Nέα BMW i4: Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Gran Coupé σε δική της διάσταση
Ένα τετράθυρο Gran Coupé που συνδυάζει την ευρυχωρία και την πρακτικότητα με τις σπορ ικανότητες
Νέα BMW i4: Το μοντέλο της βαυαρικής μάρκας συνδυάζει την κλασική, σπορ κομψότητα των coupé μοντέλων της BMW.
Aς ξεκινήσουμε με αυτό που συνήθως «σερβίρεται» στο τέλος... Και τι είναι αυτό που σερβίρεται στο τέλος; Οι τιμές! Είτε είναι ο λογαριασμός σε ένα restaurant, είτε είναι καθημερινές αγορές αγαθών, μία αξιολόγηση επένδυσης, είτε είναι για το αυτοκίνητο των ονείρων μας. Στο τέλος, ακούμε και την τιμή. Εδώ θα το πάμε ανάποδα και υπάρχει λόγος. Εμφανής! Δείτε κάτι: Ποια είναι η συνηθισμένη επωδός όταν συστήνει κάποιος σε έναν φίλο ή γνωστό του ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα; Η υψηλή του τιμή απόκτησης. Και όταν μιλάμε για οικονομικά μεγέθη, το πρώτο που σοβαρεύει την πορεία των ονείρων προς την πραγματοποίησή τους είναι η τιμή. Μετά ακολουθούν η αυτονομία και όχι κάτι άλλο ιδιαίτερα. Και τι έχουμε εδώ; Την κατάργηση της δικαιολογίας! Διότι έρχεται η BMW, εκ των πρωτοπόρων σε δημιουργίες αμιγώς ηλεκτροκίνητων οχημάτων, και λέει: Φτιάχνω ένα ηλεκτρικό Gran Coupe, με ζηλευτές επιδόσεις, χώρους και ταξιδιάρικη προσωπικότητα. Και σου το παραδίδω σε τέτοια τιμή που κοστίζει λιγότερο από μία νέα Σειράς 4 Coupe ή μία ολοκαίνουργια 330e xDrive! Ναι, σωστά διαβάζετε… Τα υπόλοιπα ανάγονται στη σφαίρα των επιλογών και των αναγκών μας, για τις οποίες καλούμαστε να αξιολογήσουμε. Πάντως η BMW μας αφαίρεσε ένα πέπλο δυσκολίας –ή και δικαιολογίας– οπότε πλέον ο λόγος είναι στα χέρια των μελλοντικών αγοραστών!
Με μια ματιά
Η νέα i4 διακρίνεται για την εντυπωσιακή δυναμική της σχεδίαση, όσο και για το υψηλό επίπεδο άνεσης και απολαυστικής οδήγησης για καθημερινή χρήση. Η είδηση ωστόσο είναι ότι με το λανσάρισμα του μοντέλου i4 συμπεριλαμβάνεται και η έκδοση «Μ», όντας η πρώτη BMW με σύστημα κίνησης μηδενικών ρύπων. H i4 M50 είναι τετρακίνητη με δύο ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 544 ίππων, ροπής 795 Nm, και επιταχύνει 0-100 χ.ά.ώ. σε 3,9’’ με αυτονομία που φτάνει στα 510 χλμ. Αν, δε, τη δοκιμάσετε σε στροφοδιαδρομή θα εκπλαγείτε από το οριακά τέλειο ζύγισμα, την ποιότητα κρατημάτων, αλλά και την εντυπωσιακή συμπεριφορά που έχει γενικότερα όταν απαιτηθεί να διαχειριστεί την «κτηνώδη» δύναμη και ροπή των δύο ηλεκτροκινητήρων της.
Γνωρίζοντάς τη
Όπως κάθε μοντέλο της βαυαρικής μάρκας έτσι και η i4 συνδυάζει την κλασική, σπορ κομψότητα των coupé μοντέλων της BMW με την άνεση ενός τετράθυρου μοντέλου. Οι κοντοί πρόβολοι, οι πόρτες με παράθυρα χωρίς πλαίσια και οι λεπτοί προβολείς δημιουργούν ένα ελκυστικό σύνολο. Στο εσωτερικό, κυρίαρχο στοιχείο είναι το οδηγοκεντρικό cockpit, ενώ ηχομονωτικά κρύσταλλα και λειτουργίες pre-heating και pre-conditioning διατίθενται στάνταρ, όπως και τα σπορ καθίσματα και το σπορ τιμόνι. Στην καμπίνα, η κρυστάλλινη συρόμενη/ανακλινόμενη ηλιοροφή, ο κρυφός φωτισμός, και το ηχοσύστημα Harman Kardon Surround υπόσχονται να κάνουν το ταξίδι σας αλησμόνητο. Συνεπικουρούν στοιχείο στα παραπάνω, η μεγάλη πίσω πόρτα έχει αυτόματο μηχανισμό ανοίγματος και κλεισίματος, στάνταρ, η οποία μας «εισάγει» σε μία χωρητικότητα διαμερίσματος αποσκευών που εκτείνεται από 470 - 1.290 λίτρα.
Τεχνολογία
Η νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας iDrive επεκτείνει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος σε φυσικό διάλογο. Το σύστημα ψηφιακών οθονών αφής Curved Display περιλαμβάνει το τμήμα της οθόνης ενδείξεων (12,3”) και την οθόνη ελέγχου (14,9”) που συγχωνεύονται σε μια μονάδα πίσω από ένα κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό, δίνοντας το δικό του στίγμα, όπως και το ψηφιακό Intelligent Personal Assistant που χρησιμοποιεί νέα γραφικά για να επικοινωνεί με τους επιβάτες. Να προσθέσουμε εδώ ότι η BMW i4 προσφέρει μετάδοση δεδομένων με χρήση 5G, με το Remote Software Upgrades, το λογισμικό του αυτοκινήτου να είναι πάντα ενημερωμένο, ενώ περίπου 40 λειτουργίες υποστήριξης προσφέρονται στάνταρ ή προαιρετικά για ασφαλή και άνετη οδήγηση και διαδικασία στάθμευσης. Τέλος, μνείας χρήζει το γεγονός ότι το BMW Iconic Sounds Electric επιτρέπει την ενσωμάτωση νέων εκδόσεων ήχου που δημιουργούνται στο πλαίσιο της συνεργασίας με τον συνθέτη κινηματογραφικής μουσικής Hans Zimmer.
Στον δρόμο
BMW και επιδόσεις είναι έννοιες συμβατές από καταβολής. Έτσι, η i4 ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της μάρκας BMW αποτελεί μία συνέχεια που δίνει έμφαση από την αρχή στις δυναμικές επιδόσεις. Δυο εκδόσεις του μοντέλου διατίθενται, συμπεριλαμβανομένης της πρώτης BMW M με σύστημα κίνησης μηδενικών εκπομπών ρύπων. Η BMW i4 M50 είναι ένα μοντέλο υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH, που χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα στον πίσω προσφέροντας τετρακίνηση και συνολική ισχύ συστήματος 544 ίππους και κορυφαία οδηγική απόλαυση, με την αυτονομία του να φθάνει τα 510 χλμ. (WLTP). Η δε i4 eDrive40 συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα 340 ίππων με κλασική πίσω κίνηση. Η μέγιστη αυτονομία της i4 eDrive40 σύμφωνα με το πρότυπο WLTP είναι 590 χλμ.
Αξίζει να αναφέρουμε εδώ ότι η 5η γενιά της τεχνολογίας BMW eDrive στην i4 περιλαμβάνει συστήματα κίνησης που συνδυάζουν τον ηλεκτροκινητήρα, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο σε ένα κέλυφος. Επίσης η i4 διαθέτει ανάρτηση με αμορτισέρ που ρυθμίζουν συνεχώς την απόσβεσή τους ανάλογα με την αντίστοιχη διαδρομή των ελατηρίων (lift-related dampers), ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης Servotronic και πίσω αερανάρτηση.
Σε επίπεδο φόρτισης αυτή μπορεί να γίνει με όλους τους σύγχρονους ενδεικνυόμενους τρόπους και η προσαρμοζόμενη ανάκτηση ενέργειας αυξάνει την απόδοση και την αυτονομία της BMW i4. Πληροφορικά, η BMW μας ενημερώνει ότι σε ένα ταξίδι μικρής/μεσαίας απόστασης, χρησιμοποιώντας ένα σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, η αυτονομία του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί κατά 164 km (BMW i4 eDrive40) μέσα σε 10 λεπτά από στάθμη φόρτισης 10%.
Τιμή
Εάν αποφασίσετε να παραγγείλετε την BMW i4 σήμερα, η έκδοση eDrive40 ξεκινά από 59.900 ευρώ, ενώ βάση όσων έχουν ανακοινωθεί έως τώρα αναφορικά με τον νέο κύκλο της επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το κόστος της BMW i4 eDrive40 διαμορφώνεται στα 51.900 ευρώ.
Από την άλλη η BMW i4 M50 κοστίζει 75.850 ευρώ, καθώς δεν περιλαμβάνεται στην επιδότηση «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.