- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Οι ελιές Καλαμών πιο υγιεινές στον κόσμο
Σύμφωνα με έρευνες Ελλήνων ερευνητών και επιστημόνων
Οι επιτραπέζιες ελιές είναι γνωστό ότι αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της ελληνικής και μεσογειακής διατροφής. Όμως, τα τελευταία χρόνια σύγχρονες έρευνες έρχονται και αναδεικνύουν τα σημαντικά οφέλη που προσφέρει η κατανάλωσή τους στην ανθρώπινη υγεία.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το δείγμα επιτραπέζιων ελιών Καλαμών που εξετάστηκε από ομάδα Ελλήνων ερευνητών και επιστημόνων του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου των Αθηνών, σε συνεργασία με το 401 Γενικό Στρατιωτικό Νοσοκομείο Αθηνών.
Σε αυτή την κλινική μελέτη συμμετείχαν εθελοντικά είκοσι υγιή άτομα, ηλικίας 22 - 65 ετών, και που για εξήντα ημέρες «έβαλαν» στη διατροφή τους τις επιτραπέζιες Ελιές Καλαμών. Σημειώνεται ότι σε όλο το διάστημα της έρευνας, κανείς από τους συμμετέχοντες δεν λάμβανε κάποια φαρμακευτική αγωγή.
Η ομάδα ερευνητών ανακοίνωσε και τα αποτελέσματα της πλέον πρόσφατης κλινικής μελέτης πάνω στα οφέλη του καρπού της ελιάς στην ανθρώπινη υγεία, και συγκεκριμένα στο λιπιδαιμικό προφίλ και στα συμπτώματα των καρδιαγγειακών νοσημάτων.
Τα αποτέλεσμα αυτής της έρευνας ήταν θεαματικά, καθώς σε αυτούς τους υγιείς εθελοντές παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της HDL (καλή χοληστερόλη) και του λόγου της ολικής προς την LDL χοληστερόλης (κακή χοληστερόλη). Επίσης, παρατηρήθηκε σημαντική μείωση στον λόγο της ολικής προς την HDL χοληστερόλη και στον λόγο LDL/HDL στο 95% της στατιστικής αντιστοιχίας.
Η επιστημονική ομάδα οποία αποτελείται μεταξύ άλλων από τον δρ. Μαγιάτη Προκόπη, τη δρ. Μέλλιου Ελένη, την ερευνητική τους ομάδα καθώς και τη δρ. Μάρθα Σπυριδούλα Κατσαρού.
Αισιόδοξα είναι τα μηνύματα που λαμβάνονται και από τη δεύτερη έρευνα, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα ενδείξεις.
Οι εθελοντές είναι πέντε φορές περισσότεροι σε σχέση με την πρώτη έρευνα που έγινε, καθώς σε αυτή λαμβάνουν μέρος 100 άτομα. Όλοι τους έχουν υπερχοληστερολαιμία ενώ κάποιοι από αυτούς λαμβάνουν και φαρμακευτική αγωγή.
Στόχος της εν λόγω έρευνας είναι να μελετηθούν οι επιδράσεις της κατανάλωσης ελιών Καλαμών στο λιπιδαιμικό τους προφίλ. «Συνεχίζουμε τη μελέτη και έχουμε εξαιρετικά αποτελέσματα, καθώς σημειώθηκε σημαντική στατιστική μείωση της χοληστερόλης και βελτίωση των δεικτών των λιπιδίων του αίματος στους συγκεκριμένους εθελοντές συμμετέχοντες» υπογραμμίζει η δρ. Μέλλιου. Τα αποτελέσματα της δεύτερης φάσης αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα.
Σύμφωνα με ερευνητές η κατανάλωση καθημερινά ελιών Καλαμών μπορεί να επηρεάσει θετικά το λιπιδαιμικό προφίλ και μπορεί να συμβάλει στη μείωση των συμπτωμάτων των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Το συμπέρασμα αυτό, στην εποχή μας, έχει βαρύνουσα σημασία, καθώς μια από τις κύριες αιτίες θανάτου παγκοσμίως αφορά καρδιαγγειακά νοσήματα. «Υπάρχει μεγάλη ανάγκη στην επιστημονική κοινότητα να δημιουργηθούν φάρμακα που μπορούν να προστατέψουν και να βοηθήσουν σε τέτοιες περιπτώσεις», σημειώνει η δρ. Μάρθα-Σπυριδούλα Κατσαρού.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Δύο φίλοι έφεραν την κουλτούρα του αμερικανικού burger στο κέντρο της πόλης
Ο διάσημος σεφ μας μιλάει για το «81», το καινούργιο του βιβλίο, αλλά και για πολλές ακόμη ιστορίες της ζωής του
Η «μαύρη λίστα» και τι λένε οι ειδικοί
Από τα εστιατόρια και τα καλλυντικά μέχρι το κρασί και το εναλλακτικό κρέας, ο βιγκανισμός εξελίσσεται σε μια νέα πολιτισμική και οικονομική δύναμη
Ο γνωστός σεφ και ο τετράχρονος γιος του φτιάχνουν κέικ και κλέβουν καρδιές
Η βάση είναι ξεκάθαρη: 100% φρέσκος ελληνικός μοσχαρίσιος κιμάς, αφράτα buns, σπιτικές σος, πατάτες κομμένες στο χέρι. Αλλά αυτό που μένει είναι η λεπτομέρεια.
Εδώ και 50 χρόνια είναι κομμάτι της καθημερινότητας της Θεσσαλονίκης
Ένα ψαράκι τόσο δα, που είναι όμως ελληνικότατο, ντόπιο, σχετικά οικονομικό, πολύ τσαχπίνικο και με τρομερή διατροφική αξία
Και όχι, το λεμόνι δεν ψήνει το ωμό ψάρι και δεν σκοτώνει τα βακτήρια στα όστρακα
Από επικό gelato μέχρι artisanal προφιτερόλ και τα τουλουμπάκια που έγιναν viral
Ένα γλυκό με έντονη... γλυκύτητα, τραγανό εξωτερικά και μαλακό εσωτερικά
Τα πάντα εδώ είναι ολόφρεσκα, φτιάχνονται καθημερινά στο εργαστήριό τους, με άριστες πρώτες ύλες, αγάπη και τέχνη
Από το 2023 έχει γίνει σημείο αναφοράς για όσους αγαπούν τις αυθεντικές γεύσεις, με μια πιο σύγχρονη προσέγγιση
Η artisanal φιλοσοφία του Overoll αποτυπώνεται σε κάθε λεπτομέρεια
Τα κλασικά κι αγαπημένα και οι τρεις νέοι κωδικοί που ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε
Σταθερό σημείο αναφοράς για όσους πιστεύουν ότι ένα καλό γλυκό δεν είναι απλώς επιδόρπιο αλλά μνήμη
Στα Άνω Πετράλωνα, το Αρµενοβίλ - γλυκά της Θεσσαλονίκης, είναι σηµείο αναφοράς
Στα Zuccherino το gelato δεν είναι απλώς γλυκό, είναι καλοκαιρινή εμπειρία πόλης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.