- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Αξίζει να αγοράσεις μεταχειρισμένο με πολλά χιλιόμετρα;
Πόσα χρόνια «ζει» ένα αυτοκίνητο;
Γράφει ο Παναγιώτης Μυτιληναίος
Περιπλανιέσαι στις αντιπροσωπείες, σερφάρεις στα sites και ως γνωστόν ψάχνεις να κάνεις το καλύτερο deal. Κάποια στιγμή μετά από ανελέητο scroll down, κάπου ανάμεσα στις αγγελίες παίρνει το μάτι σου το αυτοκίνητο που ψάχνεις τόσο καιρό, στο ωραίο το χρώμα και με σωστή τιμή!
Διάνα! Ανοίγεις το λινκ κατα-ενθουσιασμένος αλλά το χαμόγελο κόβεται απότομα. Κι’αυτό γιατί το αυτοκίνητο που μόλις πριν από λίγα δευτερόλεπτα σου έδωσε ελπίδες, παρατήρησες ότι έχει διανύσει κάτι παραπάνω από 150.000 χιλιόμετρα… Για άλλη μια φορά ξεφυσάς και σιγο-μουρμουρίζεις πως εσύ «ποτέ δε θα βρεις αυτοκίνητο…»
Μια στιγμή όμως… Κινδυνεύεις στα αλήθεια να βγεις χαμένος από μια τέτοια αγορά, ή είναι καθαρά ψυχολογικό το ζήτημα; Σε αυτό το άρθρο θα δώσουμε απαντήσεις στο μυστήριο των πολλών χιλιομέτρων έτσι ώστε να ελιχθείς με σιγουριά ανάμεσα στις αγγελίες και να πάρεις την καλύτερη απόφαση, με γνώμονα τις πραγματικές σου ανάγκες!
Πόσα χρόνια «ζει» ένα αυτοκίνητο;
Για να απαντήσουμε με ακρίβεια στην ερώτηση «πόσα χρόνια ζει ένα αυτοκίνητο» πρέπει να προσδιορίσουμε πολλούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα:
- το περιβάλλον και το κλίμα της χώρας στο οποίο κινείται
- τον τύπο του κινητήρα και το είδος καυσίμου (βενζίνη ή diesel)
- τις ώρες λειτουργίας του κινητήρα
- τον τρόπο χρήσης και πολλά ακόμα…
Γενικά, 2 είναι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου:
- το ίδιο το αυτοκίνητο
- ο ιδιοκτήτης του
Ομολογουμένως, υπάρχουν μοντέλα κορυφαίας ποιότητας, τα οποία είναι μελετημένα και κατασκευασμένα για να αντέχουν εκατομμύρια χιλιόμετρα, όπως για παράδειγμα το Volvo P1800 του Irv Gordon, ενώ υπάρχουν και άλλα, πιο πρόχειρης κατασκευής, που τείνουν να παρακμάζουν γρήγορα.
Από την άλλη, σημαντικό ρόλο παίζει και ο άνθρωπος, ο χειριστής και φροντιστής του οχήματος, του οποίου οι καλές ή οι κακές του συνήθειεςεπηρεάζουν σημαντικά την κατάσταση ενός αυτοκινήτου, όσων ετών και αν είναι αυτό.
Επομένως, το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου είναι μάλλον αποτέλεσμα μιας εξίσωσης παρά ένας γενικός κανόνας. Όσο περισσότερο το φροντίζεις, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να διαρκέσει στο χρόνο χωρίς κοστοβόρες επισκευές.
Πώς διατηρείται ένα αυτοκίνητο για πολλά χρόνια;
Τα αυτοκίνητα είναι σαν τους ανθρώπους. Και οι δύο για να λειτουργήσουμε χρησιμοποιούμε κινούμενα μέρη, τα οποία σταδιακά και με το πέρας του χρόνου τείνουν να αλλοιώνονται και να φθείρονται. Σε κάποια συμβαίνει γρήγορα και σε κάποια άλλα, πιο αργά ή και καθόλου. Όπως ο άνθρωπος όμως μπορεί να αποφύγει πολλά προβλήματα υγείας με τη σωστή διατροφή, την άσκηση και την ξεκούραση, έτσι και τα αυτοκίνητα, μπορούν να διατηρηθούν στο χρόνο με τις απαραίτητες ενέργειες. Για να διατηρηθεί λοιπόν «υγιές» ένα αυτοκίνητο στο χρόνο χρειάζεται:
- τακτική λίπανση στον κινητήρα,
- «ώριμη» οδήγηση
- καθαριότητα
- τακτικό έλεγχο
Ο σωστός ιδιοκτήτης πραγματοποιεί τις αλλαγές λαδιών by-the-book, επιδιορθώνει άμεσα τα μικρο-προβλήματα και επιτηρεί όλα τα μέρη του αυτοκινήτου σε τακτική βάση. Εντάξει, τα service ενός αυτοκινήτου είναι απαιτητικά και πολλές φορές ο χρόνος -και κυρίως το κόστος- μάς αποτρέπουν από το να είμαστε απόλυτα συνεπείς σε αυτό το κομμάτι.
Παρόλα αυτά, αν τα παραβλέψουμε και παρατήσουμε το αυτοκίνητο στη μοίρα του, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα βρεθούμε στο γνωστό δίλημμα:
«Να το πουλήσω ή να το επισκευάσω;»
Τι ανάγκες έχει ένα αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα;
Πολλοί ρωτάτε: «Θα έχω πρόβλημα αν αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα;»
Η απάντηση είναι συγκεκριμένη: «Εξαρτάται από τη συντήρηση του προηγούμενου ιδιοκτήτη.»
Ένα αυτοκίνητο που έχει περάσει το φάσμα των 100.000 χιλιομέτρων, αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί να αντικαταστήσει κάποια από τα αναλώσιμα μέρη του, αν δεν έχει ήδη γίνει από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του.
Κάποια από αυτά τα μέρη είναι για παράδειγμα:
- η καδένα χρονισμού ή ο ιμάντας
- η αντλία νερού
- οι δισκόπλακες
- ο συμπλέκτης
- οι αναρτήσεις
- το φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων στους diesel κινητήρες (DPF)
- το βολάν
- …και άλλα που, σιγά-σιγά πλησιάζουν στο τελικό στάδιο φθοράς τους.
Μπορεί ορισμένα από αυτά τα ανταλλακτικά να μην είναι φθηνά, η αντικατάστασή τους όμως θα μειώσει δραματικά την πιθανότητα να παρουσιαστεί κάποιο σοβαρότερο πρόβλημα στο μέλλον. Όπως είπαμε όμως, αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης έχει συντηρήσει σωστά το αυτοκίνητο, τότε μπορεί να μην χρειαστούν ούτε αυτά!
Το σημαντικό είναι, πριν αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, να γνωρίζεις με λεπτομέρεια όλο το ιστορικό του. Γι’ αυτό και πρέπει να δίνεις προσοχή σε ένα πλήρως ενημερωμένο βιβλίο service! Αυτοκίνητα που έχουν περισσότερες από 100.000 χιλιόμετρα και δεν έχουν βιβλίο service, καλύτερα να τα αποφεύγεις.
Αξίζει να αγοράσεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα;
Εξαρτάται από εσένα και τις ανάγκες σου. Καλό είναι να δίνεις προτεραιότητα στα αυτοκίνητα που έχουν λίγα χιλιόμετρα, διότι έχουν περισσότερες πιθανότητες να διατηρηθούν στο χρόνο χωρίς πολλά έξοδα. Ωστόσο θα ήταν λάθος να περιθωριοποιήσεις ένα αυτοκίνητο που έχει συντηρηθεί άψογα και έχει διανύσει πάνω από 150.000 χιλιόμετρα.
Αν τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά και μέσα από το βιβλίο service γνωρίζεις κάθε πτυχή του ιστορικού του, τότε μπορείς εύκολα να υπολογίσεις το budget σου, τις επερχόμενες επισκευές, ακόμα και το ακριβές χρονικό διάστημα που αυτές θα εμφανιστούν! Ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να είναι το deal που έψαχνες εξαρχής, μην το σνομπάρεις!
Οι αριθμοί στο κοντέρ δεν έχουν σημασία αν δεν γνωρίζεις με ακρίβεια τί αυτοκίνητο αγοράζεις! Δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλά τέτοια αυτοκίνητα στη χώρα μας με αποτέλεσμα να ευδοκιμεί «Το Αυτοκίνητο Ευκαιρία«, το μικρόβιο της αγοράς των μεταχειρισμένων…. Αυτός είναι και ο λόγος που τα sites αγγελιών έχουν γεμίσει με… «dieselάκια -8ετίας -άριστα και ατρακάριστα, μέχρι 80.000 χιλιόμετρα».
Έτοιμος να αγοράσεις το πιο αξιόπιστο αυτοκίνητο;
Στο SpotaWheel θα βρεις αυτοκίνητα ιδιωτών που έχουν επιλεχθεί με τα πιο αυστηρά κριτήρια της αγοράς. Αυτοκίνητα που θα βάζαμε μέσα την ίδια μας την οικογένεια. Εσύ, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επιλέξεις το αγαπημένο σου, να μάθεις τα πάντα για αυτό μέσα από γραπτές αναφορές, φωτογραφίες και βίντεο που σου παρέχουμε και… καλοτάξιδο!
* Ο Παναγιώτης Μυτιληναίος έχει σπουδάσει δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ. Βρετανία και γράφει στο blog της Spotawheel. Πηγή: spotawheel
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτος τερμάτισε ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Πιάστρι, τρίτος ο Νόρις, με τη McLaren να εξασφαλίζει τον τίτλο των κατασκευαστών
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.