Αυτοκινηση

SUV-ization: Ένα ταξίδι με ένα σύγχρονο SUV φαντάζει ιδανικό, οικονομικό και άνετο

Το επιχειρούμε, όμως, ή γινόμαστε εθιστικά πλέον «οδηγοί της πόλης»;

97704-195847.jpg
Θωμάς K. Ευθυμίου
ΤΕΥΧΟΣ 680
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
SUV

Η αγορά αλλάζει και οι αριθμοί για το πρώτο μισό του 2018 μιλούν από μόνοι τους. Τα μικρά SUV και Crossover είδαν 43,7% αύξηση στις πωλήσεις, ενώ τα Compact SUV 21,6%. Το 2018, λοιπόν, έστεψε αναμφισβήτητα το Sports Utility Vehicle βασιλιά. Είναι ενδιαφέρον να εξετάσουμε όμως εάν η τάση αυτή και η στροφή στα μεγαλύτερα, πιο άνετα αυτοκίνητα έφεραν τους καταναλωτές ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματική τους χρήση: την εκτός πόλεως εξόρμηση.

Σύνορα ουσιαστικά δεν υπάρχουν πια, όχι μέσα στην Ευρώπη. Οι εύκολοι, γρήγοροι και καινούργιοι δρόμοι ενώνουν περισσότερους προορισμούς από ποτέ. Ένα ταξίδι με ένα σύγχρονο SUV φαντάζει ιδανικό, οικονομικό και άνετο. Πόσοι από εμάς όμως μπαίνουμε πρώτα σε ιστοσελίδες αεροπορικών εταιριών προκειμένου να γλιτώσουμε τις ώρες στο δρόμο, ενώ το SUV μας ανασαίνει καρτερικά στο πεζοδρόμιο, έχοντας δει παρά ελάχιστες διαδρομές ρουτίνας μέσα στην πόλη;

Οι Αμερικάνοι έχουν το σλόγκαν «bigger is better». Σύμφωνοι. Πώς όμως το αξιοποιείς; Και, εντέλει, γιατί το πήρες; Πιθανόν να είναι το γεγονός ότι οι τιμές τους πλέον, μην απέχοντας πολύ από ένα απλό compact αυτοκίνητο, βάζουν τον καταναλωτή στο τρυπάκι να σκεφτεί ότι είναι value for money, ανεξάρτητα από το ότι ούτε έχει ανάγκη, ούτε θα αξιοποιήσει πλήρως το εν λόγω προϊόν. Είναι η στρατηγική του να πάρεις το «καλύτερο» με μια απειροελάχιστη διαφορά, και ας μην ήταν αυτό που ήθελες. Η ίδια διαστροφή με την οποία πληρώνουμε σημαντικά περισσότερο για έναν diesel κινητήρα (επειδή θα καταναλώνουμε λιγότερα και πιο φθηνά καύσιμα), αγνοώντας το δεδομένο ότι θα περάσουν χρόνια μέχρι να γίνει η απόσβεση αγοράς.

Τα κυβικά πλέον κυμαίνονται σχεδόν πάντα σε χαμηλά επίπεδα, οι χώροι αυξάνονται, οι πολυτέλειες του παρελθόντος (USB, infotainment, cruise control κ.ά.) έχουν γίνει ως επί το πλείστον συνήθεις. Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμων, ακόμα και σε βενζινοκίνητα οχήματα, έχουν εντείνει επικίνδυνα το δέλεαρ αγοράς κάτι μεγαλύτερου με τη ρήση «γιατί όχι»;  Μαζί σου, λοιπόν. Πάμε για μεγαλύτερο και ας τρέμει το φυλλοκάρδι μας, όταν θέλουμε να το παρκάρουμε στο Παγκράτι. Καμιά βόλτα πότε θα το πάμε;

SUV

Θα σας παρακαλούσα εδώ να μη σπεύσετε να προσφέρετε τα διόδια σαν την ύστατη δικαιολογία, γιατί θα σας στείλω στην Ισπανία να οδηγήσετε 150 χλμ. αυτοκινητόδρομου και να μου πείτε πόσες φορές σταματήσατε και πόσα χρήματα δώσατε.

Το 1/3 των αυτοκινήτων που πωλούνται και κυκλοφορούν πλέον είναι SUV. Η επιλογή είναι ξεκάθαρη, η λογική πίσω από αυτή όχι τόσο. Αρκούμαστε μόνο στην εξωτερική του ελκυστικότητα, το ατού που μας χαρίζει και την υποθετική ικανότητα του «το πάω όπου θέλω», χωρίς όμως να έχουμε σκοπό να το πάμε κάπου. Οι εταιρίες φαίνεται να είναι γνώστες, καθότι οι περισσότερες διαφημίσεις SUV αυτοκινήτων εκθέτουν το όχημα σε αστικό περιβάλλον. Όταν όλες οι συνθήκες είναι λοιπόν ιδανικές, εμείς γιατί είμαστε ακόμα εδώ;

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ