Πολιτικη & Οικονομια

Εκπνέει η προθεσμία για τη διασύνδεση POS με τις ταμειακές μηχανές - Ποια τα πρόστιμα

Οι διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ

62224-137655.jpg
Newsroom
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Κάρτα σε POS
Διασύνδεση POS με ταμειακές μηχανές - Τα πρόστιμα © EUROKINISSI/ ΕΦΗ ΣΚΑΖΑ

Διασύνδεση POS με ταμειακές μηχανές: Η προθεσμία και τα πρόστιμα - Διευκρινίσεις της ΑΑΔΕ

Εκπνέει η προθεσμία για τη διασύνδεση των POS με τις ταμειακές μηχανές. Οι επιχειρηματίες θα πρέπει να έχουν παραγγείλει, προμηθευτεί ή και εγκαταστήσει POS μέχρι και τις 29 Φεβρουαρίου 2024. Μετά από αυτήν την ημερομηνία, θα βρεθούν αντιμέτωποι με πρόστιμα.

Βαριά πρόστιμα για όσους δεν συνδέσουν ταμειακές μηχανές με POS Περιθώριο μέχρι 29 Φεβρουαρίου – Ποιες είναι οι κυρώσεις
Αυστηρότερα πρόστιμα για τους παρόχους POS, ταμειακών και υπερήμερες επιχείρησεις © EUROKINISSI / ΕΦΗ ΣΚΑΖΑ

Διασύνδεση POS με ταμειακές μηχανές - Προθεσμία και πρόστιμα

Τα νέα αυστηρά πρόστιμα έρχονται σε συνέχεια σειράς κινήσεων που προηγήθηκαν, από το Σεπτέμβριο του 2023, για την προετοιμασία των επιχειρήσεων (παρόχων και επαγγελματιών), που εμπλέκονται στο εγχείρημα. Στο διάστημα αυτό και στην περίοδο που μεσολαβεί μέχρι τις 29 Φεβρουαρίου, οι επιχειρήσεις έχουν το περιθώριο να προσαρμόσουν τις ταμειακές μηχανές με τα POS στις νέες απαιτήσεις με τελικό στόχο να ενισχυθεί η προσπάθεια αντιμετώπισης της φοροδιαφυγής. Ειδικότερα με τις διατάξεις που εισάγονται υποχρεώνονται οι εισαγωγείς, κατασκευαστές και έμποροι ταμειακών μηχανών (φορολογικών ηλεκτρονικών μηχανισμών – ΦΗΜ) να διασφαλίζουν συμβατότητα των ταμειακών με τα τερματικά EFT/POS και προβλέπονται οι εξής κυρώσεις:

  • Για όσες υπόχρεες επιχειρήσεις δεν διασυνδέσουν εντός της προθεσμίας τα τερματικά τους μηχανήματα POS με τις ταμειακές μηχανές: Προβλέπεται πρόστιμο 10.000 ευρώ, εφόσον τηρούν απλογραφικό λογιστικό σύστημα και 20.000 ευρώ για υπόχρεο διπλογραφικό. Τα πρόστιμα αυτά μειώνονται στο μισό για επιχειρήσεις είναι που εγκατεστημένες σε οικισμούς με πληθυσμό έως 500 κατοίκους και σε νησιά με πληθυσμό έως 3.100 κατοίκους, (πλην των τουριστικών). Σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας τα πρόστιμα διπλασιάζονται και για κάθε επόμενη ίδια παράβαση τριπλασιάζονται.
  • Για παρόχους τερματικών POS που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την ΑΑΔΕ: Προβλέπεται πρόστιμο 200.000 ευρώ και σε περίπτωση υποτροπής εντός πενταετίας, 300.000 ευρώ. Για όσους δεν αναβαθμίζουν τα τερματικά των οποίων είναι διαχειριστές, θα αίρεται η δήλωση συμμόρφωσης των τερματικών που διαθέτουν στην αγορά και θα επιβάλλεται πρόστιμο ύψους 100.000 ευρώ. Αν δεν έχει αναβαθμιστεί το σύνολο των τερματικών αλλά μόνο κάποια, προβλέπεται πρόστιμο 500 ευρώ ανά τερματικό που δεν έχει αναβαθμιστεί.
  • Για εισαγωγείς και κατασκευαστές ταμειακών μηχανών: Πρόστιμο 10.000 ευρώ και ανάκληση της άδειας καταλληλότητας του μοντέλου ταμειακής που δεν πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές.
  • Για παρόχους εμπορικών/λογιστικών προγραμμάτων διαχείρισης (Enterprise Resource Planning, «ERP»), που δεν έχουν διασφαλίσει την συμβατότητα με τις ταμειακές μηχανές και τα τερματικά POS, προβλέπονται πρόστιμα ύψους 10.000 ευρώ, ενώ τα παραστατικά θα θεωρείται ότι εκδόθηκαν από μη εγκεκριμένη ταμειακή ή μη αδειοδοτημένο Πάροχο Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης.
  • Για παρόχους υπηρεσιών τεχνικής υποστήριξης ταμειακών μηχανών ή προγραμμάτων διαχείρισης, οι οποίοι δεν δηλώνουν την πελατεία τους, προβλέπεται πρόστιμο 1.000 ευρώ ανά μη δηλωθέντα πελάτη, εκτός αν η παράβαση αφορά λιγότερο από το 15% των πελατών ή αριθμητικά λιγότερους από 10 πελάτες.
Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-czc6w7ha2z6h)

Διασύνδεση POS με ταμειακές μηχανές - 5 + 1 ερωτήσεις & απαντήσεις από την ΑΑΔΕ

Με αφορμή ερωτήματα που έχουν υποβληθεί, η ΑΑΔΕ απαντά σε 5+1 κρίσιμες ερωτήσεις για το έργο της διασύνδεσης των POS με τα Ταμειακά Συστήματα.

  • Ποιες είναι οι φάσεις για τη διασύνδεση POS - Ταμειακών Συστημάτων;

1.1. Δημιουργία Μητρώου Μέσων Πληρωμών (POS) των επιχειρήσεων: Συστήθηκε, τηρείται και επικαιροποιείται συνεχώς στην ψηφιακή πύλη myAADE Μητρώο Μέσων Πληρωμών (POS) (Α. 1137 /06.09.2023). Τα ενεργά POS των επιχειρήσεων δηλώνονται αυτοματοποιημένα μέσω διεπαφής (API), ανά δεκαήμερο από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) ή από τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs). Οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών, εφεξής, υποχρεούνται, από την 11η έως και την τελευταία ημέρα κάθε μήνα, να υποβάλλουν δήλωση για τις μεταβολές του προηγούμενου μήνα, εφόσον αυτές δεν έχουν δηλωθεί από τους Παρόχους, καθώς και για την επικαιροποίηση ή τυχόν διόρθωση των δηλωθέντων στοιχείων.

1.2. Υποβολή Δηλώσεων Συμμόρφωσης Παρόχων: Oι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) ημεδαπής ή αλλοδαπής δηλώνουν τη συμμόρφωσή τους προς τις απαιτήσεις λειτουργίας και διασύνδεσης με την ΑΑΔΕ για τα Μέσα Πληρωμών που διαθέτουν στους Xρήστες υπηρεσιών πληρωμών

1.3. Αναβάθμιση POS. Τα υφιστάμενα POS θα πρέπει να αναβαθμιστούν προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαδικασία της διασύνδεσής τους. Η αναβάθμιση των ενεργών POS πραγματοποιείται απομακρυσμένα με ευθύνη των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs). Οι επιχειρήσεις ενημερώνονται για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης μέσω της εφαρμογής του μητρώου μέσων πληρωμών.

Η ΑΑΔΕ ενημερώνει τους Χρήστες υπηρεσιών πληρωμών για τη δυνατότητα αναβάθμισης κάθε Μέσου Πληρωμών που διαθέτουν. Η ενημέρωση συντελείται με την αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και την ανάρτηση σχετικής ειδοποίησης στη θυρίδα τους (Τα Μηνύματά μου) στην ψηφιακή πύλη «myAADE», καθώς και με την αναγραφή ένδειξης «Προς Αναβάθμιση» στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών.

1.4. Διασύνδεση POS - Ταμειακών Συστημάτων: Στο τελευταίο στάδιο της διασύνδεσης, αναβαθμίζονται τα Ταμειακά Συστήματα (εφόσον απαιτείται) και διασυνδέονται με τα POS, με ευθύνη της επιχείρησης που τα χρησιμοποιεί. Η ΑΑΔΕ ενημερώνει κάθε Χρήστη υπηρεσιών πληρωμών για την ολοκλήρωση της αναβάθμισης του συνόλου των POS που διαθέτουν, με τρεις τρόπους:

  • μέσω email
  • μέσω σχετικής ειδοποίησης στην εφαρμογή «Τα Μηνύματά μου» στην ψηφιακή πύλη myAADE
  • με σχετική ένδειξη στα «Στοιχεία Μέσων Πληρωμών (EFT/POS)» στην εφαρμογή «Στοιχεία Επιχείρησης»

  • Τι πρέπει να κάνω για να διασυνδεθώ;

Θα πρέπει να ακολουθήσετε τα παρακάτω βήματα:

2.1. Προβολή στοιχείων POS. Τα στοιχεία των POS που έχουν υποβληθεί από τους Παρόχους Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και τους Παρόχους Μέσων Πληρωμών (NSPs), είναι διαθέσιμα στις επιχειρήσεις στην ψηφιακή πύλη myAADE / Μητρώο & Επικοινωνία / Μητρώο POS

2.2. Υποβολή δήλωσης διαφωνίας. Οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν POS υποβάλλουν Δήλωση Μέσων Πληρωμών, αποκλειστικά και μόνο στην περίπτωση που διαφωνούν με τα στοιχεία που εμφανίζονται στο Μητρώο Μέσων Πληρωμών

2.3. Αναβάθμιση POS. Η αναβάθμιση των ενεργών POS πραγματοποιείται απομακρυσμένα με ευθύνη των Παρόχων Μέσων Πληρωμών (NSPs)

2.4. Ειδοποίηση αναβάθμισης. Οι επιχειρήσεις λαμβάνουν ειδοποίηση με αποστολή email για την αναβάθμιση των POS που διαθέτουν

2.5. Διασύνδεση POS - Ταμειακού Συστήματος. Εντός 30 ημερών από την ειδοποίηση και το αργότερο έως τις 29/2/2024, ο τεχνικός ΦΗΜ διασυνδέει επιτόπια το POS με την Ταμειακή μηχανή και ολοκληρώνει τη διαδικασία

  • Ποιες είναι οι επιλογές μου για την έκδοση των παραστατικών;

Μπορείτε να επιλέξετε την έκδοση των παραστατικών σας είτε μέσω των διαθέσιμων πιστοποιημένων ταμειακών μηχανών (ΦΗΜ-OCR), είτε μέσω άυλων ταμειακών μηχανών από πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης (VCR).

Οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) και οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) διαθέτουν μοντέλα POS, για τα οποία έχουν υποβάλει Δήλωση Συμμόρφωσης για την διασύνδεση με τα Ταμειακά Συστήματα.

Τέλος, οι διαθέσιμες All in One λύσεις, έχουν τη δυνατότητα να λειτουργούν ως POS και ως Ταμειακό Σύστημα και είναι συμβατές με τις απαιτήσεις της διασύνδεσης POS - Ταμειακών Συστημάτων.

  • Μέχρι πότε πρέπει να έχω διασυνδεθεί;

Σε κάθε περίπτωση η διαδικασία διασύνδεσης των ταμειακών συστημάτων με τα POS τους ή απόκτηση νέων συστημάτων που πληρούν τις σχετικές προδιαγραφές πρέπει να έχει ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι τις 29/2/2024.

  • Δικαιούμαι χρηματοδότηση;

Στο πλαίσιο του Προγράμματος ενισχύονται υφιστάμενες ιδιωτικές Επιχειρήσεις που ασκούν οικονομική δραστηριότητα, και για τις οποίες συντρέχουν αθροιστικά και μεταξύ άλλων οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

  • Έχουν την έδρα τους ή υποκατάστημα στην ελληνική επικράτεια με ελληνικό ΑΦΜ.
  • Είναι ενεργές κατά την ημερομηνία υποβολής της αίτησης χρηματοδότησης από το πρόγραμμα.
  • Έχουν ιδρυθεί/ συσταθεί πριν την 01.01.2023.
  • Συνιστούν νομική οντότητα (Ανώνυμη Εταιρία, Εταιρία Περιορισμένης Ευθύνης, Ομόρρυθμη Εταιρία ή Ετερόρρυθμη Εταιρία, Ι.Κ.Ε, Ατομική Επιχείρηση, Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση, Συνεταιρισμός) ή Ατομική Επιχείρηση και τηρούν απλογραφικά ή διπλογραφικά βιβλία.

Μέχρι σήμερα, από τους 3 πρώτους κύκλους, έχουν εγκριθεί τα αντίστοιχα vouchers χρηματοδότησης σε 121.138 επιχειρήσεις για την αγορά/αντικατάσταση POS (18,1 εκατ. ευρώ) και 169.837 επιχειρήσεις για την κάλυψη μέρους του κόστους διασύνδεσης των POS με τις ταμειακές (22,5 εκατ. ευρώ). Δρομολογείται ήδη η έναρξη του 4ου κύκλου χρηματοδότησης μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ πρόκειται να υπάρξει και 5ος κύκλος χρηματοδότησης, προκειμένου να καλυφθούν όσο το δυνατόν περισσότερες επιχειρήσεις.

Επισημαίνεται ότι στους νέους κύκλους χρηματοδότησης, λύσεις All in One θα μπορούν να χρηματοδοτηθούν με συνδυασμό επιλογής της Κατηγορίας 1 (Αντικατάσταση EFT/POS) και της Κατηγορίας 3 (Λήψη υπηρεσιών παρόχου ηλεκτρονικής τιμολόγησης).

Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείτε να βρείτε στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-czaqiv4h3ho9)
  • Πού μπορώ να βρω χρήσιμες πληροφορίες;

Χρήσιμες πληροφορίες έχουν αναρτηθεί στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.

Μπορείτε να υποβάλλετε τα ερωτήματά σας προς το Κέντρο Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων (ΚΕΦ) της ΑΑΔΕ:

  • ηλεκτρονικά μέσα από την ψηφιακή πύλη myAADE, στην πλατφόρμα Μητρώο & Επικοινωνία > Ερωτήματα προς ΑΑΔΕ > επιλέγοντας την κατηγορία Μητρώο - Διασύνδεση Μέσων Πληρωμών (EFT/POS) (για πιστοποιημένους από την ΑΑΔΕ χρήστες με κωδικούς Taxisnet) ή στην ιστοσελίδα της ΑΑΔΕ, στο πεδίο Επικοινωνία > Ηλεκτρονικό ερώτημα > Φόρμα υποβολής ερωτήματος (για μη πιστοποιημένους χρήστες)
  • τηλεφωνικά στο +30 213 162 1000 σε εργάσιμες ημέρες, από τις 07:30 έως τις 17:00.

Μόνο οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) και οι Παρόχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) μπορούν να απευθύνονται στο email posregistry.support@aade.gr, σημειώνοντας το ονοματεπώνυμο, το σταθερό ή/και το κινητό τους τηλέφωνο.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ