Φτηνό κράνος, ίσως ακριβό τίμημα
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Φτηνό κράνος, ίσως ακριβό τίμημα: Μια νέα μόδα στους ελληνικούς δρόμους
Τους τελευταίους μήνες, η παρουσία της αστυνομίας στους δρόμους έχει ενταθεί. Οι έλεγχοι για τη χρήση κράνους πλήθυναν και οι κλήσεις αυξήθηκαν θεαματικά. Κι όμως, αντί να δούμε περισσότερη συνείδηση ασφάλειας, βλέπουμε κάτι παράδοξο: Πολλοί οδηγοί μοτοσικλετών ρωτούν απλώς πού μπορούν να βρουν το πιο φτηνό κράνος, όχι για να προστατευτούν, αλλά για να μη γράφουν.
Η συμμόρφωση του φόβου
Η πρόθεση των αρχών είναι σωστή, το κράνος σώζει ζωές. Όμως, όταν η συμμόρφωση γίνεται από φόβο και όχι από πεποίθηση, το αποτέλεσμα είναι επιφανειακό. Το κράνος αντιμετωπίζεται σαν αγγαρεία, όχι σαν ασπίδα. Η αστυνομία μπορεί να επιβάλει πρόστιμα, αλλά δεν μπορεί να αλλάξει συνειδήσεις. Κι εκεί είναι το πραγματικό πρόβλημα.
Το κράνος δεν είναι «λογαριασμός»
Η συζήτηση για τα κράνη δεν μπορεί να εξαντλείται στο πορτοφόλι. Χρειάζεται ενημέρωση, παιδεία, παραδείγματα, όχι μόνο τιμωρία. Ο πολίτης που θέλει να αγοράσει ποιοτικό κράνος πρέπει να έχει τη δυνατότητα να το κάνει. Γιατί η ασφάλεια δεν μπορεί να είναι πολυτέλεια.
Νοοτροπία, όχι μόνο νόμος
Η αλλαγή θα έρθει όταν συνδέσουμε την ασφάλεια με τον αυτοσεβασμό, όχι με τον φόβο της κλήσης. Όταν ο καθένας μας φορά το κράνος επειδή θέλει να ζεί, όχι απλώς για να αποφύγει ένα πρόστιμο. Το φτηνό κράνος μπορεί να γλιτώσει την κλήση, αλλά όχι τη ζωή.
Και όσο συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε την ασφάλεια ως «αγγαρεία», τόσο το τίμημα θα παραμένει ακριβό.
Αυτά θα γίνουν πολύ πιο εύκολα αν η πολιτεία μηδενίσει το ΦΠΑ στα κράνη, στην εκπαίδευση των οδηγών και σε οτιδήποτε έχει κόστος αλλά αφορά την ασφάλεια του πολίτη.
Με σεβασμό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Ένας αγώνας 37 ημερών που διεξήχθη σε δύο ηπείρους, καλύπτοντας μία αδιανόητη απόσταση
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.