- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Τι αλλάζει το καλοκαίρι στην οδήγησή μας;
Επτά συμβουλές για να γίνει ξέγνοιαστη η καλοκαιρινή οδήγηση
Οδήγηση το καλοκαίρι: Οι συνήθειες που πρέπει να αποφεύγονται και συμβουλές για ασφαλή οδήγηση
Ηλιοφάνεια, ελεύθερος χρόνος και δεκάδες εκδρομές σε αμέτρητες παραλίες ή πισίνες. Πολλές από αυτές χρειάζονται μόνο λίγα λεπτά οδήγησης, αλλά οι ειδικοί στην οδική ασφάλεια προειδοποιούν για τους κινδύνους αυτών των σύντομων ταξιδιών, ειδικά λόγω του εφησυχασμού του οδηγού. Αρκετές τυπικές καλοκαιρινές συνήθειες θα πρέπει να αποφεύγονται γιατί είναι επικίνδυνες και θα μπορούσαν επίσης να οδηγήσουν σε συμβάντα.
Οδήγηση το καλοκαίρι: Συμβουλές για ασφάλεια
Χωρίς σαγιονάρες ή μαγιό
Τα τυπικά ρούχα παραλίας δεν είναι κατάλληλα για οδήγηση. Για παράδειγμα, οι σαγιονάρες όχι μόνο μειώνουν τον έλεγχο των πεντάλ από τον οδηγό, αλλά μπορούν επίσης να κολλήσουν σε αυτά και να εμποδίσουν την ικανότητα αντίδρασης. Στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες δεν απαγορεύονται ρητά, αλλά η οδήγηση με αυτά ή ακόμα και ξυπόλητοι μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα, καθώς αυτό μπορεί να περιορίσει την ελευθερία κινήσεων. Οι οδηγοί πρέπει να φορούν πάντα εργονομικά υποδήματα που εφαρμόζουν σωστά. Επιπλέον, η οδήγηση χωρίς μπλουζάκι (το κάνει το 25% των οδηγών σύμφωνα με το Ίδρυμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Αυτοκινήτων) μπορεί να προκαλέσει μικρό έγκαυμα από την τριβή στη ζώνη ασφαλείας.
Κλιματισμός
Αλλάξτε τα φίλτρα καμπίνας ενεργού άνθρακα κάθε χρόνο πριν το καλοκαίρι και φυσικά ξεχάστε το να καπνίζετε ή ατμίζετε ενώ λειτουργεί το κλιματιστικό… Για να μειώσετε τη θερμοκρασία στο εσωτερικό του οχήματος, συνιστούμε να ανοίξετε τις πόρτες και τα παράθυρα για ένα λεπτό για να αεριστεί το εσωτερικό πριν ενεργοποιήσετε το κλιματισμό.
Όταν υπάρχει πολλή ζέστη με το που καθόμαστε στη θέση του οδηγού η πρώτη μας κίνηση είναι να ενεργοποιήσουμε τον κλιματισμό που είναι απόλυτο λάθος. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι ένα αυτοκίνητο παρκαρισμένο κάτω από τον ήλιο έχει στο εσωτερικό 60+ βαθμούς Κελσίου. Με δεδομένο ότι το κλιματιστικό δεν παγώνει τον αέρα, αλλά αφαιρεί τη θερμότητά του, όσο υψηλότερη είναι η θερμοκρασία τόσο πιο πολύ θα πιεστεί το σύστημα ψύξης, ανεβάζοντας την κατανάλωση και ζορίζοντας τα επιμέρους μέρη του συστήματος. Γι' αυτό πριν εκκινήσετε το A/C ανοίξτε τα παράθυρα, ώστε να «κάνει ρεύμα» και να φύγει η συσσωρευμένη θερμότητα και να εξισορροπηθεί η θερμοκρασία της ατμόσφαιρας με αυτή της καμπίνας και μετά ενεργοποιήστε τον κλιματισμό.
Όταν θέλουμε να σβήσουμε τον κινητήρα του αυτοκινήτου θα πρέπει να έχουμε κλείσει πρώτα το κλιματιστικό και αντίστοιχα ισχύει και το αντίστροφο, δηλαδή πρώτα να εκκινήσουμε τον κινητήρα και μετά τον κλιματισμό.
Πολλοί θεωρούν πως η χρήση του κλιματισμού επιβαρύνει πολύ την κατανάλωση του καυσίμου. Ωστόσο αυτή η επιβάρυνση είναι της τάξης του 5%, το οποίο σημαίνει πως σε ταχύτητες άνω των 80 περίπου χιλιομέτρων, η αύξηση της κατανάλωσης θα είναι μικρότερη συγκριτικά με ανοιχτά παράθυρα. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως σε αυτές τις ταχύτητες τα ανοιχτά παράθυρα αυξάνουν την αεροδυναμική αντίσταση επιβαρύνοντας έτσι την κατανάλωση.
Από τη στιγμή που δροσίσει η καμπίνα του αυτοκινήτου σας, συστήνεται η χρήση της ανακύκλωσης αέρα, ενώ σε περιπτώσεις μεγάλων διαδρομών, σε αραιά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να ανοίγεται τα παράθυρα, ώστε να ανανεώνεται ο αέρας της καμπίνας.
Αντιστοιχίστε τον αριθμό των επιβατών με τον αριθμό των θέσεων
Παρόλο που το ταξίδι μπορεί να είναι μόνο μερικά χιλιόμετρα, η μεταφορά περισσότερων ατόμων στο αυτοκίνητο από τον αριθμό των καθισμάτων είναι επικίνδυνη, καθώς σημαίνει ότι ορισμένοι δεν θα έχουν ζώνη ασφαλείας και στην περίπτωση των παιδιών, τα πράγματα γίνονται περισσότερο επικίνδυνα. Στο αυτοκίνητο μπαίνουν μόνο όσοι μπορεί να δεθούν. Καμία έκπτωση σε αυτό.
Οι οδηγοί χρειάζονται σωστή ενυδάτωση
Οι καλοκαιρινές συνήθειες μπορεί να είναι επικίνδυνες και να οδηγήσουν σε συμβάντα. Αν και δεν απαγορεύεται άμεσα, το φαγητό και το ποτό κατά την οδήγηση μπορεί να προκαλέσει περισπασμούς, αλλά είναι σημαντικό να παραμείνετε ενυδατωμένοι όταν οι θερμοκρασίες είναι στα ύψη. Μια μελέτη που έγινε από το Πανεπιστήμιο Loughborough (Ηνωμένο Βασίλειο) και το Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ενυδάτωσης δείχνει ότι ένας αφυδατωμένος οδηγός κάνει τα ίδια λάθη με εκείνον που έχει πιει 8 ποτήρια κρασί, επομένως είναι καλύτερο να πίνετε νερό πριν ξεκινήσετε και σε τακτά χρονικά διαστήματα. Επιπλέον, βοηθοί, όπως ο ανιχνευτής υπνηλίας, αναλύουν τη συμπεριφορά του οδηγού και συνιστούν πότε πρέπει να κάνουν ένα διάλειμμα εάν είναι απαραίτητο.
Συμπεριφορά στην καμπίνα
Η οδήγηση με τον αγκώνα έξω από το παράθυρο τις ζεστές μέρες θα πρέπει να αποφεύγεται. Πρώτον γιατί επηρεάζει την ικανότητα ελέγχου του οχήματος καθώς και τα δύο χέρια δεν βρίσκονται στο τιμόνι και δεύτερον λόγω του κινδύνου σοβαρού τραυματισμού σε περίπτωση σύγκρουσης. Μια άλλη εξαιρετικά επικίνδυνη στάση, στην περίπτωση του συνοδηγού στο μπροστινό κάθισμα, είναι να κάθεται με τα πόδια στο ταμπλό. Ωραία η άνεση και η μόστρα αλλά σε περίπτωση ατυχήματος, ο μπροστινός αερόσακος όχι μόνο δεν συγκρατεί σωστά τον επιβάτη, αλλά μπορεί επίσης να προκαλέσει σωματική βλάβη.
Πετσέτα θαλάσσης, γυαλιά ηλίου, αντηλιακό και ηλιοπροστασία…
Όταν φτάσετε στον προορισμό σας, αφιερώστε χρόνο για να βρείτε την καλύτερη θέση στάθμευσης. Το παρκάρισμα κοντά στην παραλία μπορεί μερικές φορές να είναι εφιάλτης, αλλά προσπαθήστε να μην εκνευρισθείτε. Θυμηθείτε ότι μπορείτε να κορνάρετε μόνο για να αποτρέψετε ένα ατύχημα, όχι ως ένδειξη εκνευρισμού. Λέμε τώρα… Δύσκολο, αλλά ας το βάλουμε και αυτό στο μενού μας… Μόλις βρείτε ένα σημείο, φροντίστε να παρκάρετε πάντα σε θέσεις που θα αφήνετε χώρο και για άλλα αυτοκίνητα. Η στάθμευση στην άμμο δείχνει απελευθερωμένη από άγχος, αλλά θα γίνετε η συζήτηση της παραλίας όταν προσπαθήσετε να φύγετε και το αυτοκίνητο θα είναι βυθισμένο και ακίνητο… Προσοχή επίσης και στις αλυκές. Είναι σαν να παρκάρετε «μαχαίρι σε βούτυρο»… Επίσης αφήστε ελεύθερες προσβάσεις για ΑΜΕΑ ή εισόδους σε καταστήματα ή διαβάσεις.
Μουσική
Τι καλύτερο να ταξιδεύετε προς ή από την παραλία με την παρέα σας υπό σπάνιες μουσικές υποκρούσεις! Αλλά όταν ανεβάσετε υπερβολικά την ένταση, κινδυνεύετε να μην ακούσετε άλλους σημαντικούς ήχους, όπως μια σειρήνα ασθενοφόρου ή ένα άλλο όχημα που κορνάρει, κάτι που πραγματικά είναι δυσάρεστο ή επικίνδυνο. Και όσο ρομαντικό κι αν είναι το τραγούδι, μην αφήσετε τον εαυτό σας να παρασυρθεί.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.