Τροχαία εγκλήματα. Να σπάσουμε τη σιωπή
Επιτέλους. Το μεγάλο πρόβλημα γίνεται αντικείμενο συζήτησης στο υψηλότερο επίπεδο. Πρόκειται για τα τροχαία. Ή, πιο σωστά, για τα τροχαία εγκλήματα. Βρίσκω πολύ ενδιαφέρουσα και αξιέπαινη την πρωτοβουλία του Προέδρου της Δημοκρατίας, Κάρολου Παπούλια, να συνεδριάσει υπό τον ίδιο η Διυπουργική Επιτροπή Οδικής ασφάλειας.
Τα τελευταία χρόνια, τα τροχαία εγκλήματα σπάνια βρίσκουν τη θέση που επιβάλλεται στη δημόσια συζήτηση. Κατά περίπτωση και ευκαιριακά το συζητάμε, μπορεί να δούμε πίνακες και στατιστικές για το δράμα και, στη συνέχεια, τα σκεπάζει η αδιαφορία και η λήθη.
Αν και είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα της εποχής μας –οι νεκροί, οι τραυματίες, οι ανάπηροι και οι ζωντανοί νεκροί που μένουν πίσω–, το λεγόμενο πολιτικό σύστημα παγερά αδιαφόρησε για τη συστηματική αντιμετώπισή του. Για κυβερνήσεις που ξυπνάνε με τα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων και πεθαίνουν για τα δελτία των οχτώ, τι θέση να βρει ένα δύσκολο ζήτημα που χρειάζεται ουσιαστικό και αδιάλειπτο ενδιαφέρον; Που χρειάζεται επιμονή, αδιάκοπη και ακούραστη;
Όπως και για άλλα παρόμοια προβλήματα, η αντιμετώπιση των τροχαίων προϋποθέτει μια «βουβή» πολιτική δράση, που δεν στοχεύει στην αυτοπροβολή, που δεν υπάρχει με σκοπό τον εαυτό της, αλλά ενδιαφέρεται μόνο για το αποτέλεσμα.
Το πολιτικό σύστημα που αιχμαλωτίστηκε στα λεγόμενα «μεγάλα» και αδιαφόρησε για τα λεγόμενα «μικρά», καλείται σήμερα να κάνει νέες ιεραρχήσεις. Και σε αυτή την προσπάθεια, τα τροχαία πρέπει να κερδίζουν διαρκώς το ενδιαφέρον και την προσοχή.
Ελπίζω και εύχομαι, η πρωτοβουλία του Προέδρου της Δημοκρατίας να μην ξεχαστεί μετά την ικανοποίηση των πρώτων δημοσιευμάτων. Για τα τροχαία δεν πρέπει να μιλάμε μια φορά και στη συνέχεια να τα ξεχνάμε. Για αυτό και θα ήταν χρήσιμο να βρίσκεται πάντα στον αέρα μια καμπάνια για το θέμα. Μια καμπάνια ουσιαστικής ευαισθητοποίησης και διαπαιδαγώγησης. Είμαι βέβαιος ότι όλα τα Μέσα, ή πάντως πολλά από αυτά, θα ήταν έτοιμα να φιλοξενήσουν ως κοινωνικό μήνυμα μια τέτοια καμπάνια, που με τρόπο θεμελιωμένο θα θύμιζε καθημερινά σε όλους τις υποχρεώσεις μας απέναντι στον εαυτό μας και στους άλλους, όταν κρατάμε το τιμόνι.
Υ.Γ. Γνωρίζω ότι το ζήτημα είναι δύσκολο και σύνθετο. Πάντως ο έλεγχος που κάνει η Τροχαία, υπό μορφή ενέδρας, δεν μας προστατεύει καθόλου από την εγκληματική προσπέραση της νταλίκας, που γίνεται ακριβώς μπροστά από τα συνεργεία ελέγχου…
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Συνεχίζει την περιοδεία του ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ στην Ήπειρο
Από την Κρήτη ξεκίνησε την περιοδεία του ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ
Θεωρείται επικίνδυνος για την διάπραξη νέων αδικημάτων εφόσον αφεθεί ελεύθερος
Δεν αναφέρθηκε ωστόσο σε θέμα ηγεσίας
Υποστήριξε πως θα το θέσει στην συζήτηση με τον Ερντογάν
Έντονη αντίδραση του υπουργού για τη λειτουργία της ως τζαμί
Συμπεριλαμβανομένων των ταξιδιών και των υπηρεσιών εστίασης και διαμονής
Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ και εκ νέου υποψήφιος σε απολογισμό έργου
Η συνάντηση με τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο στο Φανάρι
«Η χυδαιότητα, η αθλιότητα και η κατηφόρα δεν έχουν τελειωμό», απαντάει ο Ν. Ρωμανός
Λόγω της συγκέντρωσης επικρατούν κυκλοφοριακές ρυθμίσεις
Στην Ήπειρο ο Στέφανος Κασσελάκης – Στις Κυκλάδες ο Ανδρουλάκης
Την Τετάρτη αναμένεται να ολοκληρωθεί η έρευνα
«Πράσινο φως» στην οδηγία - Τα επόμενα βήματα
Πότε εκπνέει η προθεσμία για voucher του 2023
Το προφίλ των αγοραστών
Η εξομολόγηση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ στην Άννα Δρούζα
«Μάχεται με όπλα του την αλήθεια και την αγνή πατριωτική αγάπη για τον τόπο του»
O πρώην βουλευτής του ΠΑΣΟΚ πέθανε σε ηλικία 88 ετών
Τα δεδομένα για την πορεία του πληθωρισμού και τον ρυθμό ανάπτυξης της ευρωζώνης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.