Ελλαδα

Νέες ποινικές διώξεις για την τραγωδία στα Τέμπη - Στα χέρια της ανακρίτριας τα πορίσματα πραγματογνωμόνων

Βίντεο και ηχητικά ντοκουμέντα δείχνουν τα λάθη

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Δυστύχημα στα Τέμπη
© ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI

Τέμπη - Σύγκρουση τρένων: Προ των πυλών νέες διώξεις για την τραγωδία - Διευρύνεται ο κύκλος των υπόπτων

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι έρευνες για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη, με τις Αρχές να είναι έτοιμες να ασκήσουν - ακόμη και σήμερα - νέες ποινικές διώξεις σε βάρος συγκεκριμένων προσώπων.

Την ίδια ώρα, η ανακρίτρια έχει στη διάθεσή της τα πορίσματα των δικαστικών πραγματογνωμόνων για την τραγωδία στα Τέμπη. Όπως μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ, οι δύο εξειδικευμένοι επιστήμονες συνέταξαν και παρέδωσαν πόρισμα στις ανακριτικές αρχές, αφού ορίστηκαν από τον προϊστάμενο της Εισαγγελίας Λάρισας Απόστολο Τζαμαλή.

Τα πολυσέλιδα πορίσματα είναι πλέον στην κατοχή των ανακριτικών αρχών και, σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, περιέχουν κρίσιμα στοιχεία που «φωτίζουν» τα αίτια του δυστυχήματος και τις ευθύνες αυτών που σε πρώτη φάση το προκάλεσαν.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cr17ygxqx101)

Βίντεο και ηχητικά ντοκουμέντα αποτυπώνουν την τραγωδία

Το βίντεο ντοκουμέντο με τη στιγμή της σύγκρουσης, οι διάλογοι του σταθμάρχη και όσα υποστήριξε ενώπιον της ανακρίτριας, συνθέτουν τα εγκληματικά λάθη που έγιναν τη μοιραία βραδιά της τραγωδίας. Όπως αναφέρει η ΕΡΤ, Στις αλλεπάλληλες επικοινωνίες που είχε ο κατηγορούμενος, για αρκετή ώρα μετά το δυστύχημα, εμφανιζόταν βέβαιος πως είχε οδηγήσει την αμαξοστοιχία από τη γραμμή της ανόδου.

Όπως αποκαλύπτεται, παρόμοιο λάθος με τα κλειδιά είχε καταγραφεί και περίπου μισή ώρα πριν τη φονική σύγκρουση, που σύμφωνα με όσα υποστηρίζει ο κατηγορούμενος, ήταν μόνος του καθώς είχε φύγει ο συνάδελφός του πριν τη λήξη της βάρδιας, όταν έφτασε η αμαξοστοιχία 2597, που εκτελούσε δρομολόγιο προαστιακού από Θεσσαλονίκη προς Λάρισα.

Ο μηχανοδηγός διαπίστωσε ότι το κλειδί ήταν γυρισμένο σε λάθος θέση, με τον κατηγορούμενο να υποστηρίζει πως είχε γυρίσει τα κλειδιά που έπρεπε και αν και είχε την σωστή ένδειξη, αυτά βρίσκονταν σε παρακαμπτήριο.

Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης υποστήριξε: «Ο μηχανοδηγός αμαξοστοιχίας με ενημέρωσε ότι τα κλειδιά 115 και 116 ήταν ανάποδα, δηλαδή σε παρακαμπτήριο. Η ένδειξη που είχα εγώ στον πίνακα ήταν ότι τα κλειδιά ήταν στην ευθεία. Τότε του είπα να κάνει πίσω για να διευθετήσω τα κλειδιά. Τα γύρισα δυο φορές στον πίνακα και τα κλειδιά επανήλθαν σε ευθεία γραμμή».

Μάλιστα σε άλλο σημείο φέρεται να ανέφερε πως αφού μπήκε η αμαξοστοιχία στη θέση της, γύρισε και το κλειδί που έπρεπε για το Intercity 62. «Αφού μπήκε η 2597 στη θέση της, γύρισα στην ευθεία τα κλειδιά 117 και 118 για να ‘ναι έτοιμα για τις αμαξοστοιχίες 62, την εμπορική αμαξοστοιχία 63503 και την 1564 που αναμενόταν να έρθουν στο σταθμό», ανέφερε ο σταθμάρχης.

Glomex Player(40599v1wl9o7vsfv, v-cr1d0r3xrdwx)

Η οπισθοπορεία του προαστιακού

Στο βίντεο ντοκουμέντο αποτυπώνεται ο διάλογος του προφυλακισμένου σταθμάρχη με τον προϊστάμενο του προαστιακού Λάρισας, να τον ρωτά σε έντονο ύφος για την οπισθοπορεία.

Προϊστάμενος προαστικού Λάρισας: Λάρισα, ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία;

Προϊστάμενος προαστικού Λάρισας: Λάρισα, σου μιλάει ο προϊστάμενος του 2597. Γιατί κάνουμε την οπισθοπορεία, για να ενημερώσω την υπηρεσία μου;

Κατηγορούμενος σταθμάρχης: Πάμε κανονικά στη γραμμή μόρτα.

Μηχανοδηγός προαστιακού: Ελευθερώσαμε, να κάνω μπροστά;

Κατηγορούμενος σταθμάρχης: Ναι, ναι, κάνε μπροστά, στη γραμμή μόρτα.

«Υπήρχαν προβλήματα και στον τοπικό σταθμό, ακούτε και τις συνομιλίες, πες μου γιατί κάνω μπρος, πες μου γιατί κάνω πίσω, δεν είναι μόνο ότι τα ακούτε, υπάρχει και εικόνα. Είχαν λάβει μία εντολή. Όταν κατάλαβαν ότι υπήρχε συνθήκη η οποία δημιουργούσε κινδύνους σταμάτησαν», σημείωσε ο πρόεδρος μηχανοδηγών του ΟΣΕ, κ. Κώστας Γενιδούνιας, σύμφωνα με την ΕΡΤ.

Στο συγκεκριμένο απόσπασμα έχει καταγραφεί η συνομιλία μεταξύ μηχανοδηγού του προαστιακού και προϊσταμένου, που σχολιάζουν τη στάση του 59χρονου.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ