Αυτοκινηση

Ράλλυ Καταλονίας: Ανασκόπηση

O Ott Tanak ανακοινώνει την αποχώρησή του από τη Hyundai Motorsport

eleni_helioti_1.jpg
Ελένη Χελιώτη
5’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ράλλυ Καταλονίας
© RBCP/ WRC Teams

Rally RACCRally de España: Η Hyundai Motorsport δημοσίευσε μια δήλωση επιβεβαιώνοντας την αποχώρηση του Ott Tänak μετά τον αγώνα στο FORUM8 Rally Japan.

Λίγες ώρες αφότου τερμάτισε τέταρτος γενικής στο Rally RACCRally de España, η Hyundai Motorsport, με έδρα το Alzenau, δημοσίευσε μια δήλωση επιβεβαιώνοντας την αποχώρηση του Ott Tänak. Ο Εσθονός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2019 θα φύγει στο τέλος της σεζόν αφού αγωνιστεί στον τελικό αγώνα της χρονιάς τον επόμενο μήνα στο FORUM8 Rally Japan (10 - 13 Νοεμβρίου). Να σημειώσουμε ότι το συμβόλαιο του Tanak με τη Hyundai ήταν για 4 χρόνια και συμπεριλάμβανε και το πρωτάθλημα του 2023.

Ράλλυ Καταλονίας
© RBCP/ WRC Teams

Ο Tänak εντάχθηκε στη Hyundai το 2020 - τη χρονιά που ακολούθησε τη σεζόν που κατέκτησε τον τίτλο με την Toyota. Στα τρία χρόνια που ακολούθησαν, κέρδισε 5 αγώνες για την κορεατική ομάδα οδηγώντας Hyundaii20 (Hyundaii20 CoupeWRCτο 2020 και το 2021, και Hyundaii20 NRally1 το 2022).

Η Hyundai Motorsport δημοσίευσε ένα δελτίο τύπου εξηγώντας ότι: «Η απόφαση του Tänak να φύγει από την Hyundai Motorsport μετά από τρεις σεζόν έρχεται σε μια στιγμή που η εταιρεία εξέταζε ήδη τη σύνθεση των πληρωμάτων της για το 2023. Η ομάδα σέβεται το αίτημα του οδηγού και κρατάμόνο τις πολλές θετικές στιγμές, παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε κατά καιρούς». Ο αναπληρωτής αρχηγός της ομάδας Julien Moncet είπε: «Η αποχώρηση του Ott είναι απογοητευτική, αλλά είναι μια απόφαση που πρέπει να αποδεχτούμε και να σεβαστούμε. Είναι χωρίς αμφιβολία ένας από τους καλύτερους οδηγούς του WRC, καθώς είχαμε την τύχη να το δούμε αυτό από πρώτο χέρι με τις νίκες που πετύχαμε μαζί σε αυτές τις τρεις σεζόν. Αυτά τα τρία χρόνια υπήρξαν ταραχώδη. Η πρώτη χρονιά που δουλέψαμε μαζί επηρεάστηκε από την πανδημία. Φέτος αντιμετωπίσαμε μια νέα σειρά υβριδικών κανονισμών που σίγουρα έφεραν προκλήσεις. Ο Ott έδειξε πραγματικέςηγετικές ικανότητες και πίεσε τόσο τον εαυτό του όσο και την ομάδα να κάνει βελτιώσεις και να ξεκινήσουμε να κερδίζουμε ξανά. Τον τελευταίο καιρόβιώσαμε μια θετική δυναμική με το Hyundai i20 N Rally1. Θα μας λείψει, αλλά είναι επίσης μια ευκαιρία για εμάς να ανασυνταχθούμε και να ξαναχτίσουμε. Είχαμε ήδη σκεφτεί σοβαρά τη σύνθεση των πληρωμάτων μας για το 2023, οπότε αυτή η απόφαση, ενώ δεν ήταν αυτό που θέλαμε, μας προσφέρει άλλες δυνατότητες καθώς προετοιμαζόμαστε για την επόμενη σεζόν. Ευχόμαστε στον Ott και στον (συνοδηγό του)Martin Järveoja τα καλύτερα για το μέλλον τους».

Ράλλυ Καταλονίας
© RBCP/ WRC Teams

Ο Tänak από την πλευρά του είπε: «Αυτή είναι μια προσωπική απόφαση και την πήρα προσεκτικά με σκέψη και σεβασμό για την ομάδα. Ωστόσο, νιώθω ότι βρίσκομαι σε ένα στάδιο της καριέρας μου όπου πρέπει να έχω μια νέα πρόκληση. Είχαμε μια καλή συνεργασία τις τελευταίες τρεις σεζόν και είμαι περήφανος για όσα πετύχαμε.» Συνέχισε λέγοντας ότι «Έχουμε δουλέψει σκληρά μαζί για να ξεπεράσουμε κάποιες δύσκολες στιγμές και όπως δείξαμε φέτος έχουμε κινηθεί προς τη σωστή κατεύθυνση. Το δεύτερο μέρος αυτής της σεζόν έδειξε το επίπεδο απόδοσης που μπορούμε να επιτύχουμε όταν τα πράγματα δουλεύουν σωστά, αλλά για μένα το ήρθε η ώρα για κάτι καινούργιο. Ευχαριστώ την ομάδα για την κατανόησή της και τους εύχομαι να είναι καλά».

Ott Tänak
Ott Tänak © RBCP/ WRC Teams

Η απόφαση αυτή του Tanak δεν έρχεται προς μεγάλη έκπληξη κανενός εάν δούμε την πορεία του τα τελευταία χρόνια και αν εξετάσουμε προσεκτικά όλα τα προβλήματα που αντιμετώπισε η Hyundai από το 2020 και μετά. Τις τελευταίες δύο χρονιές (2021-2022) η αλήθεια είναι ότι η Hyundai απλά δεν έχει υπάρξει τόσο ανταγωνιστική όσο τα προηγούμενα χρόνια. Ναι, η πανδημία αναστάτωσε και διέκοψε σε μεγάλο βαθμό το πρωτάθλημα του 2020, αλλά και την επόμενη χρονιά η ομάδα αντιμετώπιζε σοβαρά μηχανικά προβλήματα σχεδόν σε κάθε αγώνα (τόσο ο Ott Tanak όσο και ο Thierry Neuville πρέπει να έχασαν τον αριθμό των αναρτήσεων που τους έμειναν στα χέρια κατά τη διάρκεια του 2021 ενώ οι επιδόσεις τους ήταν εξαιρετικές και όδευαν προς μία νίκη ή ένα βάθρο).

Ράλλυ Καταλονίας
© RBCP/ WRC Teams

Η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι για τον τέως πρωταθλητή πρέπει αδιαμφισβήτητα να ήρθε κατά τη διάρκεια του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, όταν ενώ είχε την ευκαιρία η Hyundai να δώσει εντολή να κάνει πίσω ο Neuville (ο οποίος προηγείτο) ώστε να δώσει την ευκαιρία στον Tanak(ο οποίος ήταν 2ος στην κατάταξη στον αγώνα) να βγει πρώτος, να κερδίσει το Ράλλυ Ακρόπολις και να έρθει (βαθμολογικά) ένα βήμα πιο κοντά στον Kalle Rovanpera (Toyota Yaris), δεν το έκανε– ο Tanak ήταν τότε και παραμένει 2ος στη γενική κατάταξη στο πρωτάθλημα οδηγών. Αντ’ αυτού η Hyundai αποφάσισε να δώσει το ΟΚ στον Neuville να προχωρήσει κανονικά και να κερδίσει τον αγώνα. Με τους αγώνες που απομένανε (Ράλι Νέας Ζηλανδίας, Ράλι Καταλονίας, Ράλι Ιαπωνίας) ο Tanak είχε θεωρητικά την πιθανότητα να κερδίσει το πρωτάθλημα, εάν κέρδιζε το Ράλλυ Ακρόπολις.

Ράλλυ Καταλονίας
© RBCP/ WRC Teams

Η δήλωσή του τότε ήταν διπλωματική μεν, έξυπνη και ξεκάθαρη δε. Όταν ερωτήθηκε για την απόφαση της ομάδας του είπε ότι «εάν το δούμε από άποψη δημοσίων σχέσεων τότε η απόφαση είναι η σωστή. Εάν όμως το δούμε από άποψη τίτλων τότε ήταν λάθος».

Ράλλυ Καταλονίας
© RBCP/ WRC Teams

Οι εικασίες για το πως θα προχωρήσει και σε ποια ομάδα θα πάει το 2023 είναι πολλές. Η M-Sport χρειάζεται απεγνωσμένα έναν καλό, «πρώτο» οδηγό, καθότι ο Craig Breen, ο οποίος έχει ένα ακόμα χρόνο συμβόλαιο με την ομάδα, απεδείχθη «λίγος» και μη ικανός να πάρει τα ηνία και να χαρίσει στην ομάδα του βαθμούς και νίκες. Δυστυχώς όμως, η Μ-Sport Ford έχει έλλειψη πόρων, και χωρίς έναν καλό χορηγό ενδεχομένως να μην είναι σε θέση να προσφέρει στον Tanak μια θέση. Από την άλλη, η Toyota έχει ήδη δύο πρωταθλητές, και ο Ogier είναι σίγουρο ότι θα ήθελε και πάλι μια μόνιμη θέση για να κυνηγήσει κι άλλους τίτλους (κάτι που έδειξε ξεκάθαρα στο Ράλι Καταλονίας). Μένει λοιπόν να δούμε τι μέλλει γενέσθαι.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ