Πολιτικη & Οικονομια

Σούπερ μάρκετ: Έρχεται ο ευρωπαϊκός Κώδικας Δεοντολογίας

Μειώσεις τιμών και αλλαγές στο «1+1 δώρο»

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Σούπερ μάρκετ, πελατες
© ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

Οι αλλαγές στις προσφορές των προϊόντων τίθενται σε ισχύ από αύριο, 6 Μαρτίου

Μεγαλύτερη διαφάνεια στις εκπτώσεις, αλλαγές στις προσφορές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ και σαφή κριτήρια στον τρόπο επικοινωνίας της μείωσης τιμής προς τους καταναλωτές φέρνει νέος ευρωπαϊκός Κώδικας Δεοντολογίας.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-d8877ula8ln5)

«Μέχρι σήμερα, οι καταναλωτές έβλεπαν στα ράφια επιγραφές όπως "-30% ή -3 ευρώ", χωρίς να γνωρίζουν σε σχέση με ποια τιμή γινόταν η μείωση. Ο νέος κώδικας ορίζει ότι οποιαδήποτε μείωση τιμής πρέπει να συγκρίνεται με τη χαμηλότερη τιμή που είχε το προϊόν στο ίδιο κατάστημα τις τελευταίες 30 ημέρες» εξήγησε ο γενικός διευθυντής της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας, Απόστολος Πεταλάς. Οπως είπε στην ΕΡΤ, οι αλλαγές στις προσφορές των προϊόντων τίθενται σε ισχύ από αύριο, 6 Μαρτίου.

Όπως δήλωσε «αυτό είναι πλέον αυστηρά ελεγχόμενο, καθώς οι μηχανισμοί του υπουργείου Ανάπτυξης μπορούν να παρακολουθούν τις τιμές μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων». Παράλληλα, όπως πρόσθεσε, η νέα νομοθεσία δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να γνωρίζει ότι η προσφορά που βλέπει είναι πραγματική και όχι παραπλανητική.

Μία ακόμη σημαντική αλλαγή αφορά τις συσκευασίες προσφορών, όπως τα «1+1 δώρο» ή «2+1 δώρο», που διατίθενται συνεχώς στα ράφια. Πλέον, κάθε σούπερ μάρκετ είναι υποχρεωμένο να διαθέτει και την ατομική συσκευασία του προϊόντος, με διακριτή τιμή, ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να συγκρίνει και να διαπιστώνει αν υπάρχει πραγματική ωφέλεια στην προσφορά.

Ο κ. Πεταλάς έκανε, επίσης, αναφορά στη γενικότερη εικόνα των τιμών στην ελληνική αγορά, επισημαίνοντας ότι, σύμφωνα με τη Eurostat, ο πληθωρισμός στα τρόφιμα στην Ελλάδα για τον Φεβρουάριο του 2024 διαμορφώθηκε στο 0,5%, το χαμηλότερο ποσοστό στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπου ο μέσος όρος ήταν 2,7%.

Και όπως τόνισε «το ελαιόλαδο αυτή τη στιγμή δουλεύει θετικά για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα, όπως πέρυσι τέτοιον καιρό δούλευε αρνητικά, δεδομένου ότι είναι ένα βασικό προϊόν στο καλάθι του Έλληνα καταναλωτή».

H Eπιτροπή Καταναλωτών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών γνωστοποιεί ότι, εκτός από τον έλεγχο του υπουργείου Ανάπτυξης, θα παρακολουθεί την εξέλιξη των τιμών και ανακοίνωσε ότι, ήδη, προχωράει στην δημιουργία της δικής της βάση δεδομένων που θα καταγράφονται οι τιμές των αγαθών πρώτης ανάγκης.

«Ελπίζουμε ότι με το νέο κώδικα , θα αποτραπούν οι επιτήδειοι από παραπλανητικές πρακτικές σε βάρος του καταναλωτή και ότι ο έλεγχος θα γίνεται συστηματικά ακόμα και όταν δεν είναι παρούσες οι κάμερες» σημειώνεται στην ανακοίνωση της επιτροπής και υπογραμμίζεται ότι καλούνται οι καταναλωτές να παρατηρούν τις τιμές στα προϊόντα που ψωνίζουν για το νοικοκυριό τους από τα σούπερ μάρκετ «και σε οποιαδήποτε περίπτωση διαπιστώσουν παραπλανητική έκπτωση και αθέμιτες πρακτικές, να επικοινωνήσουν με την Επιτροπή Καταναλωτών και να μας αναφέρουν έστω και ανώνυμα στο email: epitropikatanalwtwn@eea.gr, την ημερομηνία, την ακριβή περιγραφή του προϊόντος, το κατάστημα, την περιοχή και την αρχική τιμή πώλησης, καθώς και την τιμή που εντόπισαν» καταλήγει η ανακοίνωση της επιτροπής.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY