- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Κωνσταντίνος Κυρανάκης: Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών για το πρόγραμμα HEPOS
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης μίλησε σήμερα (11.4) στον ΣΚΑΪ και μεταξύ άλλων ανέφερε ότι σε τρεις μήνες αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το νέο σύστημα HEPOS τρένα.
Συγκεκριμένα, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, στο HEPOS, λέγοντας συγκεκριμένα: «χθες ξεκίνησε από του Ρέντη ένα τρένο το οποίο έχει πάνω ένα καινούργιο σύστημα, το HEPOS (Hellenic Positioning System), το οποίο για πρώτη φορά μάς επιτρέπει, σε αντίθεση με το GPS, να έχουμε ακριβή γεωεντοπισμό τρένου με απόκλιση 5 εκατοστών. Όπου έχει πάει αυτό το σύστημα, χαρτογραφείται το δίκτυο, άρα όποιο επόμενο τρένο πάει με αυτό το σύστημα, μπορείς να βλέπεις ακριβώς σε ποια θέση είναι και να σου δίνει στοιχεία όχι μόνο για την οριζόντια θέση επί της γης, αλλά και κάθετα. Αυτά θα μας βοηθήσουν για λακκούβες, καθιζήσεις, προβλήματα στις ράγες, τα οποία γρήγορα, χωρίς να διαπιστώνονται μετά από μήνες, θα πηγαίνουμε να τα φτιάχνουμε πριν χαλάσουν».
Όπως διευκρίνισε ο κ. Κυρανάκης πρόκειται για ένα ελληνικό σύστημα το οποίο χρησιμοποιούν οι τοπογράφοι και οι σεισμολόγοι που απαιτεί εγκατάσταση σε κάθε τρένο. «Το σύστημα αυτό μπορεί να το βρει ο καθένας στο Διαδίκτυο, το γνωρίζω από την προηγούμενη ιδιότητά μου ως υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και τι κάνει; Παίρνει το δορυφορικό σήμα και με 300 επίγειους σταθμούς που ήδη υπάρχουν, κάνει ουσιαστικά μια τριγωνοποίηση του σήματος, προσφέροντας καλύτερη ακρίβεια. Για παράδειγμα, στους σεισμούς της Σαντορίνης, με αυτό το σύστημα οι σεισμολόγοι ανακοίνωσαν ότι μετακινήθηκε ο φλοιός της γης 7 χιλιοστά στην Καλντέρα. Άρα θα λειτουργεί με μια συνεχή ροή των δεδομένων, με μια μόνιμη σύνδεση Internet πάνω σε κάθε τρένο και με μια κάμερα σε κάθε μηχανή τρένου. Θα είναι έτοιμο σε 3 μήνες και θα μπορεί να προβλέπει όποια πιθανά λάθη, ώστε να μηδενίσουμε την πιθανότητα σύγκρουσης».
Κυρανάκης για αναδιοργάνωση ΟΣΕ: Στα 3 λάθη θα υπάρχει απόλυση
Ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης αναφέρθηκε στο σχέδιό για την αναδιοργάνωση του ΟΣΕ, σημειώνοντας ότι έχει δυο βασικούς πυλώνες: το προσωπικό και τα συστήματα ασφαλείας, όπως είπε. Αναφορικά με το πρώτο, ο κ. Κυρανάκης σημείωσε ότι «από τους διαλόγους της ντροπής διαπιστώθηκε ότι το επίπεδο πρωτοκόλλων της επικοινωνίας δεν αντιστοιχεί σε ανθρώπους που διαχειρίζονται ζωές. Προχωράμε σε ψυχομετρικά τεστ σε συνεργασία με το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας. Αυτό έχει ήδη συμφωνηθεί και θα προχωρήσει, ενώ θα γίνουν μετεκπαιδεύσεις. Αυτήν την εβδομάδα που μας έρχεται έχω συνάντηση με την Deutsche Bank, για να δούμε τα συστήματα προσομοιωτών που μπορούν να δώσουν στους μηχανοδηγούς πολύ καλύτερα αποτελέσματα και εκπαίδευση υπό συνθήκες πίεσης. Θα έχουμε, επίσης, έναν αυστηροποιημένο γενικό κανονισμό κίνησης για τον οποίον ξεκινήσαμε ήδη την αναθεώρησή του».
«Πριν περάσεις κόκκινο σηματοδότη, προηγείται μια εντολή. Το δόγμα στον σιδηρόδρομο τόσα χρόνια ήταν και είναι πως όταν τηρείται ευλαβικά ο γενικός κανονισμός, τα τρένα είναι ασφαλή. Πώς διαπιστώνεται αυτό όμως; Εκ των υστέρων. Εμείς θέλουμε πριν περάσει κόκκινο σηματοδότη, την εντολή που είναι λάθος και την παράλειψη αυτής να την προλαβαίνουμε. Διοικητικά λοιπόν έχουμε πάρει την απόφαση όταν διαπιστώνονται τέτοια λάθη, στο πρώτο λάθος θα απομακρύνεσαι και θα επανεκπαιδεύεσαι, στο δεύτερο θα υπάρχει μια πιο αυστηρή ποινή, στο τρίτο θα υπάρχει απόλυση», σημείωσε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Σχετικά με το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ, τόνισε ότι το πρόβλημα εντοπίστηκε στις σελίδες 95 έως 108 για την πυρόσφαιρα, όχι στο σύνολο του πορίσματος. «Στις συνομιλίες που είχα τις προηγούμενες μέρες και με τους Ευρωπαίους του ERA, οι άνθρωποι αυτοί μάς έλεγαν ότι το 99% του πορίσματος αφορά στην ασφάλεια σιδηροδρόμων και 1% στην ανάλυση της πυρόσφαιρας. Ο δημόσιος διάλογος είναι 99% πυρόσφαιρα και 1% ασφάλεια τρένων. Στο κεφάλαιο της πυρόσφαιρας, λέει το πόρισμα ότι δεν είναι οριστικό. Δεν το ανακαλύψαμε τώρα, το έλεγε από τις 27/2. Και λέει ότι στο επόμενο διάστημα θα συμβληθεί με εγνωσμένου κύρους ίδρυμα, για να πιστοποιηθούν τα αίτια. Και ότι παρότι δεν είναι οριστικό, συνειδητά επιλέγουμε να δημοσιοποιηθεί το πόρισμα ολόκληρο. Κατά τη γνώμη μου, για όποιον διαβάσει το πόρισμα, θα διαπιστώσει ότι έχει γίνει μια πολύ σοβαρή δουλειά. Φυσικά ισχύει το πόρισμα, όμως το κεφάλαιο της πυρόσφαιρας έγινε με προφορικότητα από ό,τι φαίνεται και με προχειρότητα».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς σχολιάζει την εκδήλωση για την «Ιθάκη»
Ποιοι δικαιούνται το δώρο - Πώς υπολογίζεται και ποιες κυρώσεις προβλέπονται για τους εργοδότες
«Ζωτικής σημασίας για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις η Βόρεια Ελλάδα» είπε η Αμερικανίδα πρέσβειρα
«Η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη και απαιτητική για τον αγροτικό κόσμο και αποτυπώνεται και στις κινητοποιήσεις»
«Η κατάληξη θα είναι το νησί της Καλυψώς με την ψευδαίσθηση της Ιθάκης»
Πολιτική Προστασία και υπηρεσίες σε 24ωρη επιφυλακή για την ασφάλεια των πολιτών
Τονίζει τη σημασία του διαλόγου με Τουρκία και Λιβύη - Ζητά «πατριωτικό ρεαλισμό»
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν λέει ποιος φταίει...» σημείωσε
Τι κάνουν όσοι θα ήθελαν αντιπολίτευση της προκοπής;
«Γονάτιζε μπροστά στους ξένους και υπέγραψε το χειρότερο από τα τρία μνημόνια» τόνισε
Τι να προσέξουν οι δικαιούχοι
Σε υψηλούς τόνους η κατάθεση στην εξεταστική επιτροπή
H απάντηση στα περί εργασιακής σχέσης της Σεμερτζίδου με το γραφείο της
600.000 ευρώ περισσότερα από το 2024
Είναι η τρίτη εκδήλωση του πρώτου κύκλου δημόσιων συζητήσεων του Books Journal και του Ωδείου Αθηνών
Ο πρωθυπουργός μίλησε σε εκδήλωση του υπουργείου
Τι αποφασίστηκε στη σύσκεψη του υπουργείου Πολιτικής Προστασίας
Η κατάθεση Μαγειρία στη Βουλή για επιδοτήσεις και ελέγχους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.