- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Κρεσέντο ανατροπών στις 24 Ώρες του LeMans
Το να επιβιώσεις ως αγωνιζόμενος (άνθρωπος ή μηχανή) στον 24-ωρο αγώνα αντοχής του Λε Μαν στην βορειοδυτική Γαλλία, είναι μία μεγάλη πρόκληση. Το να νικήσεις όμως, σχετίζεται με πολύ περισσότερα πράγματα: ικανότητα, τύχη αλλά και παρουσία μεταφυσικών δυνάμεων…
Τα «υβριδικά» δράματα…
Τόσο η νικήτρια ομάδα της Porsche, όσο και η μεγάλη της αντίπαλος Toyota, στο τέλος του αγώνα που έγινε στην πίστα της Σάρτης, συμφώνησαν, ότι η υφιστάμενη υβριδική τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα πρωτότυπα μονοθέσια που συμμετέχουν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, δεν είναι ακόμα έτοιμη να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις ενός σκληρού και απαιτητικού 24-ωρου αγώνα, που εν προκειμένω είναι μάλιστα ο πιο δύσκολος αγώνας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Γιατί 24 ώρες συνεχούς πίεσης για να είσαι στην κορυφή, είναι επί της ουσίας περισσότερες από όσες ώρες διαρκούν όλα τα GrandPrix της Formula 1 όπως είπε και ο MarkWeber, πρώην πιλότος της F1 και σήμερα σύμβουλος της Porsche σε αγωνιστικά θέματα…
Βατερλώ μέσα στη νύχτα...
Στην μακρά νύχτα λοιπόν, προς το ξημέρωμα της 18ης Ιουνίου, τα πρωτότυπα TS050 Hybridτης Toyota, έδειχναν ανίκητα στην πίστα, αφού ήταν εμφανώς ταχύτερα από τα Porsche 919 Hybrid, ακόμα και με το μάτι…HToyota, πήγε φέτος στο LeMans, με τρία αυτοκίνητα, έτοιμη να σαρώσει το βάθρο των νικητών. Πέρυσι έχασε τον αγώνα στα τελευταία πέντε λεπτά, φέτος ήθελε να πάρει το αίμα της πίσω… Μάλιστα, όταν πολύ νωρίς, το ένα από τα δύο Porsche, μπήκε στα pitsόπου έχασε πάραπολύ χρόνο και έπεσε στην 55η θέση της κατάταξης, όλοι στην Ιαπωνική ομάδα, πίστεψαν ότι η νίκη ήταν δική τους… αλλά δεν έμελλε να γίνει αυτό… Τα δύο από τα τρία πρωτότυπα της Toyota, στο τέλος της ένατης ώρας του αγώνα, βρέθηκαν εκτός μάχης μέσα σε 15 λεπτά…
Επίσης, λίγο νωρίτερα, οι Ιάπωνες είδαν ένα ακόμα TS050 Hybridνα μένει στα pits για περισσότερη από μιάμιση ώρα και να πέφτει στην κατάταξη από την 2η στην 54η θέση…
Η Porsche 919 Hybrid με τον αρ.1 πήρε κεφάλι, αλλά το μεσημέρι της Κυριακής, έπεσε και αυτή θύμα της αξιοπιστίας και εγκατέλειψε. Τότε δράση ανέλαβε 919 Hybrid με τον αρ.2 (TimoBernhard, EarlBamber, BrendonHartley) που από την 55η θέση της γενικής κατάταξης, την ένατη ώρα το πρωτότυπο είχε ανέβει στην 20η θέση και από εκεί γύρο με γύρο να αναρριχάται προς την κορυφή, μιας και είχε σαν αντιπάλους μονοθέσια μικρότερης κατηγορίας, άρα με ελλιπή συναγωνισμό.
Τελικά, για την ιστορία, η Porsche 919 Hybrid με τον αρ.2 (TimoBernhard, EarlBamber, BrendonHartley) της «μεγάλης» κατηγορίας LMP1προσπέρασε τηνOreca-Gibson της LMP2 (Ho-PinTung, ThomasLaurent, OliverJarvis) της ομάδας JackieChan DC Racing(ναι, του γνωστού ηθοποιού…!) και κέρδισε τον αγώνα...
Από την 55η θέση, σε λιγότερο από 24 ώρες, επανήλθε στην κορυφή και νίκησε!
Ήταν η 19η νίκη της Porscheστον θρυλικό αγώνα των 24 Ωρών του Λε Μαν…
Ωστόσο πέρα από τον νικητή, από τον τροπαιούχο, οι «24 HeuresduMans» μένουν στην μνήμη μας για την ένταση των στιγμών, τα κλάματα στις εγκαταλείψεις, οι εξαντλημένοι μηχανικοί να κοιμούνται όπου βρουν, τα «τσαλακωμένα» αυτοκίνητα, αλλά και οι υπέροχες στιγμές της δύσης και της ανατολής στην πίστα της Σάρτης, υπό τους ήχους των ατμοσφαιρικών V8…
(Φωτογραφίες: ACO, Porsche, TMG, FIAWEC)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.