Public Issue: Μόλις το 3% χρησιμοποιεί ποδήλατο καθημερινά
Χρειάζεται πολύ «πετάλι» για να γίνουν πιο βιώσιμες οι ελληνικές πόλεις
Μόλις των 3% των Ελλήνων στα μεγάλα αστικά κέντρα χρησιμοποιεί το ποδήλατο ως βασικό μέσο για τις καθημερινές του μετακινήσεις, σύμφωνα με νέα έρευνα της Public Issue για λογαριασμό του WWF Ελλάς. Παρόλα αυτά, με το 27% των ερωτηθέντων να διαθέτει ποδήλατο και τους μισούς νέους (ηλικίας 18 - 35) να έχουν τα πρωτεία, δράσεις όπως η πρωτοβουλία «Με ποδήλατο στη δουλειά» και η 8η Πανελλαδική Ποδηλατοπορεία μπορούν να είναι μία ακόμη «ορθοπεταλιά» για την υιοθέτηση του πλέον οικολογικού, οικονομικού και υγιεινού μέσου μετακίνησης.
Το πρόγραμμα «WWF - Καλύτερη Ζωή», αποκλειστικός δωρητής του οποίου είναι το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, δίνει σήμερα στη δημοσιότητα αποκαλυπτικά στοιχεία για τη χρήση του ποδηλάτου από τους Έλληνες και καλεί τους πολίτες να «κάνουν πετάλι» για πιο βιώσιμες πόλεις και καλύτερη ποιότητα ζωής.
Η έρευνα της Public Issue αποδεικνύει ότι έχουμε να κάνουμε ακόμη πολύ πετάλι. Μόλις το 32% των πολιτών δήλωσε ότι χρησιμοποίησε το ποδήλατο τον τελευταίο χρόνο. Εξίσου ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι το 15% των Αθηναίων δήλωσε ότι «δεν έχει κάνει ποτέ/δεν ξέρει» ποδήλατο, ενώ περίπου το 40% έχει να κάνει ποδήλατο από παλιά ή την παιδική του ηλικία. Τέλος, αναφορικά με τη συχνότητα χρήσης του ποδηλάτου μόλις το 21% των πολιτών δήλωσε ότι το χρησιμοποιεί όσο συχνά θέλει.
Η περιορισμένη χρήση του ποδηλάτου στις ελληνικές πόλεις έχει όμως και συγκεκριμένα αίτια, σύμφωνα με τους πολίτες. Ενδεικτικό είναι ότι το 27% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι η έλλειψη υποδομών και ποδηλατοδρόμων λειτουργεί αποτρεπτικά. Παράλληλα, η αίσθηση ανασφάλειας και η επικινδυνότητα –κάτι που οφείλεται εν μέρει και στην έλλειψη υποδομών– είναι ο λόγος μη συχνής χρήσης ποδηλάτου για το 23% των πολιτών.
Η πρωτοβουλία των πολιτών μπορεί να αλλάξει τα πράγματα. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, η «WWF - Καλύτερη Ζωή» μας καλεί να συμμετέχουμε στην πρωτότυπη δράση «Με ποδήλατο στη δουλειά» που διοργανώνεται για 4η συνεχόμενη χρονιά, μέχρι τις 31 Μαΐου από τους ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ και την ΠοδηλΑΤΤΙΚΗ Κοινότητα. Πρόκειται για έναν φιλικό διαγωνισμό που καλεί τους εργαζόμενους να πηγαίνουν με το ποδήλατο στη δουλειά, προωθώντας την καθημερινή του χρήση και τα πολλαπλά του οφέλη. Δείτε περισσότερα εδώ.
«Με την εξαίρεση λίγων πόλεων, το αυτοκίνητο έχει καταστεί ο κυρίαρχος τρόπος μετακίνησης των πολιτών στα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας. Όμως μαζί με το αυτοκίνητο έρχονται η ατμοσφαιρική ρύπανση, το υπέρογκο κόστος καυσίμων, τα μποτιλιαρίσματα, τα νεύρα και το άγχος. Στη WWF – Καλύτερη Ζωή λέμε πως είναι εφικτό να βάλουμε ξανά το ποδήλατο στη ζωή μας. Ο φιλικός διαγωνισμός “Με ποδήλατο στη δουλειά” είναι μια πρώτης τάξεως αφορμή για να κάνουμε την αρχή», σημείωσε ο Αχιλλέας Πληθάρας, υπεύθυνος του προγράμματος WWF - Καλύτερη Ζωή.
Όπως προκύπτει και από την έρευνα της Public Issue, οι ποδηλατόδρομοι και όλες οι σχετικές υποδομές είναι απαραίτητα βήματα προς τη διάδοση του ποδηλάτου και τη βιώσιμη αστική μετακίνηση. Αυτό είναι και το κεντρικό αίτημα της 8ης Πανελλαδικής Ποδηλατοπορείας στις 10 Μαΐου: «Βάλτε το ποδήλατο σε όλα τα σχολεία και ποδηλατόδρομους σε κάθε συνοικία».
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η πρόγνωση για τις επόμενες ημέρες
Νεκρός ανασύρθηκε ο οδηγός του οχήματος που συγκρούστηκε με την αμαξοστοιχία 1635 Θεσσαλονίκης – Σερρών.
Σε ποιες περιοχές αναμένεται να χιονίσει
Η ανακοίνωση του επιχειρηματία
Τι ώρα θα αναχωρήσουν οι τελευταίοι συρμοί
Πότε θα λυθεί το πρόβλημα έκδοσης καρτών - Η ενημέρωση από τον Χρήστο Σταϊκούρα
Τι διαπιστώθηκε στο πλαίσιο ελέγχου - Η ενημέρωση προς τους καταναλωτές
Τι γυρεύουν οι άνθρωποι των καναλιών από αυτό το πλάσμα; Γιατί το τι γυρεύει η ίδια εύκολα το εντοπίζει κανείς...
«Το ρήγμα έχει ενεργοποιηθεί εδώ και περίπου πέντε μήνες»
Εκτιμάται ότι αποκόμισε από παράνομες δραστηριότητες πάνω από 100 εκατ. ευρώ
Η θλιβερή βεβαιότητα σε όλους ότι για ακόμη μία φορά η αρχική απόφαση δεν θα ίσχυε
Το βίντεο που δείχνει τη στιγμή της σφοδρής σύγκρουσης
Σκαρφαλωμένη μέσα σε σπηλιά - Στο σημείο αποκαλούμενο ως «Το μάτι του Θεού»
Ο τρίτος μέσα σε λίγες ώρες - Έγινε ιδιαίτερα αισθητός στη Βόρεια Ελλάδα
Τα δυσάρεστα γεγονότα που συνδέθηκαν με την Παρασκευή και ο φόβος για τον αριθμό 13
Πού εντοπίζονται τα σημαντικότερα προβλήματα στο οδικό δίκτυο του λεκανοπεδίου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.