- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Ζήσαμε από κοντά το 64ο Ράλλυ Ακρόπολις (εικόνες, video)
Ένας βάναυσα γοητευτικός αγώνας, από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό
Είναι προφανές, ότι το Ράλλυ Ακρόπολις, δεν είναι «απλά ένας ακόμα αγώνας»… Είναι θρυλικό, ιστορικό, εμβληματικό, ανηλεές, εξουθενωτικό, σκληρό, ακραία βάναυσο συχνά για μηχανές κυρίως και κατόπιν για ανθρώπους, όμως για όλα αυτά, είναι σπάνιο!
Και γοητευτικό! Και άπαξ και το προσεγγίσεις, είτε ως αγωνιζόμενος, είτε ως μηχανικός, είτε ως θεατής, πάει… Αυτό ήταν: μπαίνει στο αίμα σου και ρέει μαζί του!
Αν δε η συμμετοχή στο εικονικό Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί από μόνη της μία ξεχωριστή ενέργεια, ο τερματισμός σε έναν τέτοιου βεληνεκούς αγώνα, είναι κάτι παραπάνω από κατόρθωμα.
Και μιλάμε για κατόρθωμα, γιατί το Ακρόπολις, ανεξάρτητα από τον θεσμό που προσμετρά, παγκόσμιο ή ευρωπαϊκό πρωτάθλημα, έχει «μέσα» του το DNA ενός από τους πλέον τεχνικά απαιτητικούς αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον κόσμο.
Τα λόγια του φετινού νικητή είναι ενδεικτικά! Έχοντας μόλις προσθέσει το όνομά του στην ένδοξη λίστα των νικητών του Ράλλυ Ακρόπολις, ο Πορτογάλος Bruno Magalhaes δεν είχε καμία αμφιβολία για τη σημασία του επιτεύγματός του: «Καμιά φορά, στη ζωή, τα όνειρά μας γίνονται πραγματικότητα. Το να κερδίζεις ένα Ράλλυ σαν το Ακρόπολις, να βάζεις το όνομά σου στη λίστα των νικητών του, είναι κάτι αληθινά σπουδαίο», είπε ο 37χρονος, ο οποίος λίγες στιγμές νωρίτερα είχε ανέβει στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου του Ράλλυ Ακρόπολις 2018.
Η εξέλιξη του αγώνα
Καθώς τα λόγια του Magalhaes απέδειξαν την ιστορική σημασία και το βάθος του ελληνικού αγώνα, η 64η επανάληψη του Ακρόπολις πέτυχε να διατηρήσει -τηρουμένων των αναλογιών, και της εναλλαγής των εποχών- την αγωνιστική του ιδιαιτερότητα: τη φήμη ενός αγώνα που διατηρεί αναλλοίωτο τον χαρακτήρα μιας σκληρής δοκιμασίας, η οποία απαιτεί πέραν της ταχύτητας και οδηγική σοφία.
Ακριβώς αυτήν επέδειξε στις στρατηγικές του αποφάσεις στον αγώνα ο Bruno Magalhaes. Καθώς η δεύτερη Ειδική Διαδρομή το πρωί του Σαββάτου, «Δροσοχώρι 1», εξάλειψε ολοκληρωτικά τις ελπίδες τριών φαβορί -του νικητή των δύο πρώτων φετινών αγώνων του ERC, Alexey Lukyanuk, καθώς και των Eyvind Brynildsen και Juuso Nordgren-, ο Magalhaes είδε την προσεκτική προσέγγιση που υιοθέτησε για τη στρατηγική του να αποδίδει. Πήρε την πρωτοπορία, και παρότι δεν βρήκε καθόλου εύκολο τον οδηγικό ψυχισμό που προκαλεί ένα άνετο προβάδισμα εμπρός σε μια νίκη που ήθελε πολύ, τη διατήρησε μέχρι το τέλος του αγώνα.
«Καμιά φορά είναι πολύ πιο εύκολο να χρειάζεται να μάχεσαι και να πρέπει να φτάσεις κάποιον», συμπλήρωσε ο οδηγός από τη Λισαβόνα. «Η τελευταία μέρα του αγώνα, ήταν η πιο δύσκολη της ζωής μου, διότι ήταν πολύ δύσκολο να πρέπει να αντέξω όλη αυτή την πίεση στους ώμους μου γνωρίζοντας ότι δεν έπρεπε να κάνω κανένα λάθος».
Αντίθετα με τον Πορτογάλο, οι Norbert Herczig και Hubert Ptaszek που ανέβηκαν πλάι του στο βάθρο έζησαν μια απρόσμενη επιτυχία - αλλά αντίστοιχα μεγάλου διαμετρήματος. Ο Ούγγρος της MOL Racing Team πέτυχε το καλύτερό του αποτέλεσμα στο ERC στην μόλις πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, ενώ ο 24χρονος Πολωνός με την τρίτη θέση έγινε ένας από τους νεαρότερους οδηγούς που έχουν ανέβει στο βάθρο του Ακρόπολις. O τετράκις πρωταθλητής Ουγγαρίας Herczig επιχείρησε, και κατάφερε, να μειώσει το προβάδισμα ενός λεπτού με το οποίο ο Magalhaes ξεκίνησε την τελευταία ημέρα, αλλά ένα μικρό λάθος στη «Δίβρη 1» ουσιαστικά έβαλε τέλος στις ελπίδες του για νίκη.
Μετά τα κλαταρίσματα της πρώτης ημέρας, ο Eyvind Brynildsen έφτασε εντέλει μέχρι την τέταρτη θέση της γενικής, έχοντας έρθει στην Ελλάδα με ξεκάθαρες ελπίδες νίκης, ενώ οι Κύπριοι Σίμος Γαλαταριώτης και Αντώνης Ιωάννου πέτυχαν μια σπουδαία πέμπτη θέση στο ERC και παράλληλα αναδείχθηκαν πρώτο πλήρωμα του ελληνικού αγώνα του ΕΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2018. Την εξάδα έκλεισε ο Πολωνός Grzegorz Grzyb εμπρός από τον Ιορδάνη Σερδερίδη. Ο καταγόμενος από την Καβάλα οδηγός, παγκόσμιος πρωταθλητής WRC Trophy το 2017, έκανε λόγο για την καλύτερη επίδοση της καριέρας του σε χωμάτινο Ράλλυ.
Ο TiborErdiJr. έκλεισε τη έκλεισε τη δεκάδα κερδίζοντας την κατηγορία ERC2, ενώ νικητής της ERC3 ήταν ο Ινδός AmittrajitGhosh, που πέτυχε μια απρόσμενη νίκη, στο ντεμπούτο του, με FordFiesta R2 παλαιότερης γενιάς.
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος: 3ος γύρος
To Ράλλυ Ακρόπολις ήταν παράλληλα και ο τρίτος φετινός γύρος του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Ράλλυ Χώματος. Τους βαθμούς της νίκης πήραν οι Γιώργος Κεχαγιάς και Βασίλης Μπασιούκας (Mitsubishi Lancer Evo), επιβεβαιώνοντας την ταχύτατη ανέλιξή τους και στα Ράλλυ, ενώ οι Θέμης Χαλκιάς-Λεωνίδας Μαχαίρας αποκλείστηκαν με απόφαση των αγωνοδικών μετά το τέλος του αγώνα. Αιτία του αποκλεισμού ήταν ότι η βαρυτική βαλβίδα ασφαλείας του συστήματος τροφοδοσίας δεν βρέθηκε σύμφωνη με το αντίστοιχο άρθρο του κανονισμού.
Φωτογραφίες: Νίκος Κακολύρης-Γιώργος Κούτος/acropolisrally.gr, Alexandre Guillamot-Gregory Lenamard/DPPI/fiaerc.com, rallying_world
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.