- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Έχουν τα μοντέλα των αυτοκινήτων συναισθηματική ιστορία; Και γιατί άραγε οι αυτοκινητοβιομηχανίες «δένονται» μαζί τους; Και τι ρόλο παίζουν οι αγοραστές σε όλο τον κόσμο;
Προφανώς και έχουν «συναισθηματική» αξία, ακόμα και αν αυτή περνάει μέσα από τον αυστηρό και «κρύο» αριθμό των πωλήσεων… Και την συναισθηματική αυτή αξία την καταδεικνύουν τα μουσεία των εταιρειών, που δείχνει πως αυτές φέρονται στα «μεταλλικά εποχούμενα τέκνα» τους…
Και τι πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από τον τρόπο που οι αυτοκινητοβιομηχανίες, γιορτάζουν τα γενέθλια των μοντέλων τους!
Φέτος λοιπόν, ήταν η σειρά της Opel να γιορτάσει τα 50 χρόνια από την «γέννηση» του Kadett B, ένα μοντέλο bestseller πλέον, που ξεπέρασε τα 2,6 εκατομμύρια αυτοκίνητα!
Η νέα σειρά
Το 1965 η νέα σειρά Kadett B αντικατέστησε την οικογένεια Kadett A. Ο διάδοχος του πρώτου μεταπολεμικού Kadett με επιπλέον μήκος 18 εκ. ξεπερνούσε τα τέσσερα μέτρα. Υπήρχαν τρεις εκδόσεις αμαξώματος στο λανσάρισμα του μοντέλου: δίθυρο ή τετράθυρο sedan, CarAvan station wagon και ένα coupé. Το δε σχήμα του coupé ήταν εμπνευσμένο από μοντέλα fastback όπως το Chevrolet Chevelle στις ΗΠΑ, με κύριο χαρακτηριστικό ένα επίπεδο, κεκλιμένο πίσω τμήμα, το οποίο χάριζε στο coupé σπορ, δυναμική φόρμα. Οι τρεις θυρίδες εξαερισμού στην κολόνα B γράφτηκαν στα χρονικά της ιστορίας του αυτοκινήτου: σήμερα, αυτά τα μοντέλα, γνωστά σαν «gills coupés», είναι περιζήτητα και μεγάλης αξίας κομμάτια.
Kadett Sedan
Kadett CarAvan
Ο κινητήρας ενός λίτρου!
Η σπορ σχεδίαση, θα «έδενε καλύτερα και με επιπλέον επιδόσεις, έτσι η ισχύς αυξήθηκε επίσης κατά 5 ίππους. Η διάμετρος του τετρακύλινδρου αυξήθηκε κατά τρία χιλιοστά και με κυβισμό 1.078 κ.εκ. απέδιδε 45 ίππους. Επίσης υπήρχε ένας μεγαλύτερης συμπίεσης κινητήρας S 1.1 λίτρων με 55 ίππους. Αυτός πλαισιώθηκε το 1966 από μία υπερτετράγωνη μονάδα με διπλό καρμπυρατέρ που απέδιδε 60 ίππους. Αξιοσημείωτος ήταν ένα τετρακύλινδρος 1.900 κ.εκ. απόδοσης 90 ίππων -που λανσαρίστηκε το 1967 στην έκδοση rallye του Kadett B– από το Rekord C. Αυτή η μονάδα χρησιμοποιήθηκε και στο Opel Olympia που διέφερε από το Kadett με οπτικά στοιχεία όπως το εμπρός πλαίσιο μάσκας. Επιπλέον του κλασικού κιβωτίου 4 σχέσεων, από το 1968, το Kadett ήταν διαθέσιμο με ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων, κάτι ακόμα ασυνήθιστο για την κατηγορία. Αρχικά, το αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων συνδυαζόταν μόνο με τους κινητήρες 1.7 και 1.9. Ένα χρόνο αργότερα, μπορούσαν να το επιλέξουν και οι αγοραστές του Kadett 1.1 με 60 ίππους.
Τότε, για πρώτη φορά, ένα πενταθέσιο Kadett μπήκε στην παραγωγή. Αλλά αυτό ίσχυσε μόνο για τις εκδόσεις sedan, μιας και τα coupé παρέμειναν τετραθέσια. Έτσι αυξήθηκε το μήκος κυρίως στο εσωτερικό, όπως και ο χώρος αποσκευών κατά 12% φτάνοντας τα 337 λίτρα, ιδιαίτερο χαρακτηριστικό στην επιλογή αυτοκινήτων εκείνη την εποχή.
Το Kadett B έγινε επιτυχία, με την παραγωγή τον πρώτο χρόνο να ξεπερνά τα 105.000 αντίτυπα. Και ενώ σήμερα το 60% των συμπαγών μοντέλων είναι εκδόσεις station wagon, την εποχή εκείνη το ποσοστό των CarAvan ήταν γύρω στο 17%. Η επιτυχία του ταξίδεψε πέρα από τα Γερμανικά σύνορα, με περίπου το 50% της ετήσιας παραγωγής να εξάγεται. Το Kadett κυκλοφορούσε σε 120 χώρες, και χωρίς ποτέ να αποκαλείται παγκόσμιο αυτοκίνητο, στην πραγματικότητα ήταν διεθνές μοντέλο.
Το Opel Rallye Kadett
Πολύ πριν η VW κάνει την είσοδό της στην κατηγορία GTI, το Rallye Kadett που λανσαρίστηκε το 1966 ήταν ο προάγγελος όλων των συμπαγών σπορ αυτοκινήτων. Το coupé με ματ μαύρο καπό και ρίγες αρχικά ήταν διαθέσιμο με μία έκδοση twin-carburetor 60 ίππων του κινητήρα 1.1, και από το 1967, και με κινητήρα 1.9. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το ματ μαύρο καπό δεν ήταν στιλιστική εξτραβαγκάντζα, αφού απέτρεπε την αντανάκλαση από τις ισχυρές ηλιακές ακτίνες, ένα θέμα που επισημάνθηκε για πρώτη φορά στους αγώνες ράλι της εποχής. Ο κινητήρας των 90 ίππων βοηθούσε το coupé να σημειώσει τελική ταχύτητα μέχρι τα 170 χ.α.ω., ενώ το σπορ πλαίσιο διασφάλιζε επιπλέον αποθέματα ασφάλειας. Με τα σπορ χαρακτηριστικά και τις οδηγικές επιδόσεις του, το Rallye Kadett αποτέλεσε άριστη βάση για ερασιτέχνες του σπορ. Έγινε διάσημο σε τοπικό και διεθνές επίπεδο με νίκες σε όλα τα είδη αγώνων σε χωμάτινες ή ασφάλτινες, αλλά και χιονισμένες επιφάνειες. Οι νίκες του διαδέχονταν η μία την άλλη: το αξιόπιστο και προσιτό Rallye Kadett γιόρτασε επιτυχίες στα Rallye Stuttgart-Lyon-Charbonnières, Hessen Rallye, Rallye Trifels και Tour de Luxembourg. Ο βελτιωτής της Opel Günther Irmscher κέρδισε το Tour d’ Europe το 1967. Την ίδια χρονιά, το Kadett γιόρτασε τη μεγαλύτερη νίκη του μέχρι την εποχή εκείνη: η ομάδα Lambart/Vogt αναδείχτηκε νικήτρια κατηγορίας στο Rallye Monte Carlo. Το πόσο δημοφιλές και επιτυχημένο ήταν το Rallye Kadett στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού την εποχή εκείνη φαίνεται και στις στατιστικές από το 1968: σε συνολικά 238 αγωνιστικές διοργανώσεις, αυτό το μοντέλο σημείωσε τον εντυπωσιακό αριθμό των 222 νικών στην κατηγορία του καθώς και 345 δεύτερες και 287 τρίτες θέσεις σε βάθρα τερματισμών.
Ο «κομψός αδερφός» ονομάζεται Olympia
Η Opel έκανε για μία ακόμα φορά πρωτοπόρες επενδύσεις σε εξειδικευμένα μοντέλα με το Olympia A που βασίζεται στο Kadett B. «Το Olympia αποτυπώνει την επιτυχημένη φιλοσοφία του Kadett σε υψηλότερο επίπεδο» έγραφε το δελτίο τύπου της Opel εκείνη την εποχή. Η εταιρία αποδείχτηκε ότι είχε σωστό ένστικτο: πάνω από 80.000 πελάτες αγόρασαν το Olympia A μεταξύ 1967 και 1970. Το πολυτελές coupé κυκλοφορούσε με ιπποδυνάμεις 60, 75 και 90 ίππων, και ο αναβαθμισμένος εξοπλισμός του περιλάμβανε ειδική μοκέτα με πυκνό πέλος και ταμπλό οργάνων με αληθινή ξύλινη επένδυση. Μια διαφορετική μάσκα με χρωμιωμένο πλαίσιο που αγκάλιαζε και τα φτερά, ορθογώνιοι προβολείς και μεγαλύτερα πλαϊνά παράθυρα συνέθεταν την εξωτερική οπτική αναβάθμιση.
Kadett Hatchback
Η καριέρα του Kadett B τελείωσε τον Ιούλιο του 1973 μετά από παραγωγή 2.6 εκατομμυρίων οχημάτων. Η πολυδιάστατη και ποικίλα γκάμα και οι πολυάριθμες στιλιστικές δυνατότητες αποτέλεσαν πρότυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και με το Rallye Kadett, η Opel ίδρυσε την κατηγορία συμπαγών σπορ αυτοκινήτων για το ευρύ κοινό.
FAST LANE
Peugeot
Η διαρκής έρευνα στον τομέα του infotainment, οδήγησε την Peugeot στο να σχεδιάσει την δωρεάν εφαρμογή myPeuge η οποία συμβάλει σε μια πιο δυναμική και αμφίδρομη σχέση με τους πελάτες της. Κατεβάζοντας την εφαρμογή myPeugeot στο κινητό τηλέφωνο (smart phone) ή τάμπλετ, o χρήστης ενημερώνεται για μια σειρά θεμάτων που αφορούν τη μάρκα αλλά και το αυτοκίνητο του. Μέσω της εισαγωγής του πλαισίου του αυτοκινήτου του, ο χρήστης έχει πρόσβαση στις πάρα πολλές πληροφορίες. Η νέα εφαρμογή είναι διαθέσιμη για συσκευές με λειτουργικό IOS και Android.
Nissan
Η Nissan επεκτείνει περαιτέρω την πλούσια γκάμα του X-Trail με την προσθήκη ενός νέου, τετρακύλινδρου υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6 λίτρων απόδοσης 163 ίππων. Με την κωδική ονομασία DIG-T 163 , ο νέος αυτός, πληροί τους αυστηρούς κανονισμούς εκπομπών ρύπων EURO6, συνδυάζοντας συναρπαστικές επιδόσεις με χαμηλές εκπομπές CO2 και σημαντική οικονομία καυσίμου. Ο νέος κινητήρας DIG-T 163 θα είναι διαθέσιμος το προσεχές Φθινόπωρο, με κίνηση στους εμπρός τροχούς και με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων.
Pirelli
Το διάσημο πλέον, Ημερολόγιο Pirelli με τις αισθησιακές πόζες γοητευτικών γυναικών, εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1964. Έχοντας αποδέκτες μόνο σημαντικούς πελάτες και VIPs, το ημερολόγιο έγινε το απόλυτο φετίχ, προβάλλοντας την ομορφιά μοντέλων όπως η Alessandra Ambrosio, Gisele Bündchen, Naomi Campbell, Laetitia Casta, Cindy Crawford, Penélope Cruz, Milla Jovovich, Heidi Klum, Angela Lindvall, Sophia Loren και Kate Moss.
Με την ευκαιρία της επετείου των 50 χρόνων από το πρώτο Pirelli Calendar, οι εκδόσεις TASCHEN δημιούργησαν ένα συλλεκτικό τόμο που περιλαμβάνει όλα τα ημερολόγια σε φωτογράφηση των Richard Avedon, Peter Beard, Patrick Demarchelier, Nick Knight, Karl Lagerfeld, Inez van lamsweerde και Vinoodh Matadin, Annie Leibovitz, Peter Lindbergh, Sarah Moon, Terry Richardson, Herb Ritts, Mario Sorrenti, Bert Stern, Mario Testino, Bruce Weber, και πολλών ακόμα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.