Πολιτικη & Οικονομια

Γκρέκο Μασκαρά

Την περασμένη Παρασκευή, το ιμπεριαλιστικό δίκτυο CNN των αθλίων Αμερικανών μετέδωσε ένα αρτιότατο δημοσιογραφικά οδοιπορικό

4766-35219.jpg
Νίκος Γεωργιάδης
ΤΕΥΧΟΣ 373
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
18687-40917.jpg

Την περασμένη Παρασκευή, το ιμπεριαλιστικό δίκτυο CNN των αθλίων Αμερικανών που επιβουλεύονται την ασφάλεια της χώρας μετέδωσε ένα αρτιότατο δημοσιογραφικά οδοιπορικό στα κέντρα στέγασης και λαϊκών συσσιτίων της πρωτεύουσας. Η δημοσιογράφος ελληνικής καταγωγής και βρετανικής κουλτούρας απέδωσε με γερμανική ωμότητα, γαλλική ευαισθησία και ελληνικότατο ρεαλισμό την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ένα ευρύ τμήμα του αστικού πληθυσμού. Άριστα πληροφορημένη, η συμπαθής συνάδελφος «πέταξε στα μούτρα» των μικροαστών αυτής της κοινωνίας την αλήθεια. Εξαιρετικά αξιοπρεπείς συμπολίτες εξήγησαν το πώς αναγκάστηκαν λόγω ανεργίας, δανείων και προσωπικής πτώχευσης να προσέρχονται στα λαϊκά συσσίτια του Δήμου Αθηναίων για ένα πιάτο ζεστό φαΐ ή στα κέντρα στέγασης για να εξασφαλίσουν ένα στρώμα και μία κουβέρτα.

Πριν από πολλά χρόνια ο Γιάννης Μηλιώκας τραγούδησε το σατυρικό αλλά καθόλα σοβαρό άσμα «Γκρέκο Μασκαρά». Προφανώς το αισθητήριό του ήταν προχωρημένο για την εποχή. Περίπου δύο δεκαετίες μετά ήλθε η επιβεβαίωση του καλλιτέχνη. Το βράδυ της Παρασκευής, στο Σύνταγμα, ο δήμαρχος της πόλης Γιώργος Καμίνης συμμετείχε στην «αφή των φώτων των Χριστουγέννων». Για πρώτη φορά, η δημοτική αρχή απέφυγε τις φαραωνικές δραστηριότητες των προκατόχων και φρόντισε τα ζώντα δένδρα της πλατείας και μερικά ελατάκια φυσιολογικού μεγέθους να στολιστούν από μικρούς μαθητές με υλικά ανακύκλωσης, τουτέστιν… σκουπίδια, με τενεκεδάκια, χαρτάκια, κορδελίτσες και ρετάλια. Την ώρα της αφής δύο γυναίκες μέσης εμφάνισης, με έκδηλα σημάδια εξάρτησης από ουσίες, άρχισαν να καθυβρίζουν το δήμαρχο. Η σκηνή ήταν σουρεαλιστική. Οι δύο γυναίκες με την έντονη κιτρινοασπράδα στο μάτι επαναλάμβαναν μηχανικά δύο και μόνο φράσεις: «Προδότη. Ο λαός πενθεί και συ γιορτάζεις. Προδότη». Πίσω τους, μία τηλεοπτική κάμερα απαθανάτιζε την ηρωϊκή στιγμή πατριωτικού περιεχομένου. Σε μερικά λεπτά ακούστηκε η φωνή του κάμεραμαν: «Τελειώσαμε». Αυτομάτως οι εθνικά υπερήφανες γυναίκες σταμάτησαν και αποχώρησαν. Το βράδυ το εθνικά υπερήφανο βιντεάκι «έπαιξε» σε δύο τηλεοπτικούς σταθμούς συμφερόντων γνωστού επιχειρηματία, περιφερειακής εμβέλειας και ανείπωτης χυδαιότητας. Ο επιχειρηματίας και οι συνεργάτες του μπορούν να είναι υπερήφανοι για το έργο τους. Κατέδειξαν με περισσή πειθώ πως ο κ. Καμίνης είναι προδότης, εθνικός μειοδότης και κοινωνικά ανάλγητος. Οι δημοσιογράφοι που σχολίασαν το στημένο τηλεοπτικό προϊόν είναι και μέλη της ΕΣΗΕΑ με γνωστές αρπαχτές, ποινικό μητρώο και πολιτικές ακροδεξιές ή λαϊκο-δεξιές φιλοδοξίες.

Οι κουτόφραγκοι και το δάκτυλο της Αφροδίτης

Αν κανείς ξεμπαρκάρει στην Ανκόνα, τη μικρή αυτή πόλη της Ιταλίας, θα αντιληφθεί πως εντός του αστικού ιστού της λειτουργούν δεκάδες κοινωνικές κινήσεις αλληλεγγύης και στήριξης πολιτών. Αν κάνει τον κόπο να συνομιλήσει με εθελοντές που στέκονται πίσω από κιόσκια, θα κατανοήσει πως στη γειτονική Ιταλία υπάρχει πληθώρα σχημάτων που έχουν στηθεί με συλλογικές πρωτοβουλίες για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που προκαλεί η κρίση. Στην Ανκόνα… διότι στις μεγάλες πόλεις τα δίκτυα αλληλεγγύης βρίσκονται παντού. Τα κόμματα της Αριστεράς, οι αυτόνομες κινήσεις πολιτών, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, η Εκκλησία, ναι η Εκκλησία, οι συνειδητοποιημένες ομάδες παρέμβασης, έχουν συγκροτήσει ανάχωμα και επιχειρούν να διασώσουν τις δομές του κοινωνικού ιστού.

Η πατριωτική απάντηση των μικρο-ελλήνων

Στη δική μας χώρα, που μπαίνει αισίως στον πέμπτο χρόνο ύφεσης και με την κοινωνία και το πολιτικό σύστημα σμπαραλιασμένα από την οικονομική και κοινωνική κρίση, αναδείχτηκε ένα μόνο κοινωνικό κίνημα. Το «Δεν πληρώνω». Από τους συλλέκτες χρυσών δοντιών στους «Δεν πληρώνω» η απόσταση μπορεί και να είναι μηδαμινή. Εκφράζουν σε επίπεδο ομάδων παρέμβασης το ίδιο διαχρονικό ένστικτο που χαρακτηρίζει την κοινωνική παράδοση αυτού του τόπου. Στα δύσκολα αναδεικνύονται λίγοι άριστοι και πολλοί μαυραγορίτες. Συνήθως κερδίζει η απληστία των μαυραγοριτών και η βουλιμία των δοσίλογων. Κατά παράδοση αυτή η συνομοταξία τρωκτικών εκφράζεται από πολιτικά σχήματα που αναδεικνύουν ως σύνθημα την Πατρίδα, την Οικογένεια και βεβαίως την Εκκλησία.

Θύμωσαν οι ρεμπεσκέδες της πατριδοκαπηλίας επειδή στη Βρετανία μεταδίδεται ένα reality με θέμα τη ζωή των νεοελλήνων, το οποίο αναδεικνύει τη λαμογιά ως εθνικό σπορ. Θύμωσαν διότι αντίκρισαν την δική τους Αφροδίτη να τους δείχνει τον μέσο της παλάμης αλλά αντεστραμμένο. Δεν σκέφτηκαν ούτε στιγμή πως την κατάπτωση επέφεραν οι συλλογικές συμπεριφορές των πολιτών αυτής της χώρας επιλέγοντας πολιτικά σχήματα που διευκόλυναν τη μαζική φαντασίωση της κοινωνίας, εκείνης του επιθετικού νεοπλουτισμού.

Η «Αφροδίτη της Μήλου» επιδείκνυε τον μέσο της παλάμης της στους σύγχρονους  Έλληνες, ενδεχομένως και Γερμανούς ή Ευρωπαίους, σε μια προσπάθεια ύστατης προειδοποίησης, ανεξάρτητα από τις επιδιώξεις της γερμανικής επιθεώρησης «Focus». Η «Εταίρα» των θεών απλά προέβη σε μία χειρονομία προς όλους τους μασκαράδες, τους ενδεδυμένους με τη χλαμύδα της εθνικής υπερηφάνειας. Ας επισκεφθούν ένα κέντρο παροχής λαϊκών συσσιτίων και ας συνομιλήσουν με τον Πέτρο, τον Μίλτο και τον Σωτήρη, πρώην αρτοποιό, έμπορο και ιδιωτικό υπάλληλο, κι ας τολμήσουν να τους πουλήσουν φούμαρα περί εθνικής υπερηφάνειας.

 

Ο θεσμικός καταπατητής

Δευτέρα βράδυ και ένας καλοζωισμένος και επιθετικός κύριος, όστις αποκαλείται και πρύτανης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου, προσπαθούσε να καταδείξει πως η παραβίαση του νόμου και των θεσμών αποτελεί μέγιστο αγαθό. Εκφραστής του ελλαδικού σκοταδισμού, υπέρτατου πνευματικού προϊόντος του σύγχρονου πανεπιστημιακού-κρατικοδίαιτου συστήματος, όστις εναντιώνεται στην εφαρμογή του νόμου περί Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, συμπεριφέρεται ως απόλυτος άρχων του δικού του πανεπιστημίου. Πρόκειται για άλλη μία έκφραση καταπάτησης περιουσίας του Δημοσίου. Μεταξύ του πρύτανη και ενός βοσκού στα Άγραφα η απόσταση είναι μηδαμινή. Τουλάχιστον ο βοσκός καταπατεί εκτάσεις για να θρέψει τα πρόβατά του. Ο πρύτανης καταπατεί για να εκθρέψει την πολιτική του φιλοδοξία. Η «Αφροδίτη της Μήλου» στη γερμανική της εκδοχή, αν και απαράδεκτα αλαζονική, είχε απόλυτο δίκιο.

n.georgiadis1@yahoo.com

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ