- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Μικρότερος ο κίνδυνος καρκίνου για vegetarians και vegans
Το πόρισμα νέας επιστημονικής μελέτης
Μικρότερος ο κίνδυνος καρκίνου για όσους δεν τρώνε συχνά κρέας, σύμφωνα με νέα βρετανική επιστημονική έρευνα.
Οι άνθρωποι που τρώνε πολύ συχνά κρέας, έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσουν καρκίνο, ιδίως του παχέος εντέρου (ορθοκολικό), δείχνει μια νέα βρετανική επιστημονική μελέτη.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον επιδημιολόγο του καρκίνου Κόντι Γουότλινγκ του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό "BMC Medicine", ανέλυσαν στοιχεία για 472.337 ενήλικες 40 έως 70 ετών. Η συχνότητα κατανάλωσης κρέατος και ψαριού συσχετίστηκε με τη διάγνωση νέων καρκίνων σε βάθος δεκαετίας περίπου.
- Το 52% των συμμετεχόντων έτρωγαν κρέας πάνω από πέντε φορές την εβδομάδα,
- Το 44% λιγότερες από πέντε φορές,
- Το 2% έτρωγαν ψάρια αλλά όχι κρέας, ενώ
- Ένα άλλο 2% δεν έτρωγαν ούτε ψάρια, καθώς ήταν φυτοφάγοι.
Στη διάρκεια της μελέτης σχεδόν 55.000 άτομα ή το 12% εμφάνισαν καρκίνο.
Διαπιστώθηκε ότι, σε σχέση με όσους έτρωγαν κρέας πάνω από πέντε φορές την εβδομάδα, ο κίνδυνος καρκίνου ήταν:
- 2% μικρότερος για όσους όσους έτρωγαν κρέας λιγότερες από πέντε φορές την εβδομάδα (η μείωση του κινδύνου ήταν 9% ειδικά για τον καρκίνο του παχέος εντέρου),
- 10% μικρότερος για όσους έτρωγαν ψάρια αλλά όχι κρέας και
- 14% μικρότερος για όσους ήταν φυτοφάγοι.
Ο κίνδυνος καρκίνου του προστάτη ήταν:
- 20% μικρότερος στους άνδρες που έτρωγαν ψάρια αλλά όχι κρέας και
- 31% μικρότερος σε όσους έκαναν φυτοφαγική διατροφή, αποφεύγοντας τόσο το κρέας όσο και το ψάρι.
Τέλος, ο κίνδυνος καρκίνου του μαστού ήταν 18% μικρότερος για όσες γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση έκαναν φυτοφαγία.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Θεραπείες που απευθύνονται σε γυναίκες και άνδρες κάθε ηλικίας
Ποιοι θα πρέπει να κάνουν μέτρηση οστικής πυκνότητας
Νέα έρευνα δείχνει ότι η συστηματική προπόνηση με βάρη θωρακίζει την καρδιά και προστατεύει τον εγκέφαλο
Έρευνες δείχνουν ότι συγκεκριμένα τρόφιμα ενισχύουν την παραγωγή ουσιών που σχετίζονται με τον ύπνο και τη χαλάρωση
Tο εσωτερικό παιδί, το εν δυνάμει ενήλικο κομμάτι, η θεραπεία και το θάρρος που χρειάζεται για να εγκαταλείψουμε μια ταυτότητα που κάποτε μας προστάτευσε, αλλά πλέον δεν μας επιτρέπει να πετάξουμε.
Κάθε χρόνο 866 εκατομμύρια άνθρωποι προσβάλλονται από κάποια ασθένεια εξαιτίας της κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφίμων
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.