- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
ΚΤΕΟ: Οι αλλαγές στους κανονισμούς που θα μπορούν να σώσουν έως 7.000 άτομα από τροχαία ατυχήματα
Οι αλλαγές που προτείνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή
ΚΤΕΟ: Οι αλλαγές στους κανονισμούς που θα μπορούν να σώσουν έως 7.000 άτομα από τροχαία ατυχήματα
Η ασφάλεια των ευρωπαϊκών δρόμων αποτελεί βασική προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, που προτείνει συγκεκριμένες αλλαγές, με τις οποίες φιλοδοξεί να σώσει 7.000 ζωές και να αποτρέψει τον σοβαρό τραυματισμό 65.000 ανθρώπων από τροχαία μεταξύ των ετών 2026 και 2050.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να αλλάξουν οι κανονισμοί που αφορούν την ταυτότητα των οχημάτων. Θέλει να κυκλοφορούν περισσότερα ηλεκτρικά και σύγχρονα υβριδικά μοντέλα, όχι μόνο για να μειωθούν οι εκπομπές ρύπων, αλλά και για να έχουν τα αυτοκίνητα βασικά συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Προτείνει για τα αυτοκίνητα πάνω από τη δεκαετία να γίνονται έλεγχοι μία φορά κάθε χρόνο, ενώ βάζει στο κάδρο και τα αυτοκίνητα που έχουν υψηλές εκπομπές αερίων. Αυτό σημαίνει ότι τα ΚΤΕΟ θα πρέπει να εκσυγχρονιστούν και να διευρύνουν τους ελέγχους τους. Θα πρέπει να υπάρχει παράλληλα σε λειτουργία το μητρώο αυτοκινήτων, με αρκετές πληροφορίες που θα είναι απαραίτητες για το αυτοκίνητο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει να καταγράφονται στοιχεία ταξινόμησης και των ελέγχων σε ψηφιακά έγγραφα, προκειμένου να απλοποιηθεί η ανταλλαγή πληροφοριών ανάμεσα στις χώρες. Έτσι, για παράδειγμα, θα μειωθούν οι πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων με «πειραγμένα» χιλιόμετρα.
Οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επικεντρώνονται στα παλιά αυτοκίνητα που έχουν μεγάλο μερίδιο ευθύνης στα ατυχήματα, στις ανθρώπινες απώλειες και στους τραυματισμούς. Παράλληλα, κάποια προβλήματα ή βλάβες δεν εντοπίζονται, είτε επειδή δεν υποβάλλονται σε σωστούς τεχνικούς ελέγχους είτε επειδή δεν υπάρχει υποχρέωση ελέγχου του οχήματος.
Έρευνα του γερμανικού ινστιτούτου FKA για λογαριασμό του Συνδέσμου Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων αναφέρει ότι το 99% των θανατηφόρων τροχαίων οφείλεται στην ανθρώπινη συμπεριφορά ή στους εξωτερικούς παράγοντες και λιγότερο από 1% οφείλεται σε τεχνικές βλάβες των οχημάτων, με συχνότερη αιτία να αποτελούν τα ελαστικά. Με αυτό το επιχείρημα αμφισβητείται η ανάγκη για διεύρυνση των τεχνικών ελέγχων και των αλλαγών στα ΚΤΕΟ.
Για να επιτευχθεί η μείωση των ατυχημάτων θα πρέπει να υπάρχουν ετήσιοι τεχνικοί έλεγχοι σε αυτοκίνητα άνω των 10 ετών. Θα πρέπει να υπάρχουν υποχρεωτικοί τεχνικοί έλεγχοι σε μηχανές άνω των 125 κυβικών, ενώ θα πρέπει να υπάρχει ΚΤΕΟ και για τα ηλεκτρικά οχήματα, με έλεγχο του software που σχετίζεται με την ασφάλεια.
Τέλος, με τη διασύνδεση των εθνικών μητρώων οχημάτων και την καλύτερη διασυνοριακή ανταλλαγή πληροφοριών θα μπορέσουν να λυθούν προβλήματα στις πωλήσεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα θα υπάρχει πλήρης εικόνα της κατάστασης των αυτοκινήτων.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.