- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Οι κίνδυνοι στους άδειους δρόμους για τους οδηγούς
Το καλοκαίρι στην πόλη, πρέπει να είστε δύο φορές πιο έτοιμοι για να αντιδράσετε και να προσέξετε περισσότερα πράγματα
Σε μία αυθαίρετη θεώρηση, είναι φυσιολογικό να πιστεύουμε ότι το καλοκαίρι είναι η ασφαλέστερη περίοδος οδήγησης. Ο ζεστός καιρός σημαίνει παντελή σχεδόν απουσία βροχών, καλύτερη ορατότητα και ασφαλέστερες οδικές συνθήκες στις περισσότερες περιπτώσεις. Κι όμως…
Στατιστικά, οι άδειοι δρόμοι, πολλαπλασιάζουν τις ταχύτητες των αυτοκινήτων και ελαττώνουν την προσοχή που απαιτείται να έχει ο οδηγός.
Άδειες πόλεις, σημαίνει ότι είναι επισφαλείς, για τον οδηγό. Στατιστικά, οι άδειοι δρόμοι, πολλαπλασιάζουν τις ταχύτητες των αυτοκινήτων και ελαττώνουν την προσοχή που χρειάζεται να έχει ο οδηγός. Κι αυτό γιατί μειώνουμε την οπτική και νευρική διέγερση στις διασταυρώσεις, υποτιμούμε την άδεια εικόνα των δρόμων, αυξάνουμε ταχύτητα «γιατί βλέπουμε» και θεωρούμε ότι όλα είναι πιο εύκολα. Δεν είναι…
- Το καλοκαίρι στην πόλη, πρέπει να είστε δύο φορές πιο έτοιμοι για να αντιδράσετε και πρέπει να προσέξετε περισσότερα πράγματα! Οι πόλεις και οι αστικές περιοχές έχουν αυξημένη κίνηση από πεζούς, τραμ και ποδήλατα μέχρι οχήματα υπηρεσιών, όπως λεωφορεία, καθαριστήρες δρόμων και απορριμματοφόρα. Πρέπει να προσέχετε διπλά. Επιβάλλεται να δείχνετε μεγάλη προσοχή σε ότι συμβαίνει μπροστά, στο πλάι και πίσω από το όχημά σας.
- Επιπρόσθετα της χρήσης των καθρεπτών κοιτάτε πάνω από τον ώμο σας. Προσέξτε τα τυφλά σημεία, ακόμη και όλους τους καθρέπτες σας. Όποτε αλλάζετε λωρίδα, ή απομακρύνεστε από το κράσπεδο κοιτάξτε γύρω σας για να δείτε άλλα αυτοκίνητα ή μηχανές. Οι διασταυρώσεις απαιτούν μεγαλύτερη προσοχή.
- Υπάρχουν περισσότερα που πρέπει να προσέξετε και περισσότερα που μπορούν να πάνε στραβά. Πηγαίνετε αργά και προβλέψτε λανθασμένες κινήσεις από πεζούς. Οι οποίοι σε μία άδεια πόλη, είναι κι εκείνοι επιρρεπείς στο λάθος. Γιατί σκέφτονται σαν τους οδηγούς, αλλά από την άλλη πλευρά…
Να γνωρίζετε ότι:
- Το καλοκαίρι, στατιστικά, ιδιαίτερα στις μεσογειακές χώρες, παρατηρείται εντυπωσιακή αύξηση στα τροχαία ατυχήματα.
- Φαντάζει απίστευτο, αλλά τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται μέσα στις πόλεις τους καλοκαιρινούς μήνες. Και μάλιστα, σε πάρα πολύ μεγάλο ποσοστό, στα ατυχήματα αυτά, «εμπλέκονται» πεζοί!
- Στατιστικά λοιπόν, οι άδειοι δρόμοι, πολλαπλασιάζουν τις ταχύτητες των αυτοκινήτων και ελαττώνουν την προσοχή που απαιτείται να έχει ο οδηγός.
- Η τάση να οδηγάμε πιο επιθετικά τους καλοκαιρινούς μήνες, αν και επίσημα, δεν έχει γενεσιουργό αιτία, παραμένει και γι αυτό έχουμε περισσότερα ατυχήματα.
Ίσως η ζέστη, σε συνδυασμό με την ευκαιρία να διανύσουμε ταχύτερα μία απόσταση που τον χειμώνα «μας ταλαιπωρούσε» με το σταμάτα-ξεκίνα, να ευθύνεται για το γεγονός ότι πιάνουμε το τιμόνι και αφηνιάζουμε…
Ίσως τα συσσωρεμένα προβλήματα, που νομίζουμε ότι κινούμενοι ταχύτερα, θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε νωρίτερα και πιο αποτελεσματικά…
- Σε κάθε περίπτωση, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι πεζοί, τον τελευταίο καιρό, εμφανίζονται όλο και πιο αφηρημένοι στην συμπεριφορά τους στους δρόμους. Πόσο συχνά βλέπουμε πλέον ανθρώπους να προσπαθούν να διασχίσουν ακόμα και πολυσύχναστε λεωφόρους, πηδώντας τεράστιες μπαριέρες στο κεντρικό διάζωμα;
- Οι πεζοί με άσχημη ψυχολογία, μπορεί να αντιδράσουν εντελώς λάθος όταν αντιληφθούν ότι είναι σε κίνδυνο, οπότε, μένει στους οδηγούς να είναι σε «επιφυλακή», σχεδόν μόνιμα…
- Αν όμως, έχουμε να κάνουμε με οδηγούς και μειωμένη προσοχή, τότε τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνα. Που σημαίνει ότι πρέπει να προσπαθούμε έγκαιρα, να διαγνώσουμε την πιθανή λάθος κίνηση εμπειρικά «βλέποντας» με προσοχή σε όλο το οπτικό μας πεδίο, και φυσικά με την αρωγή των πολύτιμων καθρεφτών…
Info
Έχει τεκμηριωθεί ότι στον Καναδά και τις Ηνωμένες Πολιτείες οι περισσότεροι άνθρωποι πεθαίνουν σε συγκρούσεις κατά τους καυτούς καλοκαιρινούς μήνες. Παραδείγματος χάριν, εξετάζοντας τα στοιχεία ατυχημάτων του Υπουργείου Μεταφορών του Οντάριο, κατά τους καλοκαιρινούς μήνες (Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβριος) αναφέρονται σχεδόν 50% περισσότερα θύματα από τους χειμερινούς μήνες (Δεκέμβριος, Ιανουάριος, Φεβρουάριος, Μάρτιος). Μία θλιβερή στατιστική που αφορά όλον τον κόσμο.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτος τερμάτισε ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Πιάστρι, τρίτος ο Νόρις, με τη McLaren να εξασφαλίζει τον τίτλο των κατασκευαστών
Ημερολόγια με φωτογραφίες που εκπέμπουν ιστορία και συναίσθημα
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.