Ελλαδα

Πτώση Antonov: Ολονύχτιες έρευνες στο σημείο της συντριβής

62224-137655.jpg
Newsroom
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ ΑΝΤΟΝΟΦ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ ΣΤΙΣ ΕΡΕΥΝΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΤΩΣΗ ΤΟΥ ΑΕΡΟΣΚΑΦΟΥΣ ΑΝΤΟΝΟΦ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ (ΓΕΕΘΑ/EUROKINISSI)

Antonov: Έρευνες όλη τη νύχτα – Δεν ανιχνεύθηκαν επικίνδυνες ουσίες.

Στα μαύρα κουτιά του Αντόνοφ, τα οποία ακόμη αναζητούνται, στρέφεται πλέον το ενδιαφέρον των Αρχών καθώς, μέσω αυτών, θα δοθούν απαντήσεις για τις συνθήκες της αεροπορικής τραγωδίας που σημειώθηκε στην Καβάλα. 

 Όπως έγινε γνωστό, το βράδυ της Κυριακής ολοκληρώθηκε η επιχείρηση ανάσυρσης των οκτώ σορών από το αεροσκάφος που συνετρίβη το Σάββατο, ενώ συνεχίστηκαν και οι προσπάθειες για την απομάκρυνση των βλημάτων από την περιοχή.

Στη διάρκεια της νύχτας το Τάγμα Εκκαθάρισης Ναρκοπεδίων Ξηράς συνέχισε με τον εντοπισμό και τη σήμανση πυρομαχικών που έχουν διασκορπιστεί από τα συντρίμμια του αεροσκάφους.

Χθες, ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, Γιάννης Αρτοποιός, ανέφερε κατά την έκτακτη ενημέρωση ότι «από την έρευνα δεν εντοπίστηκαν επικίνδυνα υλικά στο σημείο συντριβής του αεροσκάφους». 

Τα 38 μοιραία λεπτά

Εν τω μεταξύ, τα όσα συνέβησαν τα 38 μοιραία λεπτά που το αεροσκάφος πετούσε πάνω από τη Βόρεια Ελλάδα επιχείρησε να «φωτίσει» η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Σε ανακοίνωσή της περιγράφει πως το ουκρανικού νηολογίου αεροσκάφος τύπου Antonov 12, απογειώθηκε το απόγευμα του περασμένου Σαββάτου από τον αερολιμένα της Νις στην Σερβία με οκταμελές (8) πλήρωμα και εντεκάμιση (11,5) τόνους επικίνδυνο φορτίο (dangerous goods). Με βάση το σχέδιο πτήσης που είχε καταθέσει στις αρμόδιες αρχές της Σερβίας, το αεροσκάφος θα πραγματοποιούσε πτήση cargo προς το Μπανγκλαντές (Ντάκα) με ενδιάμεσους σταθμούς την Ιορδανία (Αμμάν) και την Σαουδική Αραβία (Ριάντ).

Εκτελώντας το δρομολόγιο, το αεροσκάφος εισήλθε στον ελληνικό εναέριο χώρο εισήλθε στις 22:09 τοπική ώρα και στις 22:37 ενημέρωσε αρχικά το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Μακεδονίας (ΚΕΠΑΘΜ) ότι λόγω προβλήματος (operation reasons) δεν θα συνεχίσει για το τελικό του προορισμό και ότι θα γυρίσει πίσω στο αεροδρόμιο αναχώρησης.

Μεσολαβούν πέντε λεπτά και στις 22:42 το αεροσκάφος πετώντας ανατολικά της Χαλκιδικής ενημέρωσε τους Ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας στην προσέγγιση Θεσσαλονίκης ότι έχει πρόβλημα στον κινητήρα νούμερο τέσσερα (4) αναφέροντας: «may day φωτιά στον κινητήρα τέσσερα».

Η ΥΠΑ άμεσα κήρυξε κατάσταση κινδύνου με την ενεργοποίηση των σχετικών διαδικασιών που προβλέπονται. Τρία λεπτά αργότερα, στις 22:45 το αεροσκάφος είχε συνομιλία με τον πύργο ελέγχου Καβάλας και ενημέρωσε ότι κατευθύνεται για αναγκαστική προσγείωση. Αμέσως δόθηκε άδεια προσγείωσης για το αεροδρόμιο της Χρυσούπολης στην Καβάλα. Στις 22:47, ωστόσο, το στίγμα του αεροσκάφους χάθηκε από τα ραντάρ της εναέριας κυκλοφορίας.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση, ενημέρωσε το Εθνικό Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την κατάσταση κινδύνου και εν συνεχεία για την απώλεια επικοινωνίας και ξεκίνησε άμεσα η διαδικασία εντοπισμού, έρευνας και διάσωσης. Παράλληλα κινητοποιήθηκαν όλοι οι αρμόδιοι φορείς (Πυροσβεστική Υπηρεσία, Ελληνική Αστυνομία, Πολιτική Προστασία, Υπουργείο Εθνικής 'Άμυνας και τοπικοί φορείς) για την απώλεια στίγματος του αεροπλάνου στην ευρύτερη περιοχή της Καβάλας.

«Για το αεροπορικό δυστύχημα έχει επιληφθεί η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων (ΕΔΑΑΠ)» καταλήγει η ανακοίνωση της ΥΠΑ.

Μετά την πτώση του Antonov, μία ώρα περίπου πριν τα μεσάνυχτα, άμεσα μετέβησαν στο σημείο μεταξύ των οικισμών Παλαιοχώρι και Αντιφίλιπποι Καβάλας 15 πυροσβέστες με 7 οχήματα από τις πλησιέστερες πυροσβεστικές υπηρεσίες. Στη συνέχεια μετέβησαν πυροσβέστες των ειδικών ομάδων από την 2η και την 4η ΕΜΑΚ, δύο ειδικά οχήματα περισυλλογής επικίνδυνων υλικών, το κινητό επιχειρησιακό κέντρο Όλυμπος και ομάδα μη επανδρωμένων αεροσκαφών η οποία έχει ήδη εντοπίσει σορούς.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ