαλύτερη μελέτη
Η vegan διατροφή συνδέεται με διαφοροποιημένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, σύμφωνα με νέα μεγάλης κλίμακας επιστημονική μελέτη που εξετάζει τον ρόλο των διατροφικών προτύπων στην υγεία.
Στο επίκεντρο της έρευνας βρέθηκαν οι επιπτώσεις της vegan διατροφής και της χορτοφαγίας στον κίνδυνο ανάπτυξης συγκεκριμένων μορφών καρκίνου, με τους επιστήμονες να εντοπίζουν μειωμένη πιθανότητα εμφάνισης πέντε βασικών τύπων κακοήθειας στους χορτοφάγους, αλλά πιο σύνθετη εικόνα στους vegans.
Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο British Journal of Cancer, ανέλυσε δεδομένα από περισσότερους από 1,8 εκατομμύρια ανθρώπους σε Ινδία, Ταϊβάν, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ. Από αυτούς, περίπου 8.849 ακολουθούσαν vegan διατροφή, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του δείγματος ήταν κρεατοφάγοι.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι χορτοφάγοι είχαν χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης:
31% για πολλαπλό μυέλωμα
28% για καρκίνο νεφρού
21% για καρκίνο παγκρέατος
12% για καρκίνο προστάτη
9% για καρκίνο μαστού
Ωστόσο, η εικόνα για τη vegan διατροφή ήταν πιο περίπλοκη. Οι vegans εμφάνισαν υψηλότερο κίνδυνο για καρκίνο του εντέρου σε σχέση με τους κρεατοφάγους, αν και οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι το μικρότερο μέγεθος δείγματος δεν επιτρέπει ασφαλή συμπεράσματα.
Παράλληλα, τόσο οι χορτοφάγοι όσο και όσοι ακολουθούν vegan διατροφή παρουσίασαν αυξημένο κίνδυνο για έναν τύπο καρκίνου του οισοφάγου, γεγονός που ενδέχεται να σχετίζεται με χαμηλότερη πρόσληψη βασικών μικροθρεπτικών συστατικών, όπως η βιταμίνη Β12.
Οι ερευνητές τονίζουν ότι η μελέτη δεν αποδεικνύει αιτιώδη σχέση, αλλά ενισχύει την υπόθεση ότι η αποφυγή ζωικών προϊόντων μπορεί να επηρεάζει τον κίνδυνο καρκίνου μέσω μεταβολικών μηχανισμών. Ταυτόχρονα, υπογραμμίζεται η ανάγκη σωστού σχεδιασμού μιας vegan διατροφής ώστε να αποφεύγονται ελλείψεις θρεπτικών συστατικών.
Η παρακολούθηση των συμμετεχόντων διήρκεσε 16 χρόνια, προσφέροντας ισχυρή βάση για την αξιολόγηση μακροχρόνιων επιδράσεων της διατροφής στην υγεία.
Πηγή: Financial Times
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Θεραπείες που απευθύνονται σε γυναίκες και άνδρες κάθε ηλικίας
Ποιοι θα πρέπει να κάνουν μέτρηση οστικής πυκνότητας
Νέα έρευνα δείχνει ότι η συστηματική προπόνηση με βάρη θωρακίζει την καρδιά και προστατεύει τον εγκέφαλο
Έρευνες δείχνουν ότι συγκεκριμένα τρόφιμα ενισχύουν την παραγωγή ουσιών που σχετίζονται με τον ύπνο και τη χαλάρωση
Tο εσωτερικό παιδί, το εν δυνάμει ενήλικο κομμάτι, η θεραπεία και το θάρρος που χρειάζεται για να εγκαταλείψουμε μια ταυτότητα που κάποτε μας προστάτευσε, αλλά πλέον δεν μας επιτρέπει να πετάξουμε.
Κάθε χρόνο 866 εκατομμύρια άνθρωποι προσβάλλονται από κάποια ασθένεια εξαιτίας της κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφίμων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.