Πολιτικη & Οικονομια

Σκληρή σύγκρουση Κυρανάκη – Πελετίδη για τον σιδηρόδρομο στην Πάτρα: «Δεν θέλει λύση, θέλει σόου»

Παρά την οξύτητα, ο αναπληρωτής υπουργός άφησε περιθώριο συνεννόησης

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κυρανάκης
© ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Σκληρή σύγκρουση Κυρανάκη – Πελετίδη για τον σιδηρόδρομο στην Πάτρα: «Δεν θέλει λύση, θέλει σόου»

Η συζήτηση για το μέλλον του σιδηροδρόμου στην Πάτρα εξελίχθηκε σε μετωπική σύγκρουση ανάμεσα στον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη και τον δήμαρχο Πατρέων Κώστα Πελετίδη. Στη σύσκεψη φορέων, ο τόνος ανέβηκε νωρίς, με τον κ. Κυρανάκη να καταγγέλλει ότι οι «μαξιμαλιστικές απαιτήσεις» της δημοτικής αρχής εμποδίζουν την πρόοδο του έργου. «Με τέτοιες σκέψεις το τρένο δεν θα φτάσει ποτέ στην Πάτρα. Μήπως δεν θέλετε πραγματικά να φτάσει;» είπε, προκαλώντας την άμεση αντίδραση του δημάρχου.

Ο κ. Πελετίδης απάντησε ότι η κυβέρνηση «υποβαθμίζει» την τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας και ότι η προτεινόμενη επιφανειακή διέλευση «ακυρώνει την ανάπλαση και την ποιότητα ζωής». Δεν δέχθηκε, όπως είπε, ότι η Πάτρα πρέπει να περιμένει τις ευρωπαϊκές διαδικασίες, τονίζοντας ότι η πόλη «δικαιούται τη μεγάλη επένδυση του τρένου όπως πρέπει».

Σύμφωνα με το The Best, η αντιπαράθεση κορυφώθηκε όταν ο κ. Κυρανάκης επανέφερε παλαιότερη συζήτησή τους, υποστηρίζοντας πως ο δήμαρχος είχε ζητήσει πλήρη υπογειοποίηση, ακόμη και εις βάρος αμυντικών δαπανών. Ο κ. Πελετίδης απέρριψε τον ισχυρισμό, κατηγορώντας την κυβέρνηση ότι μπλοκάρει την ανάπλαση και επιμένει να περάσουν οι γραμμές μέσα από τον αστικό ιστό.

Παρά την οξύτητα, ο αναπληρωτής υπουργός άφησε περιθώριο συνεννόησης. «Παρότι μας χωρίζει ιδεολογική άβυσσος, βλέπω κοινό έδαφος. Κι εγώ, αν ήμουν κάτοικος της Πάτρας, θα ήθελα πλήρη πρόσβαση στο παραλιακό μέτωπο», σημείωσε, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση λέει «ναι» στην ανάπλαση χωρίς επιφανειακό τρένο και «ναι» στην τροχιοδρομική λύση στον αστικό χώρο.

Ο κ. Κυρανάκης εμφανίστηκε αποφασισμένος να προχωρήσει το σχέδιο. Είπε ότι η Ελλάδα θα επανακαταθέσει έως τον Μάρτιο νέα πρόταση για χρηματοδότηση της υπογειοποίησης στο τμήμα Αγίου Διονυσίου – Αγίου Ανδρέα, με μονή σήραγγα σχεδιασμένη πρωτίστως για εμπορευματικές μεταφορές. Τόνισε ότι η κυβέρνηση είχε ήδη προτεραιοποιήσει το πατρινό αίτημα έναντι άλλων έργων, αλλά αυτό είχε απορριφθεί στον προηγούμενο κύκλο ευρωπαϊκής αξιολόγησης.

Παρουσιάζοντας την κυβερνητική πρόταση, έδωσε μια συνολική εικόνα: σταθμός North Patra στην Εγνατία, επίγεια μετρική διπλή γραμμή από Ρίο έως Κανελλοπούλου, επιφανειακός σταθμός εκεί, επίγεια γραμμή έως Αγιο Διονύσιο και υπόγεια διέλευση έως Άγιο Ανδρέα. Από εκεί και πέρα, η γραμμή θα συνεχίζει επίγεια με σύνδεση στην Πειραϊκή Πατραϊκή. Ζήτησε επίσης να προβλεφθεί υποδομή για τραμ στα υπέργεια τμήματα όπου ο δήμος σχεδιάζει πάρκο.

Το μόνο σίγουρο είναι πως, παρά τις συγκλίσεις που αναγνώρισε ο κ. Κυρανάκης, η πολιτική απόσταση των δύο πλευρών παραμένει μεγάλη. Η Πάτρα περιμένει το επόμενο βήμα — και την απάντηση στο ερώτημα αν το νέο τρένο θα φτάσει τελικά όπως το φαντάζεται η πόλη ή όπως το σχεδιάζει η κυβέρνηση.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

O Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Νίκος Χριστοδουλίδης συζητούν στο Μέγαρο Μαξίμου
Τηλεφωνική επικοινωνία Μητσοτάκη - Χριστοδουλίδη ενόψει κρίσιμων εξελίξεων στο Κυπριακό

Συντονισμός Αθήνας–Λευκωσίας πριν από τη συνάντηση Χριστοδουλίδη με τον Τουρκοκύπριο ηγέτη, παρουσία της Προσωπικής Απεσταλμένης του ΟΗΕ για το Κυπριακό

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY