Δεν καίει βενζίνη το Hyundai i30 Fastback N, καίει αδρεναλίνη
Την «κάψαμε» ξημερώματα στην επική διαδρομή του Αγίου Μερκούρη
Ο Θωμάς Κ. Ευθυμίου γράφει για το νέο Hyundai i30 Fastback N.
Η πρώτη αίσθηση-χαμόγελο μέχρι τα αυτιά
Η ισχύς των 250 ίππων στο Standard ή στα 275 PS στο προαιρετικό πακέτο Performance θα φέρει ένα χαμόγελο στο πρόσωπο του πελάτη, όταν καθίσει πίσω από το τιμόνι του Hyundai i30 Fastback N.
Όταν πατήσεις τη μίζα, ο ήχος που μπαίνει στο εσωτερικό είναι τόσο μπάσος και την ίδια στιγμή ερεθιστικός, που δεν θέλεις να ξεκινήσεις... Τουλάχιστον όχι μέχρι να τον χορτάσεις! Αν τον χορτάσεις ποτέ...
Τι είναι
Το ολοκαίνουργιο i30 Fastback N είναι το δεύτερο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της Hyundai για την ευρωπαϊκή αγορά.
Το να οδηγάς ένα τέτοιο αυτοκίνητο-βεντούζα στον δρόμο, και δη σε μία από τις πλέον εμβληματικές ασφάλτινες Ειδικές Διαδρομές σε όλη την Ευρώπη, τον Άγιο Μερκούριο (με κατεύθυνση από Εθνική Οδό προς Τατόι) σε κάνει να αισθάνεσαι αισιοδοξία. Γιατί κάποιοι κατασκευαστές σκέφτονται και τον απαγορευμένο καρπό»: την οδηγική ευχαρίστηση.
Το ότι στην εποχή που τα πάντα μετριούνται σε ενοχικά γραμμάρια ρύπων, κάποιοι −λίγοι− κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων και η Hyundai, τολμούν να βγάζουν από τη γραμμή παραγωγής τέτοια fun to drive αυτοκίνητα, τους αξίζουν πολλοί τόνοι μπράβο.
Γνωριμία
Το i30 Fastback N που συνδυάζει συναρπαστικές επιδόσεις, διασκεδαστική οδήγηση, προσφέροντας ταυτόχρονα άνεση στην καμπίνα των επιβατών, όπως και στο πορτμπαγκάζ, που παρά την ύπαρξη παράλληλης ενισχυμένης –κατά τα αγωνιστικά πρότυπα− μπάρας από θόλο σε θόλο, είναι διαθέσιμα 450 λίτρα για τις αποσκευές σας, που αγγίζουν το μέγιστο 1.351 λίτρα με καθίσματα αναδιπλωμένα.
Το ολοκαίνουργιο i30 Fastback N είναι διαθέσιμο με πολλά και εντυπωσιακά χρώματα αμαξώματος, μεταξύ αυτών και των Shadow Grey που είναι αποκλειστικό. Επιπρόσθετα η γκάμα περιλαμβάνει τα Polar White, Phantom Black, Engine Red, Performance Blue and Micron Grey.
Όπως όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα, έτσι και αυτό παρέχει στη διάθεση του οδηγού και των επιβατών ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει διαθέσιμο σε συστήματα ασφάλειας και ενημέρωσης, με απόλυτη συνδεσιμότητα στην πλέον σύγχρονη μορφή της.
Κινητήρας / Μετάδοση
Είτε το χρησιμοποιείς για τις καθημερινές σου δραστηριότητες, είτε για να απολαύσεις οδήγηση σε κλειστές καμπές και φουρκέτες και απαιτητικές διαδρομές απολαμβάνεις το ίδιο τα 275 άλογα που αποδίδει ο 2λιτρος turbo κινητήρας και τα 378 Nm ροπής με την αρωγή του overboost, αλλά και το εντυπωσιακό κράτημα που προσφέρει η εξατομικευμένη ρύθμιση, στην έκδοση Performance! Και μια και αναφέραμε στροφές και απαιτητική οδήγηση, να πούμε ότι στη χαρτογράφηση «N» στο driving mode, «σκληραίνουν όλα», όπως οι αναρτήσεις και το τιμόνι που γίνεται απόλυτο, άμεσο και «αγωνιστικά» απολαυστικό.
Επίσης, πλην των ζαντών 18 και 19’’, αλλά και των διακριτικών σπορ πινελιών στο εξωτερικό και το εσωτερικό, να αναφερθούμε στη ρύθμιση παραμέτρων υψηλών επιδόσεων που μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά από τον οδηγό, ανάλογα με τη διάθεσή τους.
Με τον τρόπο αυτό οι οδηγοί επιλέγουν από πέντε διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης (drive modes) χρησιμοποιώντας τα ειδικά κουμπιά στο τιμόνι. Οι διαφορετικές ρυθμίσεις (Eco, Normal, Sport, N και N Custom) αλλάζουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας διάφορες παραμέτρους οδήγησης.
Οι λάτρεις της σπορ οδήγησης θα ενθουσιαστούν με την έκδοση Performance Package του ολοκαίνουργιου i30 Fastback N. Στον εξοπλισμό του περιλαμβάνει διάφορα συστήματα που βελτιώνουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά πρόσφυσης, όπως είναι το N Corner Carving Differential που λειτουργεί συμπληρωματικά του Electronically Controlled Limited Slip Differential (e-LSD).
Το σύστημα αυτό περιορίζει τη ροπή στον εσωτερικό τροχό και στη διάρκεια επιτάχυνσης σε στροφή βελτιώνοντας το κράτημα και μειώνοντας παράλληλα την ολίσθηση των τροχών και την υπερστροφή σε συγκεκριμένες συνθήκες. Το Variable Exhaust Valve System αποτελεί επίσης προνόμιο της έκδοσης Performance Package και ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης μεταβάλλει τη χροιά του παραγόμενου ήχου μέσω μίας βαλβίδας στην εξαγωγή.
Tips
Η Hyundai έχει αναπτύξει τη σειρά N σύμφωνα με την ίδια φιλοσοφία όπως και για τα αγωνιστικά της αυτοκίνητα. Το όνομα «N» αντιπροσωπεύει δύο σημαντικά στοιχεία. Πρώτον, το παγκόσμιο Κέντρο Ε & Α της Hyundai Motor στην περιοχή Namyang της Νότιας Κορέας, όπου γεννήθηκε η ιδέα. Δεύτερον, το Nürburgring, ένα από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά σιρκουί στον κόσμο που είναι και το «σπίτι» του Κέντρου Δοκιμών της Hyundai, όπου εξελίσσονται τα μοντέλα Ν.
Το ίδιο το λογότυπο N συμβολίζει ένα chicane, τη διαδοχική στροφή δηλαδή που καταδεικνύει σε ποιες απαιτητικές συνθήκες τα μοντέλα N υψηλής απόδοσης έχουν αναπτυχθεί και δοκιμαστεί περαιτέρω. Από το ξεκίνημά της το 2015, η σειρά N έχει αποδώσει στο υψηλότερο επίπεδο, επιτυγχάνοντας τη σειρά VLN του Nürburgring, την TCR International Series, την Pirelli World Challenge και τον εξαντλητικό αγώνα αντοχής 24ωρης Nürburgring.
Για να έχουμε μία εικόνα της αποδοχής του εγχειρήματος της Hyundai, το πεντάθυρο i30 N, το οποίο εισήχθη στην αγορά το καλοκαίρι του 2017, έχει ξεπεράσει τις αρχικές προσδοκίες πωλήσεων. Σχεδόν 3.000 μονάδες με πέντε πόρτες i30 N πωλήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2018 στην Ευρώπη.
Κοστίζει
Η τιμή εκκίνησης του Hyundai i30 Fastback N, αρχίζει από Από 31.750 ευρώ.
Info
Πληροφορίες για το νέο Hyundai i30 Fastback N εδώ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.