- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Στο επίκεντρο η ανθρώπινη ζωή
Και φτάσαμε ως εδώ… Αφού οι άνθρωποι φαίνεται ότι υποβιβάσαμε την αξία της ζωής, ήρθε πλέον η ώρα οι μηχανές να αναλάβουν την προστασία μας
Υποχρεωτικά ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2022 προβλέπει συμφωνία της ΕΕ.
Στα comics προηγούμενων δεκαετιών μαθαίναμε ότι οι «μηχανές», κάτι βαριά μεταλλικά εξωγήινα ρομπότ, έκαναν επιδρομές για να μας κατακτήσουν. Στη σημερινή τους εκδοχή, οι «μηχανές» αυτές δεν είναι παρά μικρά ηλεκτρονικά τσιπ που με ένα σωρό παραμέτρους επενεργούν στα συστήματα ασφαλείας των αυτοκινήτων μας με αποκλειστικό σκοπό αυτήν τη φορά να μας σώζουν!
Διαβάζουμε από τις ανακοινώσεις της Ε.Ε. που είδαν το φως της δημοσιότητας στα τέλη Μαρτίου τρέχοντος έτους: «Υποχρεωτικά ηλεκτρονικά συστήματα υψηλής τεχνολογίας για όλα τα καινούργια αυτοκίνητα από το 2022 προβλέπει συμφωνία της ΕΕ που επιτεύχθηκε στο Στρασβούργο μεταξύ διαπραγματευτών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Επιτροπής με εκπροσώπους των κυβερνήσεων της ΕΕ. Το μέτρο αυτό αποσκοπεί στη μείωση των τροχαίων. Τα συστήματα αυτά θα εμποδίζουν την υπερβολική ταχύτητα, την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, θα προειδοποιούν ακόμη για κόπωση ή απόσπαση της προσοχής του οδηγού».
Υπάρχει και κάτι που είναι τραγικό: οι μελέτες της επιτροπής έδειξαν ότι το 90% όλων των ατυχημάτων οφείλονταν σε ανθρώπινο λάθος
Να που φτάσαμε στην εποχή που τα «μηχανήματα» (βλ. τεχνητή νοημοσύνη) θα πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους. Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν η επιτροπή ασφάλειας συνειδητοποίησε ότι παρά τα νέα αυτοκίνητα, παρά τους σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, παρά την αναλυτική εκπαίδευση, τα αυτοκινητιστικά συμβάντα συνεχίζουν να τροφοδοτούν την εκατόμβη νεκρών, αποφάσισε να επέμβει. Συνολικά 25.300 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους δρόμους της ΕΕ το 2017, ενώ άλλοι 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά. Όμως υπάρχει και κάτι που είναι τραγικό: οι μελέτες της επιτροπής έδειξαν ότι το 90% όλων των ατυχημάτων οφείλονταν σε ανθρώπινο λάθος... Άρα, για όλα φταίμε εμείς. Γιατί δεν θέλουμε να προσέξουμε, γιατί υποτιμάμε τον κίνδυνο, γιατί είμαστε ξερόλες, γιατί δεν είμαστε συγκεντρωμένοι, γιατί οδηγούμε υπό την επήρεια αλκοόλ, είτε γιατί πάμε με 800 αδιαφορώντας για τις συνέπειες σε εμάς και στους άλλους που χρησιμοποιούν τους δρόμους.
Οι νέες εφευρέσεις
Επειδή λοιπόν δεν πάει άλλο και επειδή δεν δείχνουμε στοιχεία συμμόρφωσης, τον ρόλο της αυτοπροστασίας μας θα αναλάβουν οι «μηχανές», ήτοι η τεχνητή νοημοσύνη! Έτσι, η Επιτροπή Εσωτερικής Αγοράς του ΕΚ ενέκρινε νέους κανόνες οι οποίοι μετατρέπουν κάποια εξελιγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας σε στάνταρ εξοπλισμό για τα οχήματα που πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά. Η νομοθετική πρόταση προσαρμόζει τους υπάρχοντες κανόνες στις νέες παραμέτρους οδικής συμπεριφοράς, όπως αυτές διαμορφώνονται από κοινωνικές τάσεις (π.χ. η αύξηση των ποδηλατών και των πεζών, η γήρανση του πληθυσμού) και τεχνολογικές εξελίξεις.
Τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας που θα είναι υποχρεωτικά εγκατεστημένα σε όλα τα οχήματα είναι:
▶ Η «έξυπνη» υποβοήθηση ταχύτητας
▶ Η διευκόλυνση (μέσω τυποποιημένων συστημάτων αλληλεπίδρασης) της εγκατάστασης μηχανισμών διαθέσιμων στο εμπόριο για την παρεμπόδιση της οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος
▶ Τα συστήματα παρακολούθησης υπνηλίας και προσοχής του οδηγού/αναγνώρισης της διάσπασης της προσοχής
▶ Τα σήματα επείγουσας στάθμευσης
▶ Οι ανιχνευτές οπισθοπορείας
▶ Τα συστήματα καταγραφής δεδομένων ατυχήματος (τα οποία προστέθηκαν από τους ευρωβουλευτές, καθώς η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προέβλεπε τη χρήση τους μόνο σε επιβατικά αυτοκίνητα και ημιφορτηγά)
Θα είναι επίσης υποχρεωτική η χρήση εξελιγμένων συστημάτων πέδησης έκτακτης ανάγκης και προειδοποίησης απόκλισης στα επιβατικά και τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα οποία χρησιμοποιούνται ήδη στα φορτηγά και τα λεωφορεία υπό τον υφιστάμενο Κανονισμό για τη Γενική Ασφάλεια των Οχημάτων.
Κάποια από τα συστήματα ελέγχου βρίσκονται ήδη σε πολυτελή αυτοκίνητα, στο μέλλον, όμως, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται σε όλα τα οχήματα. Τα συστήματα ελέγχου στην Ευρώπη θα τοποθετηθούν από το 2022, ενώ όλα τα καινούργια αυτοκίνητα θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα από το 2024.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Αφετηρία στην εμβληματική πλατεία Καζίνο του Μονακό
Μια ισορροπημένη πρόταση που συνδυάζει οικονομία καυσίμου, επιδόσεις και πρακτικότητα
Εξαντλητικές συνθήκες για ανθρώπους σε ένα δύσκολο περιβάλλον
Η διαδικασία που πρέπει να κάνουν οι οδηγοί - Ποιο είναι το πρόστιμο
Η αξεπέραστη μαγεία του χαρτιού
Το υβριδικό σουπερμίνι της MG βρέθηκε στην πρώτη θέση της κατάταξης και πήρε το μεγαλύτερο ελληνικό βραβείο αυτοκινήτου, βασισμένο κατά κύριο λόγο στο υψηλό value for money που το χαρακτηρίζει
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.