- CITY GUIDE
- PODCAST
-
18°
Αναδρομικά: Πότε θα ανοίξει η πλατφόρμα για τροποποιήσεις
Ποιοι δικαιούνται ρύθμιση για πληρωμή έως 48 δόσεις
Οδηγός για τα αναδρομικά, τι πρέπει να ξέρουν οι φορολογούμενοι για τις τροποποιητικές δηλώσεις, η προθεσμία και τα πρόστιμα
Μετά το Πάσχα και το αργότερο μέχρι τα μέσα Μαΐου αναμένεται να ανοίξει η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ (myAADE), ώστε να μπορέσουν οι φορολογούμενοι να υποβάλουν τις τροποποιητικές δηλώσεις για τα αναδρομικά που πήραν εντός του 2025 και τα οποία αφορούν προηγούμενα φορολογικά έτη.
Αναδρομικά από συντάξεις, μισθούς, αγροτικές επιδοτήσεις ή πληρωμές μετά από δικαστικές αποφάσεις πρέπει να εμφανιστούν στην Εφορία με τροποποιητικές δηλώσεις για τα φορολογικά έτη, στα οποία αντιστοιχούν τα ποσά.
Η προθεσμία για την υποβολή των δηλώσεων αυτών είναι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2026. Σε αυτήν την περίπτωση δεν προβλέπονται πρόστιμα και προσαυξήσεις.
Πώς δηλώνετε τα αναδρομικά στην Εφορία
Για φορολογικά έτη από το 2015 και μετά, οι τροποποιητικές δηλώσεις αναδρομικών υποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Ο φορολογούμενος επιλέγει το αντίστοιχο έτος υποβολής, στη συνέχεια κάνει κλικ στην επιλογή «Τροποποιητική δήλωση» και έπειτα πατά πάνω στη «Δήλωση Αναδρομικών Ε1».
Αφού εμφανιστούν οι κωδικοί με τα προσυμπληρωμένα ποσά, η δήλωση υποβάλλεται οριστικά εντός της προθεσμίας που λήγει στις 31 Δεκεμβρίου 2026.
Προσοχή! Εφόσον υπάρχουν αναδρομικά για πάνω από ένα έτη, πρέπει να υποβληθούν ξεχωριστές τροποποιητικές δηλώσεις. Π.χ. Αν τα αναδρομικά που πήρε ο φορολογούμενος το 2025 είναι από το φορολογικό έτος 2023, πρέπει να επιλέξει ως έτος υποβολή το 2024.
Μέχρι πότε η πληρωμή, ποιοι δικαιούνται δόσεις
Σημειώνεται ότι ο φόρος που θα προκύψει μετά την εκκαθάριση της τροποποιητικής δήλωσης πρέπει να εξοφληθεί εφάπαξ μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 2027. Προσοχή! Οι συνταξιούχοι που πήραν αναδρομικά, έχουν τη δυνατότητα ρύθμισης της οφειλής σε έως 48 μηνιαίες δόσεις με προσαύξηση.
Ο υπολογισμός του φόρου γίνεται βάσει των φορολογικών κλιμάκων και της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης που ήταν σε ισχύ το φορολογικό έτος στο οποίο ανάγονται τα αναδρομικά. Διευκρινίζεται ότι από τον τελικό φόρο θα αφαιρεθούν τυχόν ποσά που έχουν ήδη παρακρατηθεί κατά την πληρωμή των αναδρομικών, τα οποία συνήθως υπολογίζονται με συντελεστή 20%.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Θα κινηθώ δικαστικά για την προστασία της προσωπικότητάς μου», γράφει σε ανάρτησή του
«Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με αποσπασματικές λογικές», τόνισε ο Περιφερειάρχης Αττικής
Τη σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Αγροτικής Πολιτικής προτείνει το κόμμα της Χαριλάου Τρικούπη
Μενδώνη: «Η Ελλάδα χτίζει γέφυρες πολιτισμού στις Πρέσπες»
Στο Καστελλόριζο βρέθηκε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής
Ανοίγει ο δρόμος για επενδύσεις 1 δισ. ευρώ
«Ήταν ταγμένος στην αποστολή του δημόσιου λειτουργού»
Η ημερομηνία που περιμένουν πώς και πώς οι καταναλωτές
«Δεν πρέπει η πορεία αυτή να σταματήσει»
Τα κρίσιμα ζητήματα για τα πανεπιστήμια που μπαίνουν στην ατζέντα
Αυξήσεις έως και 55% στην ενέργεια - Έντονες πιέσεις σε στέγαση, μεταφορές και υπηρεσίες
Η απόφαση για την ένταξή του στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας ελήφθη από τον Κυριάκο Μητσοτάκη
Οι δικαιούχοι και τα ποσά που δίνονται
Γιατί τα λόγια του ΥΠΕΞ των ΗΠΑ στην Πνύκα δεν έχουν καμία σημασία
Ποιες μεταφορές μπαίνουν στο μικροσκόπιο της Εφορίας
Η απάντηση για τα σχόλια που δέχθηκε
Γιατί πληρώνονται αρκετά νωρίτερα
«Το καλώδιο μπορεί να προχωρήσει χωρίς καμία έκπτωση στα κυριαρχικά μας δικαιώματα» - Όσα τόνισε ο πρωθυπουργός στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ
Η ομιλία του Μάρκο Ρούμπιο στην Αθήνα επαναφέρει το ερώτημα πώς μπορούν να συνυπάρξουν η στρατηγική ισχύς, η ελευθερία και οι δημοκρατικές αξίες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.