- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Οι μητέρες κινδυνεύουν λιγότερο από πρόωρη εμμηνόπαυση
Η πρόωρη εμμηνόπαυση σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά προβλήματα
Η εγκυμοσύνη και ο θηλασμός είναι δύο παράγοντες που σχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο πρόωρης εμμηνόπαυσης πριν την ηλικία των 45 ετών.
Οι γυναίκες που έχουν κάνει τουλάχιστον ένα παιδί και κυρίως όσες το είχαν θηλάσει για αρκετούς μήνες, κινδυνεύουν λιγότερο να έχουν εμμηνόπαυση πρόωρα αργότερα στη ζωή τους, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική επιστημονική έρευνα.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής την Ελίζαμπεθ Μπερτόνε-Λάνγκτον της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης-Άμχερστ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Network Open», ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερες από 108.000 γυναίκες σε βάθος 26 ετών.
Διαπιστώθηκε ότι η εγκυμοσύνη και ο θηλασμός (ιδίως ο αποκλειστικός επί έξι έως 12 μήνες)είναι δύο παράγοντες που σχετίζονται με μειωμένο κίνδυνο πρόωρης εμμηνόπαυσης πριν την ηλικία των 45 ετών. Η πρόωρη εμμηνόπαυση σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο για καρδιαγγειακά προβλήματα, γνωστική-νοητική έκπτωση, οστεοπόρωση κ.α. Αποκλειστικός θηλασμός σημαίνει ότι το μωρό δεν λαμβάνει άλλη υγρή ή στερεά τροφή πέρα από το γάλα της μητέρας του.
«Η μελέτη μας έδειξε ότι γυναίκες με περισσότερες από τρεις κυήσεις, οι οποίες είχαν θηλάσει αποκλειστικά για επτά έως 12 μήνες, είχαν περίπου 32% μειωμένο κίνδυνο για πρόωρη εμμηνόπαυση, σε σχέση με τις γυναίκες με ίδιο αριθμό κυήσεων, που όμως είχαν θηλάσει για λιγότερο από ένα μήνα. Γυναίκες με δύο κυήσεις είχαν 16% μικρότερο κίνδυνο, ενώ εκείνες με τρεις κυήσεις είχαν μείωση κινδύνου κατά 22%», δήλωσε η δρ Λάνγκτον.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.