- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ο Σάκης Λαμπαρίδης συλλέγει και ανακατασκευάζει αυτοκίνητα τσέπης και monster trucks για κόντρες
Ρόδες, ντεπόζιτο, μοτέρ, σασί, δισκόφρενά, βενζίνη. Έχουν ό,τι και τα πραγματικά αυτοκίνητα, κάνουν κόντρες αλλά είναι 50 εκατοστά
Σάκης Λαμπαρίδης: Ανακατασκευάζει μικροσκοπικά off road αυτοκίνητα και στήνει αυτοσχέδιες κόντρες
Έχουν ρόδες, ντεπόζιτο, μοτέρ, σασί, κιβώτιο, δισκόφρενα. Γεμίζουν βενζίνη ή νίτρο, μαρσάρουν, φρενάρουν και παίρνουν μέρος σε κόντρες. Σε τίποτα δεν υπολοίπονται από τα πραγματικά αυτοκίντα, μόνο που είναι μόλις 50 εκατοστά και τα συγκεκριμένα ανήκουν στον Σάκη Λαμπαδάρη ή αλλιώς Savager όπως τον αποκαλούν. Τα τελευταία 5 χρόνια, έχει αφιερώσει τον ελεύθερο χρόνο του στη συλλογή και την ανακατασκευή τους, για τον λόγο αυτό έχει διαμορφώσει έναν μικρό χώρο, μικρογραφία ενός κανονικού συνεργείου, με λιλιπούτεια εξαρτήματα και πραγματικά εργαλεία μηχανικού, γύρω από 50 περίπου αυτοκινητάκια-τέρατα. Τον επισκεφτήκαμε προκειμένου να μας μιλήσει για τον κόσμο του μοντελισμού και τις αυτοσχέδιες κόντρες που στήνει με φίλους, μέλη της αναπτυσσόμενη αυτής κοινότητας που μπορεί να μην έχουν κανένα κοινό στην πραγματική ζωή, αλλά τους ενώνει η αγάπη για τα off road οχήματα τσέπης.
Η αρχή έγινε πριν από 5 χρόνια όταν ξαναέπεσε στα χέρια του ένα παλιό αυτοκινητάκι, ξεχασμένο στο γκαράζ του από την παιδική του ηλικία. Ξεκίνησε σιγά σιγά να το επεξεργάζεται, το έφερε σε λειτουγική κατάσταση με οδηγίες μέσα από το YouTube και διάφορα forums και κάπως έτσι έφτασε να μαζεύει και να ανακατασκευάζει δεκάδες. Τα αυτοκινητάκια είναι παραταγμένα το ένα δίπλα στο άλλο στα ράφια, εντυπωσιακά και καλογυαλισμένα. Όλα τηλεχειριζόμενα ένα προς οχτώ σε κλίμακα, που σημαίνει οχτώ φορές μικρότερα από το κανονικό αυτοκινήτο και με αντίστοιχες αναρτήσεις και διαφορικά.Προτού καταλήξουν εκεί, πολλά από αυτά βρίσκονταν σκονισμένα σε κάποια αποθήκη ανά την Ελλάδα, χτυπημένα ή και τελείως χαλασμένα. Σε όποια κατάσταση κι αν βρίσκονται όμως ο Σάκης έχει τη διάθεση να τα επαναφέρει, δίνοντάς τους μια δεύτερη ευκαιρία.
«Τα βρίσκω μέσα από internet, από διάφορες αγγελίες στο marketplace του Facebook, και τα παίρνω σε χαμηλές τιμές για παράδειγμα 50, 60 ή 100 ευρώ, τη στιγμή που ένα καινούργιο μπορεί να κάνει 1.500, καθώς πρόκειται για μεταχειρισμένα και μη λειτουργικά στην πλειοψηφία τους, της κατηγορίας Monster Truck, όπως τα χαρακτηριστικά πορτοκαλί HPI Racing και τα Kyosho. Θέλω το “τίποτα” να το μετατρέπω σε “κάτι”, το άχρηστο για κάποιος, σε ένα μοναδικό αντικείμενο. Έτσι όσα αποκτώ με την αγάπη που τους δίνω, τον ανάλογο χρόνο και μαζί με κατάλληλα ανταλλακτικά αποκτούν μια νέα πνοή. Έχουν ελλείψεις, σπασίματα γι' αυτό και απαιτούνται γνώσεις από μηχανολογικά, βιδολόγους, κατσαβίδια, πένσες, κοφτάκια κλπ. Κάποιο που βρήκα στην Κάλυμνο με εξίταρε επειδή επειδή χρειαζόταν πολλές βελτιώσεις, καινούρια λάστιχα γιατί είχαν φθαρεί, κάποια κολλήματα στο καπάκι του και το μοτέρ του ήθελε επισκευή, για να μοιάζει σήμερα σαν καινούριο. Όση περισσότερη φθορά έχει ένα αυτοκινητάκι τόσο πιο ενθουσιασμένος είμαι να ασχοληθώ μαζί του. Ο πατέρας μου άλλωστε ήταν επιπλοποιός οπότε από μικρός είχα επαφή με τα εργαλεία και τη χειρωνακτική εργασία. Ανάλογα την κατάσταση στην οποία θα το παραλάβω, μπορεί να χρειαστεί ως και 15 ώρες για να επισκευαστούν, πρέπει να λυθούν, να πλυθούν και να εξεταστούν οι ζημιές τους. Ο χώρος που έχω στήσει το μικρό συνεργείο μου μαζί με τα αυτοκινητάκια μου μπορεί να είναι λιγότερο από 30τμ. αλλά γεμίζει πολλές ώρες μέσα στην εβδομάδα μου που λειτουργούν και σαν ψυχοθεραπεία.» εξηγεί.
Τα αυτοκινητάκια του Σάκη προορίζονται για δράση. Κάνουν άλματα, bakcflips, σηκώνουν σκόνη, κάνουν κόντρες κι ανεβαίνουν σε βράχους με τα λιλιπούτεια τους λάστιχα προσωμοίωσης κανονικών οχημάτων. Ανεβάζουν τις ταχύτητες αλλά και την αδρεναλίνη αφού παίζουντας μαζί τους νιώθεις σαν να είσαι στο εσωτερικό τους αν και έχεις την ασφάλεια της τηλεκατεύθυνσης. Το community που έχει συσπειρωθεί γύρω τους στην Ελλάδα είναι ενεργό και σε πολλές περιπτώσεις, τα μέλη του δίνουν ραντεβού στις αλάνες της Αθήνας για αυτοσχέδιες κόντρες. Τα social media είναι το εργαλείο τους προκειμένου να αναδείξουν το χόμπι που τους δίνει τόση χαρά και προάγει ταυτόχρονα την εφευρετικότητα.
«Μαζευόμαστε 15 με 20 άτομα κάθε φορά, επικοινωνούμε για το σημείο συναντησής μας μέσα από ομάδες στο Facebook που απαριθμούν ως και 2000 άτομα και επιλέγουμε είτε το πάρκινγκ κάποιου super market αν θέλουμε να παίξουμε σε άσφαλτο είτε σε αμμώδεις περιοχές στην Βάρκιζα και την Ανάβυσσο αν θέλουμε παιχνίδι σε χώμα. Εκεί δημιουργούμε αγώνες μεταξύ μας, κάνουμε τα πετάγματά μας, πειράζουμε ο ένας τον άλλον για το ποιο θα πηδήξει πιο ψηλά ή πιο μακριά, κάνουμε και τα δικά μας άτυπα καλλιστεία, ποιος έχει το πιο γρήγορο, το πιο γερό και το πιο όμορφο. Προσωπικά προτιμώ την ανακατασκευή κι έπειτα το παρεΐστικο παιχνίδι, διασκεδάζοντας παράλληλα και πίνοντας καφέ, από τους αγώνες που στήνονται στις ειδικές πίστες ανά την Ελλάδα. Όταν παίζουμε, λογικό είναι κάποιο να σπάσει που μετά θα πρέπει να το ξαναφτιάξουμε, αλλά αυτή είναι η ομορφιά του χόμπι μας. Tα μοντέλα μου δεν θα τα πουλούσα ποτέ, αντιπροσωπεύουν τον χρόνο και το μεράκι που τους έχω αφιερώσει και αυτό είναι που τα κάνει τόσο σημαντικά για μένα.» μας λέει
Εικόνες αλλά και εντυπωσιακά βίντεο από τα κόλπα που κάνουν τα αυτοκίνητα του Σάκη τα αναρτά τόσο στην σελίδα του στο Facebook και στο Instagram αλλά και στο κανάλι του στο YouTube, RC SavageR.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.