Ελλαδα

Μετρό: Πού οφείλονται οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια

Οι καταγγελίες για ελλείψεις - Αναζητούνται λύσεις

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
metro-athina
Μετρό Αθήνας © INTIME NEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

Τα κενά στο προσωπικό και άλλα προβλήματα, ρίχνουν το επίπεδο της εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού στο μετρό.

Οι ελλείψεις σε τεχνικό προσωπικό στα σταθερά μέσα τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) ευθύνονται για τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται. Την ίδια στιγμή, αν και οι Σταθερές Συγκοινωνίες (ΣΤΑΣΥ) και το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών αναζητούν λύσεις, αυτές υπονομεύονται από την έλλειψη ρευστότητας. 

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των εργαζομένων στο μετρό Σπ. Ρεβύθης, όπως τονίζει σε σχετικό ρεπορτάζ της η Καθημερινή, κάνει λόγο για κενά σε προσωπικό, τα οποία θέτουν σε κίνδυνο το επίπεδο εξυπηρέτησης του σχεδόν ενός εκατομμυρίου χρηστών ημερησίως όλων των μέσων σταθερής τροχιάς.

Ο ίδιος καταγγέλλει ότι οι ελλείψεις προσωπικού είναι εντονότατες και κάνει λόγο για αποδεκατισμένα τεχνικά τμήματα, τα οποία δεν καλύπτονται λόγω της απαγόρευσης προσλήψεων. Στο ίδιο πλαίσιο, τονίζει ότι 80 από τα 109 εκδοτήρια παραμένουν κλειστά για τον ίδιο ακριβώς λόγο. Όπως σημειώνει το ρεπορτάζ, πληγή για τις συγκοινωνίες αποτελούν και οι συνταξιοδοτήσεις, καθώς δεν αντικαθίσταται το προσωπικό που αποχωρεί. 

Ο ρυθμός των δρομολογίων

Όπως αναφέρει η Καθημερινή πάντως, το τελευταίο διάστημα ο ΟΑΣΑ σε συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών έχει καταφέρει μια πρώτη μείωση των χρονοαποστάσεων μέσω της δρομολόγησης επιπλέον συρμών σε μετρό και ηλεκτρικό. Παρ' όλα αυτά τα προβλήματα παραμένουν.

Ειδικότερα, στη Γραμμή 2 του μετρό έχουν δρομολογηθεί δύο επισκευασμένοι συρμοί, όπως και άλλοι δύο στη γραμμή 1 (ηλεκτρικός σιδηρόδρομος).

  • Στη γραμμή 2, κυκλοφορούν πλέον 16 συρμοί το πρωί και 18 το απόγευμα, μειώνοντας τον μέσο χρόνο αναμονής από τα 4.45 λεπτά σε 4.15.
  • Στη γραμμή 3 για αεροδρόμιο, από 18 οι συρμοί αυξήθηκαν σε 20, με τον μέσον όρο αναμονής των επιβατών να φτάνει τα 4.30 λεπτά.
  • Στη γραμμή 1, οι συρμοί από 19 αυξήθηκαν σε 21, μειώνοντας τον χρόνο αναμονής από 6 λεπτά στα 5.30.

Σημειώνεται πάντως ότι, αν και δρομολογούνται αυξημένοι συρμοί, ο μέσος όρος ηλικίας του τροχαίου υλικού είναι ιδιαίτερα αυξημένος (περίπου 30 ετών), με αποτέλεσμα να παρουσιάζονται πολύ συχνότερα βλάβες.

Σύμφωνα με την Καθημερινή, οι προσπάθειες επικεντρώνονται στην εύρεση χρηματοδότησης για την αναβάθμιση του συνόλου των παλαιών συρμών της γραμμής 1 (πρώην ΗΣΑΠ), καθώς και στην αγορά νέων, προκειμένου να ενισχυθούν τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ