Βρεθήκαμε στις δοκιμές εξέλιξης της Hyundai Motorsport
Με την ελπίδα να επιστρέψει το Ράλι Ακρόπολις στο WRC
Οι δοκιμές της Hyundai Motorsport στην Ελλάδα, ο Υφυπουργός Αθλητισμού κ. Λευτέρης Αυγενάκης σε μπάκετ και στο βάθος Ράλι Ακρόπολις
Το γεγονός
Την Ελλάδα επέλεξε η αγωνιστική ομάδα WRC της Hyundai για να πραγματοποιήσει τις τριήμερες δοκιμές της για το αγωνιστικό της αυτοκίνητο i20 Coupe WRC που συμμετέχει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
Η Hyundai Motorsport επέλεξε χωμάτινες ειδικές διαδρομές κοντά στο Λουτράκι Κορινθίας, με τη συμμετοχή των τριών οδηγών της, του εννεάκις παγκόσμιου πρωταθλητή, Γάλλου Σεμπαστιάν Λεμπ, του Βέλγου Τιερί Νεβίλ και του Εσθονού περσινού τιτλούχου Οττ Τάνακ.
Οι τρεις οδηγοί έκαναν δοκιμές σε τρεις διαφορετικές μεταξύ τους Ειδικές Διαδρομές στην περιοχή των Γερανίων, με σκοπό να προετοιμαστούν κατάλληλα για το προσεχές ράλι Τουρκίας που εξελίσσεται σε παρόμοιες χωμάτινες επιφάνειες.
Οι δοκιμές σε σκληρά και σαθρά χώματα σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες αποτελούν την καλύτερη ευκαιρία για να καταλήξουν οι εργοστασιακοί οδηγοί στις τελικές ρυθμίσεις των αυτοκινήτων τους κυρίως σε θέματα αναρτήσεων.
Επιπλέον, στην απόφαση αυτή της ομάδας να πραγματοποιηθούν οι δοκιμές στην Ελλάδα, ιδιαίτερο ρόλο έπαιξε το γεγονός ότι η χώρα μας παραμένει ασφαλής προορισμός λόγω της πανδημίας του COVID-19.
Η επίσκεψη της Hyundai στη χώρα μας έρχεται λίγες μέρες μετά τις δοκιμές της Toyota Gazoo Racing, η οποία επέλεξε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά τις ειδικές διαδρομές της Στερεάς Ελλάδας για να προετοιμαστεί για το Ράλι Τουρκίας.
Ένας υπουργός σε αγωνιστικό μπάκετ
Tο «παρών» στις δοκιμές έδωσε και ο Υφυπουργός Αθλητισμού κ. Λευτέρης Αυγενάκης, προσκεκλημένος της Hyundai Motorsport, ο οποίος συνομίλησε με στελέχη της ομάδας, τεχνικούς και τους οδηγούς της, οι οποίοι δήλωσαν ιδιαίτερα ικανοποιημένοι από την οργάνωση και την ασφάλεια των δοκιμών, αλλά και τον καλό καιρό που τους επιτρέπει να προετοιμαστούν κατάλληλα για τους επόμενους αγώνες του WRC.
Μάλιστα, η ομάδα της Hyundai προσέφερε στον υφυπουργό την εμπειρία της συνοδήγησης με τον 9 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Σεμπαστιάν Λεμπ σε μία Ειδική Διαδρομή.
Από τις δηλώσεις του υφυπουργού, κρατάμε την ακόλουθη: «Ήταν μια ξεχωριστή και μοναδική εμπειρία, να βρίσκομαι στο κόκπιτ δίπλα σε έναν ταλαντούχο οδηγό παγκόσμιας κλάσης, όπως ο Σεμπαστιάν Λεμπ και τον ευχαριστώ θερμά. Η παρουσία μου εδώ σήμερα είναι διότι θέλω να στείλω το μήνυμα ότι έχουν ξεκινήσει οι πρώτες προσπάθειες επαναφοράς του εθνικού μας μηχανοκίνητου αγώνα εκεί που πρέπει να βρίσκεται».
Πολιτική(οί) και αγώνες αυτοκινήτου
Να σχολιάσουμε εδώ τι ακριβώς συμβαίνει στις ημέρες μας στον παγκόσμιο μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά και την άμεση σχέση των θεσμών με την πολιτική. Και μάλιστα σε κορυφαίο επίπεδο.
Για να «μπει» ένας αγώνας σήμερα στο αγωνιστικό ημερολόγιο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (World Rally Championship) ή της Formula 1, θα πρέπει να έχει την στήριξη της κάθε επί τόπου πολιτείας. Και όταν λέμε την στήριξη, δεν εννοούμε την οικονομική μόνο, αλλά και την θεσμική. Αυτό είναι θέσφατο.
Υπενθυμίζουμε ότι ο πρώτος διδάξας αυτή την τακτική ήταν ο επί σειρά ετών supremo της Formula 1, ο Βρετανός Μπέρνι Έκλεστον, ο οποίος πριν εντάξει κάποιον αγώνα στο ημερολόγιο της F1 φρόντιζε να συναντά πρωθυπουργούς ή προέδρους των υποψήφιων χωρών. Όχι υπουργούς ή υπευθύνους κ.ά., αλλά τους επικεφαλής των χωρών. Προσωπικά.
Πάμε στο σήμερα. Το ζητούμενο είναι η επιστροφή του Ράλι Ακρόπολις, ενός από τους θεσμικά κορυφαίους αγώνες του WRC, καθότι υπήρξε ιδρυτικός αγώνας από το 1952 στον θεσμό, στα σαλόνια του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Ναι, θέλουμε το Ράλι Ακρόπολις και πάλι στο WRC.
Γιατί να μπει το Ράλι Ακρόπολις και πάλι στο παγκόσμιο αγωνιστικό ημερολόγιο; Καλή ερώτηση, με ποικίλες –θετικές– απαντήσεις: Γιατί είναι το κορυφαίο αθλητικό γεγονός στη χώρα μας που την εκπροσωπεί –κανονικά– σε ετήσια βάση σε παγκόσμιο καλεντάρι, γιατί αποτελεί κορυφαίο τουριστικό και αθλητικό πρεσβευτή της χώρας μας σε όλον τον κόσμο και γιατί κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας διεξαγωγής του δημιουργεί οικονομικό τζίρο που κυμαίνεται από 10-15 εκατ. ευρώ.
Στα παραπάνω να σημειώσουμε τις οριακά «ικεσίες» πολλών χωρών να βάλουν τους δικούς τους αγώνες στο αγωνιστικό ημερολόγιο – δείγμα της σημασίας που δίνουν στην ένταξή τους στο κοινό.
Η παρουσία του Υφυπουργού Αθλητισμού στην κατασκήνωση των δοκιμών της Hyundai Motorsport, σηματοδοτεί, πρώτον, ένα σημαντικό βήμα για την κατανόηση της σημασίας του Ράλι Ακρόπολις στην ελληνική αθλητική και όχι μόνο πραγματικότητα, δεύτερον επισημοποιεί το ενδιαφέρον της πολιτείας για τον αγώνα και, τρίτον, παίζει σημαντικό ρόλο στις επαφές με κορυφαία στελέχη ομάδων για τη δημοσιοποίηση του ενδιαφέροντος για την –δύσκολη, είναι η αλήθεια– πορεία του Ράλι Ακρόπολις να επιστρέψει στο WRC.
Φυσικά, να σημειώσουμε και να τονίσουμε εδώ ότι οι εξαγγελίες του υφυπουργού θα χρειαστεί να παραμείνουν ενεργές και ουσιαστικές όταν έρθει η ώρα που η πολιτεία θα απαιτηθεί να υποστηρίξει ενεργά το εγχείρημα. Για να αποκτήσουν έτσι πρακτικό αντίκρισμα.
Η πορεία προς την επιστροφή
Το να επιστρέψει το Ράλι ακρόπολις στο WRC δεν είναι εύκολη υπόθεση. Δεν είναι ακατόρθωτη προοπτική, αλλά σίγουρα είναι δύσκολη.
Το γεγονός ότι οι αγωνιστικές ομάδες το θέλουν, οι οδηγοί το ίδιο, ο παγκόσμιος Τύπος επίσης, αλλά και η ανώτερη αρχή του σπορ η FIA (Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου) είναι επίσης θετική, αποτελούν δεδομένα που θα βοηθήσουν.
Το ότι η WRC Promoter GmbH –που ουσιαστικά είναι και «ο έχων το γενικό πρόσταγμα» στην κατάρτηση του αγωνιστικού ημερολογίου– θα δώσει το τελικό «οκ» είναι μία άλλη υπόθεση. Θα χρειαστεί να πειστεί ότι ο αγώνας θα είναι οικονομικά βιώσιμος και συνεπής στις υποχρεώσεις του απέναντι στη διεθνή ομοσπονδία και στην ίδια την εταιρεία κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων του WRC.
Εξυπακούεται ότι για να γίνει το πέρασμα στα «σαλόνια του WRC» θα χρειαστεί να περάσει πρώτα το Ράλι Ακρόπολις από το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλι (ERC) τουλάχιστον για μία μεταβατική χρονιά. Στο οποίο ERC ήμασταν και πριν δύο χρόνια, αλλά η έλλειψη οραματισμού και πλάνων από την τότε αρχή του σπορ στην Ελλάδα, το «εξαφάνισαν»… Ο μόνος τρόπος να επιστρέψει το Ράλι Ακρόπολις στο WRC είναι το κοίταγμα προς τα εμπρός. Να κοιτάμε πίσω μόνο για να μην ξανακάνουμε τα ίδια λάθη. Και να έχουμε πίστη και όραμα ότι όλα θα πάνε καλά. Μέχρι να γίνει αυτό, δεν περισσεύει κανένας. Ό,τι κα να πιστεύει, σε όποια παράταξη και αν ανήκει, θα πρέπει όλοι μαζί, ο καθένας όσο μπορεί να βοηθήσει.
Και σε προσωπικό επίπεδο, όποιο και να είναι το όνομα του υφυπουργού που συνοδήγησε με τον Σεμπαστιάν Λεμπ, σε όποια παράταξη και να ανήκει, με ενδιαφέρει το πόσο θα βοηθήσει εκπροσωπώντας την πολιτεία στο να επιστρέψει το Ράλι Ακρόπολις στο WRC.
Πριν από λίγες ημέρες ολοκλήρωσα ένα οδοιπορικό στην Κεντρική Ελλάδα σε διαδρομές που πέρναγε το Ράλι Ακρόπολις τη δεκαετία του ’80… Με χαρά και νοσταλγία μου περιέγραφαν κάτοικοι από ξεχασμένα χωριά εμπειρίες και θύμισες από το Ακρόπολις όταν πέρναγε από εκεί ο αγώνας… Κάτοικοι από τον Παρνασσό, τα Βαρδούσια, την Γκιώνα, Βελούχι, Οίτη και το Καλλίδρομο, από χαμηλά ή υψηλότερα βουνά, ρώταγαν αν θα ξαναγίνει το Ακρόπολις… Αυτή είναι και η δική μου επιθυμία και αυτή θα στηρίξω. Προσεχώς περιμένουμε και επίσημες τοποθετήσεις για να έχουμε πιο ολοκληρωμένη άποψη.
Ήμασταν κι εμείς στα Γεράνια
Όπως πριν λίγες ημέρες είχαμε παρευρεθεί στην Γκιώνα στις δοκιμές της Toyota Gazoo Racing, έτσι και τώρα βρεθήκαμε στα Γεράνια την τελευταία ημέρα των δοκιμών εξέλιξης της Hyundai Motorsport με τους Εσθονούς Τάνακ-Γιαρβέογια στο τιμόνι του εργοστασιακού Hyundai i20Coupe WRC.
Τα video που υπάρχουν εδώ είναι από αυτή την ημέρα, ενώ η φωτογραφία του υπογράφοντα με τον Σκωτσέζο δημοσιογράφο frontman-σχολιαστή του αμερικανικού site DirtFish, Κόλιν Κλαρκ είναι από ένα σημείο των περασμάτων.
Η συζήτηση μαζί του μας επισημοποίησε το διεθνές πλέον ενδιαφέρον που δείχνει η ελληνική πολιτεία για την επιστροφή του Ράλι Ακρόπολις στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.