- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Σταϊκούρας: Οι αλλαγές στο σιδηροδρομικό δίκτυο μετά την τραγωδία των Τεμπών
«Τα προβλήματα είναι διαχρονικά, αλλά έχουμε σχέδιο δράσης», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών
Σταϊκούρας: Η πραγματικότητα είναι ότι σήμερα από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη, στο 80% του δικτύου, υπάρχει και σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας μίλησε στην εκπομπή «Update» του ΕΡΤNews για την κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μετά την τραγωδία των Τεμπών.
Αναφορικά με το αν ο πολίτης, ο οποίος παίρνει το τρένο για να πάει στη Θεσσαλονίκη, αισθάνεται ασφαλής ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών απάντησε: «Σήμερα που μιλάμε και για μεγάλο χρονικό διάστημα, αυτό ήταν και αντικείμενο συζήτησης, αν υπήρχε η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση, πιθανόν να μην είχαμε το δυστύχημα στα Τέμπη, υποστηρίζουν κάποιοι».
Και συμπλήρωσε: «Δεν θα ασχοληθώ με διαρροές. Θα σας μιλήσω για την πραγματικότητα. Η πραγματικότητα είναι ότι σήμερα από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη, στο 80% του δικτύου, υπάρχει και σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση εγκατεστημένη και λειτουργική.
Γιατί λέω 80%; Γιατί στο 20% του δικτύου έχει καταστραφεί το σύστημα αυτό εξαιτίας της κακοκαιρίας Ντάνιελ και θα γίνει επιδιόρθωση με όρους υψηλότερης ανθεκτικότητας τους επόμενους περίπου 18 μήνες. Οι εργασίες ξεκινούν τον επόμενο ή τους επόμενους δύο μήνες.
Τον Σεπτέμβριο του 2023 ήμασταν 100% έτοιμοι και λειτουργικοί από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση και ETCS επί της γραμμής, αλλά είχαμε καταστροφή στο 20% του δικτύου στη Θεσσαλία, το οποίο θα επισκευαστεί και θα παραδοθεί περίπου το καλοκαίρι του 2026.
Σε αυτό το τμήμα γίνεται με απόλυτη ασφάλεια σήμερα η μετακίνηση των πολιτών. Ταυτόχρονα έχουμε 4 Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων και 5 κέντρα ελέγχου της τηλεδιοίκησης.
Σήμερα έχουμε περισσότερο προσωπικό στον ΟΣΕ από ό, τι είχαμε πριν από ένα χρόνο και επίκεινται άλλες 140 προσλήψεις σε τεχνίτες, σταθμάρχες και μια σειρά από άλλες ειδικότητες που χρειάζεται ΟΣΕ».
Για το αν είμαστε πιο ασφαλείς σε σύγκριση με την τραγωδία ή πριν από αυτή ο κ. Σταϊκούρας είπε: «Το 2019 σε κάποια από αυτά τα συστήματα ήταν μόνο το 1% εγκατεστημένο.
Άρα είναι προφανές ότι υπάρχει διαρκής πρόοδος και συνεχίζουμε. Έχουμε ένα σχέδιο δράσης – γιατί δεν θέλω να ωραιοποιώ καταστάσεις – τα προβλήματα είναι διαχρονικά και συσσωρευμένα επί δεκαετίες.
Έχουμε συνεπώς να αντιμετωπίσουμε σε μικρό χρονικό διάστημα μετά τα Τέμπη πάρα πολλές δυσλειτουργίες, συσσωρευμένες σε δεκαετίες. Έχουμε ένα σχέδιο δράσης συμφωνημένο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με χρονικό ορίζοντα περίπου μέχρι το τέλος του 2026, που υλοποιώντας το – ήδη έχουμε ξεκινήσει να το υλοποιούμε – θα έχουμε ακόμα πιο ασφαλείς σιδηρόδρομους μέχρι τότε».
Αναφορικά με τη Hellenic Train ο υπουργός ανέφερε: «Σήμερα έχουμε τρεις συμβάσεις:
- Το ελληνικό Δημόσιο με τη Hellenic Train για τη μετακίνηση των επιβατών
- Τον ΟΣΕ με την Hellenic Train, έτσι ώστε να μπορεί να γίνεται χρήση της υποδομής
- Την ΓΑΙΑΟΣΕ με την Hellenic Train, για να γίνεται η ενοικίαση του τροχαίου υλικού
Αυτές οι συμβάσεις υλοποιούνται. Εάν προκύψει οτιδήποτε από την Ελληνική Δικαιοσύνη, τότε θα επαναξιολογηθεί από την ελληνική κυβέρνηση».
Αναφορικά με το αν πιστεύει ότι το αίτημα για δικαιοσύνη στην υπόθεση των Τεμπών ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε: « Θα υλοποιηθεί. Και εμπιστεύομαι τη Δικαιοσύνη ότι θα κάνει τη δουλειά της όπως πρέπει.
Αρκεί να αφήσουμε στην άκρη αυτά τα οποία βλέπουμε στον δημόσιο διάλογο να εξελίσσονται τις τελευταίες ημέρες, χυδαιότητα, τοξικότητα και εργαλειοποίηση.
Οφείλουμε να είμαστε ψύχραιμοι και να εργαστούμε ο καθένας για το καλύτερο, έτσι ώστε διαρκώς να υπάρχει αλήθεια και δικαιοσύνη και να ενισχύουμε την ασφάλεια των μεταφορών» και συμπλήρωσε: «Νομίζω ότι αυτό που επιδιώκουν πολλοί είναι να εργαλειοποιήσουν ένα τραγικό δυστύχημα, έτσι ώστε πάνω σε αυτό να έχουν πολιτική κερδοσκοπία και έχει αποδειχθεί αυτό και σήμερα και στο παρελθόν.
Γι’ αυτό και πρέπει όλοι με σοβαρότητα να αντιμετωπίσουμε την πραγματικότητα και να βοηθήσουμε όσο μπορούμε το έργο της Δικαιοσύνης, ο καθένας από το δικό του πόστο ευθύνης. Για παράδειγμα, πολιτική ευθύνη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να βοηθάει το έργο του ΕΔΟΣΑΑΜ, δηλαδή του Εθνικού Οργανισμού για τη διερεύνηση των σιδηροδρομικών και Αεροπορικών Ατυχημάτων και δυστυχημάτων, έτσι ώστε να υπάρχει ένα πόρισμα».
Για το πότε θα βγει το πόρισμα των Τεμπών ο κ. Σταϊκούρας λέει: «Σύμφωνα με την ανακοίνωση που έχει γίνει από τον ίδιο τον ΕΔΟΣΑΑΜ, θα είναι πριν από τις 28 σε αυτό το πόρισμα για να δούμε αν διευκολύνουμε και βοηθάμε και δεν επιδιώκουμε τη συγκάλυψη.
Οι δύο από τους τρεις που έχουν αναλάβει την υπόθεση είναι διερευνητές από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Σιδηροδρόμων, οι δύο από τους τρεις ξένοι και μάλιστα έχουμε ενισχύσει με χρηματοδότηση σημαντικά τον ΕΔΟΣΑΑΜ για να φέρουν ινστιτούτα από το εξωτερικό, έτσι ώστε ο καθένας από τη δική του πλευρά να συμβάλει σε αυτή την υπόθεση.
Άρα, με λίγα λόγια, σας είπα για παράδειγμα ποιο είναι το δικό μας πεδίο ευθύνης, έτσι ώστε να ενισχύουμε το έργο της δικαιοσύνης και να την βοηθάμε».
Σχετικά με το αν υπάρχουν ευθύνες για όλο αυτό το κλίμα καχυποψίας που υπάρχει ο υπουργός απαντά: « Σε ό, τι αφορά την υπόθεση αυτή καθαυτή των Τεμπών, ας περιμένουμε τις αποφάσεις της ελληνικής Δικαιοσύνης και μετά θα αξιολογήσουμε.
Σε κάθε περίπτωση όμως, ο πρωθυπουργός από τότε, από τον Φεβρουάριο, Μάρτιο του 2023, έχει τοποθετηθεί με παρρησία και έχει κάνει και την αυτοκριτική στα πεδία και τα επίπεδα τα οποία επιβάλλεται».
Τα ζητούμενα της υπόθεσης, τα επίδικα κατά τον Σταϊκούρα είναι τρία: «Αλήθεια, Δικαιοσύνη και διαρκής ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο πρωθυπουργός κάλεσε τους αγρότες σε συντεταγμένη εκπροσώπηση
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας εξαπολύει σφοδρή επίθεση στον πρώην πρωθυπουργό για «Ιθάκη» και Μάτι
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος άνοιξε την πόρτα σε συνάντηση - Τόνισε ότι οι παραβατικές συμπεριφορές δεν θα γίνουν ανεκτές
Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς σχολιάζει την εκδήλωση για την «Ιθάκη»
Ποιοι δικαιούνται το δώρο - Πώς υπολογίζεται και ποιες κυρώσεις προβλέπονται για τους εργοδότες
«Ζωτικής σημασίας για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις η Βόρεια Ελλάδα» είπε η Αμερικανίδα πρέσβειρα
«Η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη και απαιτητική για τον αγροτικό κόσμο και αποτυπώνεται και στις κινητοποιήσεις»
«Η κατάληξη θα είναι το νησί της Καλυψώς με την ψευδαίσθηση της Ιθάκης»
Πολιτική Προστασία και υπηρεσίες σε 24ωρη επιφυλακή για την ασφάλεια των πολιτών
Τονίζει τη σημασία του διαλόγου με Τουρκία και Λιβύη - Ζητά «πατριωτικό ρεαλισμό»
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν λέει ποιος φταίει...» σημείωσε
Τι κάνουν όσοι θα ήθελαν αντιπολίτευση της προκοπής;
«Γονάτιζε μπροστά στους ξένους και υπέγραψε το χειρότερο από τα τρία μνημόνια» τόνισε
Τι να προσέξουν οι δικαιούχοι
Σε υψηλούς τόνους η κατάθεση στην εξεταστική επιτροπή
H απάντηση στα περί εργασιακής σχέσης της Σεμερτζίδου με το γραφείο της
600.000 ευρώ περισσότερα από το 2024
Είναι η τρίτη εκδήλωση του πρώτου κύκλου δημόσιων συζητήσεων του Books Journal και του Ωδείου Αθηνών
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.