- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Nissan και Honda: Τίτλοι τέλους στο deal συγχώνευσης ύψους 50 δισ.
Κατέρρευσαν τα σχέδια για τη δημιουργία της υπ' αριθμόν 3 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο


Nissan και Honda: Τίτλοι τέλους στο deal συγχώνευσης ύψους 50 δισ. - Κατέρρευσαν τα σχέδια για τη δημιουργία της υπ' αριθμόν 3 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο
Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Honda επισημοποίησαν σήμερα ότι εγκαταλείπουν τις συνομιλίες τους για μια συγχώνευση, τις οποίες είχαν αρχίσει το Δεκέμβριο με προοπτική να ενώσουν τις δυνάμεις τους στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.
Η Honda, ο ιαπωνικός γίγαντας του αυτοκινήτου, και η Nissan, η αντίπαλός του που αντιμετωπίζει σοβαρές χρηματοοικονομικές δυσχέρειες, είχαν αρχίσει στα τέλη του 2024 διαπραγματεύσεις για μια συγχώνευση, από την οποία θα μπορούσε να δημιουργηθεί η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.
Ωστόσο, έπειτα από συνομιλίες, «οι δύο όμιλοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, για να ευνοήσουν την ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων και στην εκτέλεσή τους σε ένα όλο και πιο ασταθές περιβάλλον αγοράς (...), θα ήταν προσφορότερο να σταματήσουν τις συνομιλίες και να ακυρώσουν το πρωτόκολο συμφωνίας» που συνήψαν στα τέλη του 2024, αναφέρουν σε κοινή ανακοίνωσή τους.
Πόσα θα άλλαζε ένας «γάμος» των Nissan και Honda
Ο στόχος ήταν να ενωθούν οι δυνάμεις της Honda και της Nissan, που είναι αντιστοίχως η δεύτερη και η τρίτη ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία πίσω από την πρώτη παγκοσμίως Toyota, ακόμα και να ενταχθεί στο σχέδιό τους αυτό μια τρίτη αυτοκινητοβιομηχανία, η Mitsubishi, ώστε να μπορούν να διαπραγματευθούν καλύτερα τη δαπανηρή και στρατηγική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.
Πρόκειται για ένα τομέα στον οποίο κυριαρχούν η αμερικανική Tesla και οι κινέζοι κατασκευαστές και όπου οι ιάπωνες κατασκευαστές, οι οποίοι είχαν επικεντρώσει μέχρι τώρα στα υβριδικά οχήματα (αυτά που συνδυάζουν θερμικούς και ηλεκτρικούς κινητήρες), έχουν καταγράψει σημαντική καθυστέρηση.
Ένας γάμος των Nissan και Honda θα επέτρεπε να υπάρξουν οικονομίες κλίμακας για να χρηματοδοτηθούν τόσο η έρευνα όσο και η εξέλιξη των βιομηχανικών εργαλείων. Η αρχική προοπτική ήταν να ενταχθούν οι δύο όμιλοι στους κόλπους μιας ενιαίας εταιρείας συμμετοχών.
Όμως η Honda, σε θέση ισχύος και της οποίας η χρηματιστηριακή κεφαλαιοποίηση είναι πέντε φορές ανώτερη, ζήτησε τελικά να μετατραπεί η Nissan σε απλή θυγατρική - ένα σενάριο απαράδεκτο για τη Nissan, που ήθελε να διαφυλάξει την αυτονομία της.
«Στο μέλλον, οι Nissan και Honda θα συνεργασθούν στο πλαίσιο μιας στρατηγικής σύμπραξης για να αντιμετωπίσουν την εποχή των εξηλεκτρισμένων και ευφυών οχημάτων προσπαθώντας (...) να μεγιστοποιήσουν την αξία» και τα ισχυρά σημεία των δύο ομίλων, διαβεβαίωσαν σήμερα στην κοινή ανακοίνωσή τους.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Οι παίκτες διαμόρφωσαν τα δικά τους Cupra, επιλέγοντας διαφορετικά μοντέλα και εκδόσεις, χρώματα, ζάντες και εξοπλισμό.
H ιαπωνική πολυτεχνολογική εταιρεία καθίσταται παγκόσμιο σύμβολο κινητικότητας με υψηλό αίσθημα ευθύνης
Τα βασικά χαρακτηριστικά των δύο νέων μοντέλων
Μετά από 23 χρόνια, ο Elfyn Evans είναι ο 3ος Βρετανός που κερδίζει τη διοργάνωση
Στο Grand Prix της Κίνας ο Όσκαρ Πιάστρι της McLaren κατέκτησε την πρώτη θέση, σημειώνοντας την τρίτη νίκη της καριέρας του
O πρώτος χωμάτινος αγώνας της χρονιάς, και ο μεγαλύτερος σε αγωνιστικά χιλιόμετρα, υπήρξε ιδιαίτερα σκληρός και απαιτητικός
Το νέο μοντέλο της Subaru συνδυάζει την παράδοση της εταιρείας με τη σύγχρονη τεχνολογία υβριδικής κίνησης
Ο κινεζικός κολοσσός αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Το όνομά του σημαίνει «οικείο» και «καινοτόμο», τονίζοντας έτσι τις απρόσκοπτες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τη συνδεσιμότητα
Ένα εντελώς νέο μοντέλο στην κατηγορία των compact SUV.
Ένα μοντέλο με προηγμένη τεχνολογία και premium χαρακτηριστικά
Μοιάζει βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας - Υπόσχεται μια νέα εποχή στις μεταφορές
Το 2024 αποτέλεσε μια κομβική χρονιά για τη Citroen
Ο Τακαμότο Κατσούτα χάνει την ευκαιρία να αρπάξει τη νίκη
Με τα εξελιγμένα συστήματά του το Avenger είναι σύμμαχος του οδηγού
O Adrien Fourmaux εκτός συναγωνισμού
Έλφιν Έβανς , Τακαμότο Κατσούτα και Οτ Τάνακ στην πρώτη τριάδα
Κατέρρευσαν τα σχέδια για τη δημιουργία της υπ' αριθμόν 3 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.